Przejdź do treści

8 korzyści, dlaczego warto chodzić na basen

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer
Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób
Marta Lech-Maciejewska: kto rozsiewa mit o tym, że macierzyństwo to bułka z masłem?
Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny
kobieta myjąca zęby
Dbaj o zęby! Higiena jamy ustnej wpływa też na ciśnienie krwi
Tabletki
Dobre wiadomości dla chorych na szpiczaka, nadciśnienie płucne i łuszczycę

Zalety pływania? Jest ich całe mnóstwo. Poleca się je osobom zdrowym, ale także osobom obciążonym wieloma schorzeniami, m.in. związanymi z bólem kręgosłupa. Do korzyści wynikających z pływania zalicza się: lepsza kondycja i wydolność organizmu, zgrabna sylwetka oraz działa jak antydepresant.

  1. Pływanie wymaga bycia w ciągłym ruchu, co sprawa, że jest doskonałym treningiem kardio. Natomiast dzięki oporowi, jaki stawia woda, znacznie wzrasta siła.
  2. Pływanie polecane jest osobom po przebytych kontuzjach, ale także jako forma regeneracji potreningowej.
  3. Gdy głowa jest pod wodą, każda cząstka tlenu jest na wagę złota. W efekcie organizm gospodaruje nim wydajniej. Uczycie się w ten sposób pogłębiania wdechów oraz wydechów, wydalając więcej dwutlenku węgla.
  4. Coś dla biegaczy. Dzięki lepszemu poborowi i zużyciu tlenu, pływanie znacznie zwiększa wytrzymałość i pojemność płuc, co przyczynia się do wzrostu formy u osób biegających – szczególnie długie dystanse.
  5. Zwiększona poprzez pływanie podaż i rozkład tlenu zwiększa ukrwienie mózgu i jego zaopatrzenie w ten życiodajny gaz. Pobudza to centralny układ nerwowy i poprawiają się funkcje poznawcze.
  6. Kiedy jesteście zanurzeni w wodzie, znacznie redukuje się ilość bodźców, które bombardują układ nerwowy, co przynosi ulgę i daje poczucie spokoju.
  7. Dzięki szerokiej dostępności całej gamy basenów i zbiorników wodnych możecie odwiedzać różnorodne i ciekawe miejsca, które sprawią, że pływanie będzie jeszcze ciekawsze.
  8. I na końcu coś, co brzmi jak plan. Badania wykazują, że regularne pływanie może cofnąć zegar biologiczny nawet o 20 lat. Dzieje się to za sprawą obniżenia ciśnienia krwi oraz poziomu cholesterolu, zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowej oraz wspomagania pracy centralnego układu nerwowego.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Zasady bezpiecznej zabawy w wodzie

7 powodów, żeby pójść na basen

Trening w wodzie

Trening w wodzie

Najczęstsze błędy w nauce pływania

Najczęstsze błędy w nauce pływania

Amy Schumer

Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób

Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny

Polskie nastolatki uważają się za grube. Badania pokazują co innego

michał domaszewski

Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy

„Dzień dobry, chciałabym zgłosić gwałt”. Ewa opowiada nam o najtrudniejszym momencie jej życia

surfująca dziewczyna

Szykuje się wielka zmiana w sporcie? Równa płaca dla kobiet i mężczyzn

Hello My Hero. Jessica Misztal – bije w niej męskie serce, a ciało pokryte jest bliznami

Kampania Fundacji Arena i Świat

Pomalowały swoje piersi, aby przypomnieć kobietom o badaniach