Przejdź do treści

Co powiesz na jazdę próbną z zieloną dietą? Kasia Bem poleca jadłospis na wegetariański dzień

grilowane warzywa
iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza
Szczere, na luzie i z uśmiechem. Najfajniejsze konta mam na Instagramie
Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące
Kilka prostych patentów na poprawę krążenia. Twój organizm ci za nie podziękuje

Chciałabym cię namówić do przejścia na wegetarianizm. Spokojnie! Tylko na jeden dzień. Taka wegeteriańska jazda próbna być może rozbudzi apetyt na więcej zielonego w diecie, a to każdemu wychodzi na zdrowie.

Najczęstszy mit na temat diety wegetariańskiej to przekonanie, że taka kuchnia jest czasochłonna i skomplikowana. Bzdura. Wszystko na początku wydaje się trudne i pracochłonne, a w istocie to tylko kwestia wprawy i organizacji. Przygotowałam dla Was łatwe menu testowe na 1 dzień wykorzystujące wiosenno-letnią obfitość warzyw i owoców. Na Waszym talerzu znajdą się szparagi, pomidory, kalarepka, młode buraczki, zielony koktajl z letnich jabłek i natki oraz zaskakujący deser z truskawek. Obierajcie, siekajcie i przekonajcie się sami, jakie to pyszne i proste. A jeśli nabraliście ochoty na kolejne wegetariańskie dni, proponuję podjęcie wyzwania, które dla Was opracowałam: Spróbuj być wege przez 2 dni.

szparagi

Śniadanie: zielony koktajl

zielony koktajl

iStock

Składniki:

– 1 pęczek natki
– 1 banan
– 2 jabłka
– sok z 1 cytryny
– 1 świeży daktyl lub 2 suszone namoczone przez noc (opcjonalnie dla tych, którzy lubią, jak jest słodko)
– 100-150 ml wody

Przygotowanie:

Natkę posiekaj, obranego banana i jabłko pokrój, dodaj sok z cytryny, daktyle i wodę i zmiksuj. Gotowe!

15 odcieni zieleni – czyli najlepsze przepisy na zielone koktajle

Obiad: kasza rozmaitości + zielona sałata z ulubionym winegretem

Składniki:

– kubek ugotowanej komosy ryżowej lub kaszy gryczanej albo jaglanej
– 2 ogórki małosolne
– 2 lub 3 upieczone młode buraki (ilość w zależności od wielkości)
– pestki dyni
– świeży koper
– oliwa
– ocet balsamico
– pestki słonecznika lub dyni

Przygotowanie:

Młode buraczki zawinięte w folię aluminiową piecz przez 35 minut w piekarniku. Buraki i kaszę możesz przygotować poprzedniego dnia – wtedy przygotowanie dania zajmie Ci dosłownie chwilę. Upieczone buraki i ogórka pokrój w sporą kostkę i wymieszaj z kaszą. Dodaj oliwę z oliwek, balsamico, koper, ulubione pestki, sól i pieprz. Smacznego!

Deser: truskawki inaczej

Składniki:

– 25 dkg truskawek
– centymetrowy kawałek imbiru obrany ze skórki
– kilka listków mięty
– sok pomarańczowy najlepiej świeżo wyciśnięty z 1 pomarańczy

Przygotowanie:

Truskawki pokrój na ćwiartki, imbir w malutkie kawałeczki. Przełóż truskawki do miseczki lub kielicha, dodaj imbir, listki mięty, zalej sokiem pomarańczowym i schłódź w lodówce przez godzinę.

Kolacja: grilowane szapragi z tofu i pomidorkami + „czekadełko” z awokado i kalarepki

Składniki:

– pęczek zielonych szparagów
– wędzony serek tofu
– 2 garści małych pomidorków
– oliwa z oliwek
– sól
– pieprz
– czarnuszka

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzej do temperatury 200 stopni. Szparagom odetnij twarde końcówki i dopraw oliwą, solą i pieprzem. Szparagi grilluj przez około 20 minut. Na ostatnie 7 minut włóż do piekarnika również pomidorki. Na talerzu ułóż szparagi, na nich pomidorki pokrojone w paski lub kostkę tofu. Posyp czarnuszką. Możesz delikatnie skropić gęstym balsamico i posypać świeżo zmielonym pieprzem.

Czekając, aż obiad się upiecze, rozgnieć widelcem miękkie awokado, zetrzyj do niego trochę rzodkiewki (możesz dodać posiekanej mięty lub kolendry), posól, popieprz i zajadaj z chipsami ze świeżej kalarepki. Chipsy z kalarepki to po prostu kalarepka obrana ze skórki i pokrojona w cienkie plasterki.

Smacznego wegetariańskiego dnia!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem

babcia, córka i wnuczka przytulają się

„Widzimy to, czego nam brak, zamiast być zadowolone z tego, co już mamy”. Kasia Bem o praktyce wdzięczności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Dzień z życia weganina

Dzień z życia weganina. Jadłospis na cały dzień

Stresujesz się? Oddychaj! Kasia Bem radzi, jak w prosty sposób się rozluźnić

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

@lekarkanaroślinach

Czym zastąpić mięso w diecie? Czy dieta wegetariańska jest zupełnie bezpieczna? O wpływie czerwonego mięsa na zdrowie, pisze lekarka Magdalena Jutrzenka

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Martwy punkt – kiedy nie umiemy złapać dystansu? Tłumaczy Kasia Bem

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste

woda z cytryną

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

Poproś siebie o chwilę uwagi. Kasia Bem radzi, jak żyć „tu i teraz”

kawa po chińsku

Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zła kobieta

Jesteś wkurzona a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

6 nawyków szczęśliwych ludzi

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Kasia Bem pisze, jak zachować optymizm

12 wskazówek do medytacji – to całkiem proste, spróbuj w ten weekend

Zamiast mielonego

Kotlety mielone w wersji wege – mamy trzy doskonałe propozycje