Przejdź do treści

Bieganie – wady i zalety miejskich ścieżek

Bieganie – wady i zalety miejskich ścieżek
Bieganie w mieście - wady i zalety. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie

Lubisz biegać w mieście? Jeśli tak, koniecznie poznaj wady i zalety asfaltowego podłoża.

Zalety biegania w mieście:

– przede wszystkim łatwość dostępu. Wychodzicie z domu i biegniecie;

– jeżeli jesteście zwolennikami wieczornych treningów, jest to duże udogodnienie, ponieważ trasa biegu jest oświetlona, panuje na niej ruch, dzięki czemu czujecie się bezpieczniej;

– teren jest stabilny i równy, dzięki czemu trenujecie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych przez cały rok;

– początkującym biegaczom łatwiej jest znaleźć tempo biegowe;

– w momencie kryzysu zawsze można wsiąść w komunikację miejską i wrócić do domu

 

Wady biegania w mieście:

– nawierzchnia miejska jest twarda, co negatywnie wpływa na kości i stawy podczas biegania;

– bieganie w godzinach dużego natężenia ruchu oznacza hałas, który będzie zakłócał zaplanowane wyciszenie i odprężenie po treningu. Dodatkowym minusem są zatłoczone chodniki, na których trzeba omijać pieszych. To uniemożliwia znalezienie odpowiedniego tempa i opóźnia proces pełnego skupienia się na biegu;

– w przypadku niechcianej wywrotki obtarcia mogą być dosyć poważne;

– bieganie jest często sposobem na oczyszczenie głowy z problemów. Odstresowanie się w warunkach miejskich przychodzi nieco trudniej;

Podsumowując: Więcej korzyści z pewnością przyniosą wam biegi na łonie natury. Czasem warto poświęcić trochę więcej czasu, aby wybrać się do pobliskiego parku, gdzie będzie miekkie podłoże i więcej zieleni. Natomiast w weekendy, kiedy wolnego czasu jest więcej, wsiądźcie w samochód i koniecznie wybierzcie się nad jezioro, zalew czy do lasu. Wyciągajcie z biegania jak najwięcej przyjemności!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej