Przejdź do treści

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Kobieta ćwiczy bosu
Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie!/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak wspierać chorego na raka? Rozmowa z psychoonkolog Mileną Dzienisiewicz
Jak wspierać chorego na raka? Rozmowa z psychoonkolog Mileną Dzienisiewicz
Ziemniak młody czy wczesny? Jak je odróżnić i który z nich jest zdrowszy? Odpowiada specjalistka ds. żywienia
Ziemniak młody czy wczesny? Jak je odróżnić i który z nich jest zdrowszy? Odpowiada specjalistka ds. żywienia
Kawa nie dla wszystkich. Komu może zaszkodzić? Wyjaśnia dietetyczka Paulina Ihnatowicz
Kawa nie dla wszystkich. Komu może zaszkodzić? Wyjaśnia dietetyczka Paulina Ihnatowicz
Derma roller
Derma roller – dlaczego nie powinnaś używać go sama w domu?
Szkoła uczy siedmiolatków, jacy powinni być. Idealny chłopak? „Przystojny i silny”. A dziewczynka „słodka i zgrabna”
Szkoła uczy siedmiolatków, jacy powinni być. Idealny chłopak? „Przystojny i silny”. A dziewczynka „słodka i zgrabna”

Bosu – sprzęt doskonały! Nie służy potężnej muskulaturze ani spalaniu tkanki tłuszczowej. Ale może spełnić rolę o wiele ważniejszą, bo dzięki niemu wzmocnicie cały core ciała.

Dziś każdy chce być i wyglądać fit. Często jednak w pogoni za „idealną figurą” jedyne, na co zwracacie uwagę, to sześciopak i muskularna sylwetka. W zwariowanym tempie chcecie rozwijać mięśnie powierzchowne, często bez podstawowej wiedzy i odpowiedniego przygotowania. A co z mięśniami posturalnymi? Takimi jak lędźwiowe, poprzeczne brzucha, zginacze bioder? Przecież są to kluczowe mięśnie z punktu widzenia siły i funkcjonalności. Niestety, często je lekceważycie.

Kobieta trzyma w rękach piłkę do masażu

Bosu – co to takiego?

Czas zmienić podejście do tematu! Podrzucam wam kolejny pomysł na to, jak wypracować zdrowe i sprawne ciało. Przyda się tu innowacyjny przyrząd, jakim jest bosu. Sprzęt ten doskonale nadaje się zarówno do treningu sportowego, jak i rehabilitacyjnego. Jest to półpiłka, z jednej strony wypukła, z drugiej płaska. Przyrząd jest niestabilny, a więc angażuje do pracy wspomniane na początku mięśnie głębokie. Zastosowanie bosu w treningu daje nieograniczone możliwości, bo możecie ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach.

Bosu jest funkcjonalne:

Ćwicząc na bosu, symulujecie charakterystyczne elementy dla różnych dyscyplin sportowych, takie jak balans ciała, równowaga czy kontrolowanie swojego ciała. Poza tym bosu rozwija umiejętności motoryczne oraz stabilizuje tułów.

Postaw na wykroki

Bosu – ćwiczenie 1

Stań stabilnie na bosu, napnij mięśnie swojego ciała i cały kontrolując napięcie i równowagę, wykonaj przysiad (pamiętając o prawidłowej technice). Wolnym tempem wróć do pozycji wyjściowej.

bosu

Bosu – ćwiczenie 2

Stań przed bosu i wykonaj wykrok na wypukłą część przyrządu. Zatrzymaj się na chwilę tak, abyś mógł ustabilizować swoją sylwetkę, stosując prawidłową technikę. Następnie odepchnij się nogą wykroczną i wróć do pozycji wyjściowej.

bosu

Bosu – ćwiczenie 3

Przejdź do podporu przodem z wyprostowanymi rękami. Ciało jest ustawione w jednej linii i napięte. Następnie powolnym ruchem kolejno przejdź do podporu na przedramiona, cały czas trzymając mocno napięty brzuch i pośladki. Z przedramion przechodzisz na wyprostowane ręce i powtarzasz przejście kilka razy.

bosu zdjecie

Bosu – ćwiczenie 4

Stań obok bosu. Jedna noga znajduje się na części wypukłej (niestabilnej), druga na podłodze, na którą przenosisz ciężar ciała, wykonując wykrok boczny. Podczas tego ćwiczenia musisz mieć cały czas proste plecy i pilnować, aby kolano nie wychodziło za linie stopy.

bosu zdjecie

Bosu – ćwiczenie 5

Odwróć bosu wypukłą stroną do podłogi i ułóż się w podporze przodem na wyprostowanych rękach. Ciało jest napięte i ułożone w linii. Teraz stabilizując mocno tułów wolnym ruchem naprzemianstronnie podciągasz kolano do klatki piersiowej.

Bosu – ćwiczenie 6

Usiądź stabilnie na wypukłej części bosu, odchyl ciało do tyłu i poprzez balans ciała oraz całkowite napięcie mięśni staraj się utrzymać pozycję.

Bosu – ćwiczenie 7

Ustaw się w podporze bokiem na przedramieniu i unieś mocno biodra do góry. Oddychaj spokojnie, a następnie po 20-30 sekundach zmień stronę.

Bosu – ćwiczenie 8

Połóż się na przyrządzie, stabilnie ustaw stopy na podłodze i odchylając się w tył, wykonaj spięcie brzucha. Ćwiczenie bardzo dobre dla osób z dolegliwościami odcinka lędźwiowego.

Trening z wykorzystaniem bosu gwarantuje efekty. Jest przeznaczony dla osób w każdym wieku i na każdym poziomie aktywności fizycznej.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co robić po treningu? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Ćwicz core na piłce. Nie pożałujesz!

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta rozciąga się

Jak rozciągać się po treningu? Kasia Bigos i Andrzej Bogdał wyjaśniają

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

czereśnie

Zjadłaś robaczywe czereśnie i zastanawiasz się, czy to mogło ci zaszkodzić? Sprawdź, co mówi dietetyczka w tej sprawie