Przejdź do treści

Chłodnik miętowy z zielonego groszku

Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?
W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy
Dziewczyna przed komputerem
Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim
Wypadanie włosów: jakie są najważniejsze przyczyny?
wielkanoc rodzina
Jak uniknąć przejedzenia w Wielkanoc? 7 sposobów na święta bez problemów trawiennych
matka zmęczona dzieci
Jej deficyt może być przyczyną ciągłego zmęczenia. Poznaj 7 sygnałów niedoboru witaminy B12

Groszek zielony – nie będziemy Was oszukiwać – najlepiej smakuje teraz, w sezonie, prosto z krzaka, wyjęty z łupinki, ot po prostu, bez dodatków! Jednak dla ochłody przygotujemy na jego bazie ekspresowy chłodnik z dodatkiem mięty i orzechów.

Jedzenie groszku jest nie tylko przyjemnością, ale również niesie za sobą wiele korzyści. Jest on bardzo dobrym źródłem błonnika, a do tego jest niskokaloryczny – jedna szklanka zielonego groszku ma niewiele ponad 100 kalorii. Śmiało mogą po niego sięgać osoby dbające na co dzień o linię. Jest też dobrym źródłem białka, co czyni go popularnym wśród wegan i wegetarian. Ponadto groszek jest bardzo dobrym źródłem witaminy K, niezwykle ważnej  w procesie wchłaniania wapnia. Obie te substancje pomagają regulować poziom cholesterolu we krwi i obniżają  zły cholesterol. Dzięki temu zmniejszają ryzyko chorób serca.  Groszek kryje w sobie moc witamin: A, E, C oraz witaminy z grupy B, a także cenne minerały, takie jak żelazo, magnez, fosfor, mangan i selen.

Z dodatkiem mięty w orzeźwiającym chłodniku smakuje idealnie!

Chłodnik groszkowy z miętą

przepis na chlodnik z zielonego groszku

Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl

Składniki (na 4 osoby):

– 500 g świeżego lub mrożonego groszku
– 500 ml wywaru warzywnego
– garść świeżej mięty (same liście)
– 1 łyżka masła klarowanego
– 2 łodygi selera naciowego
– 2 ząbki czosnku
– 1 cebula
– sól i pieprz do smaku
– do podania: jogurt, orzechy laskowe, olej

Przygotowanie:

Na rozgrzane masło w garnku dajemy czosnek i cebulę. Smażymy razem przez 3 minuty,  dodajemy selera, smażymy ok. 4 minuty, od czasu do czasu mieszając. Dodajemy groszek, miętę i zalewamy bulionem. Gotujemy przez 5 minut, zdjemujemy z ognia, doprawiamy solą i pieprzem i po ostygnięciu miksujemy. Chłodzimy przez 2-3 godziny. Podajemy z posiekanymi orzechami włoskimi i jogurtem, udekorowany listkami mięty. Możemy też skropić ulubionym olejem, np. migdałowym lub z awokado.

 

Małgorzata Zabokrzycka – socjolożka, zawodowo HRówka w korporacji, na co dzień mama, żona i smakoszka. Adeptka fotografii kulinarnej. Czas w kuchni spędza wraz z mężem, a wyniki ich zdrowej rywalizacji można odnaleźć na wspólnie prowadzonym blogu Trawka Cytrynowa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!