Przejdź do treści

Co radzą słynne panie od fitnessu?

Co radzą słynne panie od fitnessu?
Jeanette Jenkins, jedna z bohaterek mojego artykuły ze swoją podopieczną, Kelly Rowland. Zdjęcie: Facebook
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
koronawirus, pandemia
Główny Inspektor Sanitarny o COVID-10: spodziewamy się wzrostów zachorowań w ciągu najbliższego miesiąca
Froteryzm, czyli erotyczne ocieractwo. Na czym polega i czy można je leczyć? Tłumaczy seksuolożka Katarzyna Koczułap
Domowe sposoby na katar u dziecka/Pexels
Katar u dziecka? Naturopatka podpowiada, jak z nim walczyć domowymi sposobami
Dynia - królowa jesieni
Dynia jest pełna dobra. Poznaj jej rodzaje i właściwości
Przedłużanie rzęs. Poznaj wszystkie „za” i „przeciw”/Unsplash
Przedłużanie rzęs. Poznaj wszystkie „za” i „przeciw”

No cóż, im pewnie jest łatwiej. Z racji wykonywanego zawodu ćwiczą codziennie, pewnie i po kilka godzin. Ale czy z tego, co one robią dla siebie, żeby wyglądać dobrze, wynika coś dla nas? Sprawdzam, analizuję, syntetyzuję.

1. Ćwiczą codziennie. Nie ma innej opcji. Czasami kilka godzin pod rząd. Oczywiście my sobie na takie coś nie możemy pozwolić, bo praca, dzieci, obowiązki, różne zajętości. Kilka godzin dziennie – nie. Ale może chociaż zostańmy przy tym codziennie? Jak mamy więcej czasu, idziemy na trening do klubu, jak mniej – robimy proste ćwiczenia w domu. Same, albo z youtubem (następnym razem postaram się polecić wam kilka moich ulubionych, youtubowych trenerek). Albo idziemy pobiegać. Albo wracamy z pracy na rowerze. Cokolwiek, byle ruch zaistniał codziennie. Żeby stał się nawykiem. Ale jeśli trenujemy całkiem ostro, zróbmy sobie jeden dzień odpoczynku. Żeby nam się zregenerowały mięśnie.

2. Zmieniają ćwiczenia. Raz to jest pilates, raz joga, raz taniec, innym razem crossfit. Kickboxing, pływanie, aerobic. W każdym klubie zajęć jest bez liku. Niektóre stawiają na rozwój mięśni dolnych części ciała, inne górnych, niektóre mają rozwijać naszą kondycję. Na jednych więcej jest stretchingu, na innych pot płynie z nas jak rzeka. I wiecie co? Każdy rodzaj ćwiczeń jest dobry i potrzebny, a im bardzie zróżnicowane, tym lepiej dla nas i dla naszych mięśni, bo najlepiej, żeby rozwijały się jak najbardziej wszechstronnie (czyli pracując nad pośladkami, brzuchem i udami, nie zapomnij o ramionach).

3. Naprawdę wystarczy pół godziny! Niech to jednak będzie bardzo mocne pół godziny. Czyli przysiady, brzuszki, podpory, pompki w seriach, przedzielone aktywnym, minutowym kardio na skakance albo pajacykami. Bez przerwy, tak, żeby bolało. Skakanka w ogóle jest super i warto do niej wrócić.

4. Niestety, momentami wszystkie brzmią jak Chodakowska. Czyli jeśli chcesz mieć piękne ciało, musisz najpierw pokochać to, co masz. I nie walczyć z nim, tylko DLA niego. Nie chodzi o to, żeby w krótkim terminie się ZAMĘCZYĆ, tylko ZACHĘCIĆ do ćwiczeń na dłużej. Na zawsze może?

5. Szukają swojej drogi. Każdy z nas jest inny, ma inny metabolizm, inne predyspozycje, inaczej się odżywia. To, co świetnie podziałało na jednego, na drugim może się nie udać. Super, że koleżanka tak ładnie się wyrzeźbiła u tego trenera, ale mi się on niestety nie podoba. Szukam dalej.

6. Same ćwiczenia to za mało! Niestety, tak mi przykro. Nad sześciopakiem przede wszystkim pracuje się dietą. Ale nie chodzi o głodówki czy wymyślne zestawy. Jemy mało, często, nie przetworzone, dużo warzyw, mniej owoców, pijemy wodę. Pa pa , słodycze, pa pa, alkohol. Tak mi przykro, bo to nie jest dieta od – do, na trzy tygodnie czy miesiąc. To jest dieta na zawsze, więc lepiej, żeby nam zaczęła smakować.

Ulubione ćwiczenia? Pompki, przysiady, wszelakie podpory. Skakanka i oczywiście bieg. Bieg jest dobry na wszystko

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Sól

Sód – rola, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła sodu

mięso jako źródło siarki

Siarka – właściwości, niedobór i nadmiar, źródła w diecie

owoce cytrusowe

Fosfor – rola, skutki nadmiaru i niedoboru, naturalne źródła

sól

Chlor – rola w organizmie, niedobór, objawy zatrucia

mięso, jaja i ryby

Azot – właściwości, źródła, skutki nadmiaru i niedoboru

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Potas – źródła w diecie oraz skutki niedoboru i nadmiaru

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

owoce

Kwas gamma-linolenowy GLA – działanie, źródła, niedobór

siemię lniane

Kwas alfa-linolenowy (ALA) – rola, źródła, skutki niedoboru

Brokuły na stole

Izotiocyjaniany – co to jest? Gdzie można je znaleźć?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?