Przejdź do treści

Co radzą słynne panie od fitnessu?

Co radzą słynne panie od fitnessu?
Jeanette Jenkins, jedna z bohaterek mojego artykuły ze swoją podopieczną, Kelly Rowland. Zdjęcie: Facebook
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Madonna
61-letnia Madonna zapozowała topless. „Jesteś za stara na takie zdjęcia”
Wizyta u seksuologa / istock
Kiedy udać się do seksuolożki bądź seksuologa? Eksperci fundacji #SEXEDpl odpowiadają
Ronnie i Donnie Galyon / getty
Ronnie i Donnie Galyon, najstarsze bliźniaki syjamskie, nie żyją. Mężczyźni zmarli w wieku 68 lat
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury
Andrzej Duda / prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda nominowany do Biologicznej Bzdury Roku 2020. Podczas debaty mówił o szczepionce, która nie istnieje

No cóż, im pewnie jest łatwiej. Z racji wykonywanego zawodu ćwiczą codziennie, pewnie i po kilka godzin. Ale czy z tego, co one robią dla siebie, żeby wyglądać dobrze, wynika coś dla nas? Sprawdzam, analizuję, syntetyzuję.

1. Ćwiczą codziennie. Nie ma innej opcji. Czasami kilka godzin pod rząd. Oczywiście my sobie na takie coś nie możemy pozwolić, bo praca, dzieci, obowiązki, różne zajętości. Kilka godzin dziennie – nie. Ale może chociaż zostańmy przy tym codziennie? Jak mamy więcej czasu, idziemy na trening do klubu, jak mniej – robimy proste ćwiczenia w domu. Same, albo z youtubem (następnym razem postaram się polecić wam kilka moich ulubionych, youtubowych trenerek). Albo idziemy pobiegać. Albo wracamy z pracy na rowerze. Cokolwiek, byle ruch zaistniał codziennie. Żeby stał się nawykiem. Ale jeśli trenujemy całkiem ostro, zróbmy sobie jeden dzień odpoczynku. Żeby nam się zregenerowały mięśnie.

2. Zmieniają ćwiczenia. Raz to jest pilates, raz joga, raz taniec, innym razem crossfit. Kickboxing, pływanie, aerobic. W każdym klubie zajęć jest bez liku. Niektóre stawiają na rozwój mięśni dolnych części ciała, inne górnych, niektóre mają rozwijać naszą kondycję. Na jednych więcej jest stretchingu, na innych pot płynie z nas jak rzeka. I wiecie co? Każdy rodzaj ćwiczeń jest dobry i potrzebny, a im bardzie zróżnicowane, tym lepiej dla nas i dla naszych mięśni, bo najlepiej, żeby rozwijały się jak najbardziej wszechstronnie (czyli pracując nad pośladkami, brzuchem i udami, nie zapomnij o ramionach).

3. Naprawdę wystarczy pół godziny! Niech to jednak będzie bardzo mocne pół godziny. Czyli przysiady, brzuszki, podpory, pompki w seriach, przedzielone aktywnym, minutowym kardio na skakance albo pajacykami. Bez przerwy, tak, żeby bolało. Skakanka w ogóle jest super i warto do niej wrócić.

4. Niestety, momentami wszystkie brzmią jak Chodakowska. Czyli jeśli chcesz mieć piękne ciało, musisz najpierw pokochać to, co masz. I nie walczyć z nim, tylko DLA niego. Nie chodzi o to, żeby w krótkim terminie się ZAMĘCZYĆ, tylko ZACHĘCIĆ do ćwiczeń na dłużej. Na zawsze może?

5. Szukają swojej drogi. Każdy z nas jest inny, ma inny metabolizm, inne predyspozycje, inaczej się odżywia. To, co świetnie podziałało na jednego, na drugim może się nie udać. Super, że koleżanka tak ładnie się wyrzeźbiła u tego trenera, ale mi się on niestety nie podoba. Szukam dalej.

6. Same ćwiczenia to za mało! Niestety, tak mi przykro. Nad sześciopakiem przede wszystkim pracuje się dietą. Ale nie chodzi o głodówki czy wymyślne zestawy. Jemy mało, często, nie przetworzone, dużo warzyw, mniej owoców, pijemy wodę. Pa pa , słodycze, pa pa, alkohol. Tak mi przykro, bo to nie jest dieta od – do, na trzy tygodnie czy miesiąc. To jest dieta na zawsze, więc lepiej, żeby nam zaczęła smakować.

Ulubione ćwiczenia? Pompki, przysiady, wszelakie podpory. Skakanka i oczywiście bieg. Bieg jest dobry na wszystko

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

Czarna soczewica to samo zdrowie. Wypróbuj przepis z pomidorami

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Dieta lekkostrawna / unsplash

Dieta lekkostrawna – efekty, zasady, przeciwwskazania

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta rozciąga się po treningu

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na biceps - domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Ćwiczenia na biceps – domowe i na siłowni, dla dziewczyn i chłopaków

Dieta niskoglikemiczna - zasady, efekty, przeciwwskazania

Dieta niskoglikemiczna – zasady, efekty, przeciwwskazania

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy

Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy

Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne

Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Ketony w moczu — przyczyny, objawy, leczenie

Ketony w moczu – co oznaczają? Przyczyny, objawy i leczenie ketonurii

blondynka odwrócona tyłem, krzem w skupie polnym

Krzem – skutki nadmiaru i niedoboru. Gdzie występuje „pierwiastek życia”?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?