Przejdź do treści

Bananowe ciasteczka owsiane

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Wegańskie ciasteczka owsiane to deser idealny. Do jego przygotowania potrzebujemy zaledwie 25 minut i kilku niepozornych składników. Są naturalnie słodkie dzięki dodatkowi banana i mango, pożywne i zdrowe. Nie tylko dzieciaki je pokochają!

Są łatwe do transportowania, więc idealnie sprawdzą się jako drugie śniadanie, słodka przekąska dla dzieci czy doładowanie energii po treningu. Orzechy brazylijskie i gorzka czekolada nie tylko potęgują ich wyjątkowy smak, ale dostarczają również cennych wartości odżywczych i minerałów, takich jak wapń, selen czy magnez. Bierzemy się za pieczenie!

Bananowe ciasteczka owsiane

przepis na ciasteczka owsiane bananowe

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl

Składniki (12 ciasteczek):

– 1 dojrzały banan
– ½ dojrzałego mango
– 1 szklanka płatków owsianych górskich
– szczypta cynamonu
– garść orzechów brazylijskich
– 25 g gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

Banana rozgniatamy widelcem, dodajemy zmiksowane blenderem mango, płatki owsiane, cynamon, posiekane orzechy i czekoladę. Dokładnie mieszamy. Przy pomocy łyżki formujemy ciasteczka i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C (termoobieg) przez ok. 20 minut. Studzimy na kratce.

 

Marta Pękalska – autorka bloga marta-gotuje.pl, miłośniczka dobrej kuchni ze słabością do słodkości. Amatorka biegania i sportowych wyzwań. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć