Przejdź do treści

8 korzyści, dlaczego warto chodzić na basen

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nie, nie spodziewasz się dziecka. To tylko ciąża spożywcza”. O dolegliwościach układu pokarmowego opowiada lekarka Małgorzata Ponikowska
Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi
Młoda, przeziębiona kobieta siedzi w łózku, do połowy przykryta kołdrą, wyciera nos w chusteczkę, w ręku trzyma szklankę z herbatą
Czy można uodpornić się na działanie leków?
Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu
Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu
Pamiętasz stres przed pierwszym razem? Kilka słów o tym, jak powinniśmy zacząć przygodę z seksem

Zalety pływania? Jest ich całe mnóstwo. Poleca się je osobom zdrowym, ale także osobom obciążonym wieloma schorzeniami, m.in. związanymi z bólem kręgosłupa. Do korzyści wynikających z pływania zalicza się: lepsza kondycja i wydolność organizmu, zgrabna sylwetka oraz działa jak antydepresant.

  1. Pływanie wymaga bycia w ciągłym ruchu, co sprawa, że jest doskonałym treningiem kardio. Natomiast dzięki oporowi, jaki stawia woda, znacznie wzrasta siła.
  2. Pływanie polecane jest osobom po przebytych kontuzjach, ale także jako forma regeneracji potreningowej.
  3. Gdy głowa jest pod wodą, każda cząstka tlenu jest na wagę złota. W efekcie organizm gospodaruje nim wydajniej. Uczycie się w ten sposób pogłębiania wdechów oraz wydechów, wydalając więcej dwutlenku węgla.
  4. Coś dla biegaczy. Dzięki lepszemu poborowi i zużyciu tlenu, pływanie znacznie zwiększa wytrzymałość i pojemność płuc, co przyczynia się do wzrostu formy u osób biegających – szczególnie długie dystanse.
  5. Zwiększona poprzez pływanie podaż i rozkład tlenu zwiększa ukrwienie mózgu i jego zaopatrzenie w ten życiodajny gaz. Pobudza to centralny układ nerwowy i poprawiają się funkcje poznawcze.
  6. Kiedy jesteście zanurzeni w wodzie, znacznie redukuje się ilość bodźców, które bombardują układ nerwowy, co przynosi ulgę i daje poczucie spokoju.
  7. Dzięki szerokiej dostępności całej gamy basenów i zbiorników wodnych możecie odwiedzać różnorodne i ciekawe miejsca, które sprawią, że pływanie będzie jeszcze ciekawsze.
  8. I na końcu coś, co brzmi jak plan. Badania wykazują, że regularne pływanie może cofnąć zegar biologiczny nawet o 20 lat. Dzieje się to za sprawą obniżenia ciśnienia krwi oraz poziomu cholesterolu, zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowej oraz wspomagania pracy centralnego układu nerwowego.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dziewczyna pływa w basenie

„Uruchamiane są partie, które na co dzień pracują w zupełnie inny sposób”. O korzyściach wynikających z pływania opowiada pływak Wojtek Mazurkiewicz

Najczęstsze błędy w nauce pływania

Pływasz i pływasz, ale nie widzisz postępów? Instruktor pływania podpowiada, jakie błędy najczęściej popełniamy na basenie

koebita nurkuje w basenie

Zanim wskoczysz do wody, sprawdź jak się zabezpieczyć. Jak dbać o higienę na basenie, żeby nie złapać infekcji?

Zasady bezpiecznej zabawy w wodzie

Trening w wodzie

Trening w wodzie

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Foch w związku jest mile widziany, ale nie dla ciebie

Dziecko w pracy? Nie ma problemu. Zobacz zdjęcia dzielnych mam, które godzą wychowanie dziecka z karierą

reklama budweiser

Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy

greta thunberg

„Jestem zaszczycona i bardzo wdzięczna”. 16-letnia Greta Thunberg nominowana do Pokojowej Nagrody Nobla

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Stres w pracy - jak się go pozbyć?

Stres w pracy – jak go ograniczyć?

para chłopak i dziewczyna

„Opuszczenie osoby toksycznej wiąże się z tęsknotą i bólem”. O toksycznych związkach i wychodzeniu z nich, mówi nam psycholog

Pozwolisz swojemu dziecku pójść na wagary? W piątek odbędzie się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. „Nasza przyszłość decyduje się właśnie teraz” – piszą organizatorzy

Trash Challenge opanował świat. Ludzie zbierają śmieci w świetnej akcji mediów społecznościowych

„Nierealistyczne uwielbienie dla siebie skutkuje odpychającym dla innych poczuciem, że wszystko się takiej osobie należy”. O samoakceptacji mówi nam psycholog Katarzyna Wawer-Dziedziak

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

„Kobiety powinny cieszyć się seksem i zapewnić sobie jak najwięcej satysfakcji”. Nowa kampania #Vulvalution edukuje i uświadamia

konkurs recytatorski

„Przykro, że jedyne co zapamiętał z mojego występu, to rozmiar mojego biustu”. Seksizm podczas miejskich eliminacji do 64. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego

Hello My Hero. „Jaram się swoim bielactwem, jak nowym tatuażem albo fryzurą” – Anna Natasza Górecka, dziewczyna ze srebrną rzęsą