Przejdź do treści

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Po trądziku zostały ci blizny? Dermatolożka podpowiada, jak możesz je zniwelować
Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka
Woda smakowa – zrób ją sama!
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi

Stres, długie przesiadywanie przy komputerze, nieodpowiednia pozycja podczas snu. To tylko kilka przyczyń występowania dolegliwości szyi. Na ratunek przychodzą ćwiczenia, które wykonywane systematycznie przynoszą doskonałe rezultaty.

Na samym początku wyjaśnijmy coś sobie. Ćwiczenia te pomagają rozluźnić spięte mięśnie w odcinku szyjnym kręgosłupa. Nie liczcie na cuda, jeżeli macie problemy zdrowotne. Jeśli takie występują, to oczywiście należy skontaktować się ze specjalistą.

Ćwiczenia są jednak proste i jak najbardziej bezpieczne, możecie więc wykonywać je w domu, w pracy czy na treningu. Wystarczy zaopatrzyć się w twardą piłeczkę. Aby poczuć pełne rozluźnienie w obrębie odcinka szyjnego, należy pamiętać o tym, by rozluźnić także odcinek piersiowy kręgosłupa (tym zajmiemy się w kolejny wpisie).

Poniżej ćwiczenia. Każde z nich wykonujcie około 1,5 minuty na każdą stronę.

Ćwiczenie 1


Połóżcie piłeczkę u podstawy głowy i wolnym ruchem przesuwajcie ją do ucha i z powrotem (cały czas powinna być dociśnięta). Masujcie tylko tkanki miękkie.


Ćwiczenie 2


Połóżcie piłeczkę nad obojczykiem na bocznej części szyi i przytrzymajcie palcami. Cały czas lekko ją dociskajcie. Odchylajcie głowę w stronę przeciwną i dociskacie ponownie.

Ćwiczenie 3


Połóżcie się na plecach z nogami ugiętymi i dociśniętym odcinkiem lędźwiowym do maty. Następnie ułóżcie piłkę w zagłębieniu u podstawy czaszki. Kolejno powoli skręcajcie głowę z jednego boku na drugi, rolując piłkę w taki sposób, aby poruszała się od szyi aż do krawędzi ucha.

Zestaw ćwiczeń nie wymaga specjalnego wysiłku. Najważniejsza jest systematyczność. Wykonujcie go minimum przez 10 minut każdego dnia. Dzięki tej prostej metodzie mobilizacyjnej rozluźnicie mięśnie, a zwłaszcza przyniesiecie ulgę napiętym od siedzącej pracy prostownikom szyi.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

A ty ile masz problemów na karku?

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Siedzący tryb pracy? Dla zdrowia powinnaś spacerować

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos