Przejdź do treści

Co radzą słynne panie od fitnessu?

Co radzą słynne panie od fitnessu?
Jeanette Jenkins, jedna z bohaterek mojego artykuły ze swoją podopieczną, Kelly Rowland. Zdjęcie: Facebook
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
mapa wskaźnika zgonów spowodowanych rakiem trzustki
Rak trzustki. Gdzie jest największa umieralność w Europie?
Lekarz bada śledzionę pacjentki
Mama Pediatra zaleca szczepienia przeciwko meningokokom, pneumokokom i Haemophilus influenzae typu B
Stringi na schodach przed sądem w Cork (Irlandia)
Majtki oznaką protestu. Kobiety w Irlandii oburzone po skandalicznym wyroku
dachy domów z kominami, z których leci dym
Smog. W większości polskich gmin nadal bezkarnie spala się śmieci
Modelki Victoria's Secret
Jan Singer, dyrektor generalna, opuszcza Victoria’s Secret

No cóż, im pewnie jest łatwiej. Z racji wykonywanego zawodu ćwiczą codziennie, pewnie i po kilka godzin. Ale czy z tego, co one robią dla siebie, żeby wyglądać dobrze, wynika coś dla nas? Sprawdzam, analizuję, syntetyzuję.

1. Ćwiczą codziennie. Nie ma innej opcji. Czasami kilka godzin pod rząd. Oczywiście my sobie na takie coś nie możemy pozwolić, bo praca, dzieci, obowiązki, różne zajętości. Kilka godzin dziennie – nie. Ale może chociaż zostańmy przy tym codziennie? Jak mamy więcej czasu, idziemy na trening do klubu, jak mniej – robimy proste ćwiczenia w domu. Same, albo z youtubem (następnym razem postaram się polecić wam kilka moich ulubionych, youtubowych trenerek). Albo idziemy pobiegać. Albo wracamy z pracy na rowerze. Cokolwiek, byle ruch zaistniał codziennie. Żeby stał się nawykiem. Ale jeśli trenujemy całkiem ostro, zróbmy sobie jeden dzień odpoczynku. Żeby nam się zregenerowały mięśnie. 

2. Zmieniają ćwiczenia. Raz to jest pilates, raz joga, raz taniec, innym razem crossfit. Kickboxing, pływanie, aerobic. W każdym klubie zajęć jest bez liku. Niektóre stawiają na rozwój mięśni dolnych części ciała, inne górnych, niektóre mają rozwijać naszą kondycję. Na jednych więcej jest stretchingu, na innych pot płynie z nas jak rzeka. I wiecie co? Każdy rodzaj ćwiczeń jest dobry i potrzebny, a im bardzie zróżnicowane, tym lepiej dla nas i dla naszych mięśni, bo najlepiej, żeby rozwijały się jak najbardziej wszechstronnie (czyli pracując nad pośladkami, brzuchem i udami, nie zapomnij o ramionach). 

3. Naprawdę wystarczy pół godziny! Niech to jednak będzie bardzo mocne pół godziny. Czyli przysiady, brzuszki, podpory, pompki w seriach, przedzielone aktywnym, minutowym kardio na skakance albo pajacykami. Bez przerwy, tak, żeby bolało. Skakanka w ogóle jest super i warto do niej wrócić. 

4. Niestety, momentami wszystkie brzmią jak Chodakowska. Czyli jeśli chcesz mieć piękne ciało, musisz najpierw pokochać to, co masz. I nie walczyć z nim, tylko DLA niego. Nie chodzi o to, żeby w krótkim terminie się ZAMĘCZYĆ, tylko ZACHĘCIĆ do ćwiczeń na dłużej. Na zawsze może?

5. Szukają swojej drogi. Każdy z nas jest inny, ma inny metabolizm, inne predyspozycje, inaczej się odżywia. To, co świetnie podziałało na jednego, na drugim może się nie udać. Super, że koleżanka tak ładnie się wyrzeźbiła u tego trenera, ale mi się on niestety nie podoba. Szukam dalej. 

6. Same ćwiczenia to za mało! Niestety, tak mi przykro. Nad sześciopakiem przede wszystkim pracuje się dietą. Ale nie chodzi o głodówki czy wymyślne zestawy. Jemy mało, często, nie przetworzone, dużo warzyw, mniej owoców, pijemy wodę. Pa pa , słodycze, pa pa, alkohol. Tak mi przykro, bo to nie jest dieta od – do, na trzy tygodnie czy miesiąc. To jest dieta na zawsze, więc lepiej, żeby nam zaczęła smakować.

Ulubione ćwiczenia? Pompki, przysiady, wszelakie podpory. Skakanka i oczywiście bieg. Bieg jest dobry na wszystko 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

waga

Czy po jednym dniu obżarstwa można przytyć? Dietetyk odpowiada

Produkty, które można jeść przy wrzodach

Wrzody żołądka – dieta. Co wolno jeść, a czego unikać?

Produkty, które mogą wywołać alergie pokarmowe u dorosłych

Jak się może objawiać alergia pokarmowa? Wysypka i inne objawy

Kobieta poddaje się testowi na różne alergie pokarmowe

Jak zdiagnozować alergię pokarmową?

Kobieta drapie się w miejscu, gdzie ma wysypkę od alergii pokarmowej

Jak postępować z wysypką przy alergii pokarmowej?

Chłopiec trzyma jedzenie, którego nie może jeść z powodu alergii pokarmowej

Objawy alergii pokarmowej u dzieci

Kobieta drapie się po przedramieniu z powodu objawów alergii pokarmowej

Jak poznać objawy alergii pokarmowej?

Niemowlę płacze z powodu alergii pokarmowej

Jakie są objawy alergii pokarmowej u niemowląt?

Szczepionki na choroby autoimmunologiczne

Jaka dieta w chorobach autoimmunologicznych?

Kobieta wykonuje ćwiczenia na ból kręgosłupa

Skuteczne ćwiczenia na ból kręgosłupa

Kobieta z kamicą nerkową ściska okolice nerek

Kamica nerkowa – dieta. Co jeść przy kamicy nerkowej?

Mleko w różnych opakowaniach

Czym spowodowana jest alergia na mleko? Czym można je zastąpić w diecie?