Przejdź do treści

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Kobieta ćwiczy bosu
Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie!/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Z twoimi ocenami to skończysz na ulicy!”, „Jesteś do niczego!”, „Zamknij się, ryby i dzieci głosu nie mają”. Tak brzmi przemoc psychiczna wobec dzieci
W sieci lawina postów opatrzonych hasztagami #powiedzkomuś i #wyroknakobiety. TK zdecydował w sprawie aborcji ze względu na wady płodu
Pacjent w trakcie testu na koronawirusa
Jak przygotować się do testu na koronawirusa? Czego nie robić? Ministerstwo Zdrowia podało zalecenia
Mama z córkąsprzątają kuchnię
Mama Chemik: sprzątanie szkodzi tak samo jak palenie papierosów
Lekarze odkryli nowy organ w naszych ciałach. Mamy go w głowie

Bosu – sprzęt doskonały! Nie służy potężnej muskulaturze ani spalaniu tkanki tłuszczowej. Ale może spełnić rolę o wiele ważniejszą, bo dzięki niemu wzmocnicie cały core ciała.

Dziś każdy chce być i wyglądać fit. Często jednak w pogoni za „idealną figurą” jedyne, na co zwracacie uwagę, to sześciopak i muskularna sylwetka. W zwariowanym tempie chcecie rozwijać mięśnie powierzchowne, często bez podstawowej wiedzy i odpowiedniego przygotowania. A co z mięśniami posturalnymi? Takimi jak lędźwiowe, poprzeczne brzucha, zginacze bioder? Przecież są to kluczowe mięśnie z punktu widzenia siły i funkcjonalności. Niestety, często je lekceważycie.

Kobieta trzyma w rękach piłkę do masażu

Bosu – co to takiego?

Czas zmienić podejście do tematu! Podrzucam wam kolejny pomysł na to, jak wypracować zdrowe i sprawne ciało. Przyda się tu innowacyjny przyrząd, jakim jest bosu. Sprzęt ten doskonale nadaje się zarówno do treningu sportowego, jak i rehabilitacyjnego. Jest to półpiłka, z jednej strony wypukła, z drugiej płaska. Przyrząd jest niestabilny, a więc angażuje do pracy wspomniane na początku mięśnie głębokie. Zastosowanie bosu w treningu daje nieograniczone możliwości, bo możecie ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach.

Bosu jest funkcjonalne:

Ćwicząc na bosu, symulujecie charakterystyczne elementy dla różnych dyscyplin sportowych, takie jak balans ciała, równowaga czy kontrolowanie swojego ciała. Poza tym bosu rozwija umiejętności motoryczne oraz stabilizuje tułów.

Postaw na wykroki

Bosu – ćwiczenie 1

Stań stabilnie na bosu, napnij mięśnie swojego ciała i cały kontrolując napięcie i równowagę, wykonaj przysiad (pamiętając o prawidłowej technice). Wolnym tempem wróć do pozycji wyjściowej.

bosu

Bosu – ćwiczenie 2

Stań przed bosu i wykonaj wykrok na wypukłą część przyrządu. Zatrzymaj się na chwilę tak, abyś mógł ustabilizować swoją sylwetkę, stosując prawidłową technikę. Następnie odepchnij się nogą wykroczną i wróć do pozycji wyjściowej.

bosu

Bosu – ćwiczenie 3

Przejdź do podporu przodem z wyprostowanymi rękami. Ciało jest ustawione w jednej linii i napięte. Następnie powolnym ruchem kolejno przejdź do podporu na przedramiona, cały czas trzymając mocno napięty brzuch i pośladki. Z przedramion przechodzisz na wyprostowane ręce i powtarzasz przejście kilka razy.

bosu zdjecie

Bosu – ćwiczenie 4

Stań obok bosu. Jedna noga znajduje się na części wypukłej (niestabilnej), druga na podłodze, na którą przenosisz ciężar ciała, wykonując wykrok boczny. Podczas tego ćwiczenia musisz mieć cały czas proste plecy i pilnować, aby kolano nie wychodziło za linie stopy.

bosu zdjecie

Bosu – ćwiczenie 5

Odwróć bosu wypukłą stroną do podłogi i ułóż się w podporze przodem na wyprostowanych rękach. Ciało jest napięte i ułożone w linii. Teraz stabilizując mocno tułów wolnym ruchem naprzemianstronnie podciągasz kolano do klatki piersiowej.

Bosu – ćwiczenie 6

Usiądź stabilnie na wypukłej części bosu, odchyl ciało do tyłu i poprzez balans ciała oraz całkowite napięcie mięśni staraj się utrzymać pozycję.

Bosu – ćwiczenie 7

Ustaw się w podporze bokiem na przedramieniu i unieś mocno biodra do góry. Oddychaj spokojnie, a następnie po 20-30 sekundach zmień stronę.

Bosu – ćwiczenie 8

Połóż się na przyrządzie, stabilnie ustaw stopy na podłodze i odchylając się w tył, wykonaj spięcie brzucha. Ćwiczenie bardzo dobre dla osób z dolegliwościami odcinka lędźwiowego.

Trening z wykorzystaniem bosu gwarantuje efekty. Jest przeznaczony dla osób w każdym wieku i na każdym poziomie aktywności fizycznej.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

banany i płatki

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Ćwiczenia rozciągające. Jak rozciągnąć kręgosłup?

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup, do szpagatu. Co daje rozciąganie?

Kobieta robi pompki

Pompki – jak zrobić, rodzaje pompek, efekty ćwiczeń

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?