Przejdź do treści

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Wpływa korzystnie na skórę, jest pomocna w zapobieganiu anemii i łagodzeniu nerwów. Wiosenna kuchnia bez botwiny? Nie ma mowy! Tradycyjnie serwujemy ją w postaci zupy lub chłodnika, a co powiecie na aromatyczne curry z młodych pędów buraka ćwikłowego?

Wreszcie możemy nacieszyć się smakiem i zapachem wczesnych warzyw. Nie bójcie się z nimi eksperymentować! Dziś zamieniamy młodą botwinkę na pyszne aromatyczne curry. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę.

Botwina, czyli młode pędy buraka, ma działanie odkwaszające organizm, wzmacniające go i wypełniające witaminami oraz minerałami. Znajdziecie w niej witaminy A, K , D oraz C, a także potas, żelazo i magnez. Botwina może wpłynąć korzystnie na kondycję cery, pomóc w zapobieganiu anemii, oraz ukojeniu nerwów. Do dzieła!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Curry z botwinki

curry-z-botwinki-przepis

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (2-4 porcje):

– 1 pęczek botwinki
– 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy
– 1 duża cebula lub 2 szalotki
– 2 ząbki czosnku
– 1/2 ostrej papryczki chili lub pepperoni (można pominąć)
– 2 cm korzenia imbiru
– 500 ml mleka kokosowego
– 2 szklanki bulionu warzywnego
– 2 łyżki oleju kokosowego
– 1 łyżka dobrej jakości mieszanki przypraw curry lub garam masala (bez soli)
– 1/4 łyżeczki różowej soli himalajskiej

Przygotowanie:

Myjemy botwinkę, osuszamy i siekamy całość (liście + korzenie). Siekamy cebulę, ostrą papryczkę (razem z pestkami), wyciskamy obrany czosnek oraz imbir. Przygotowujemy wszystkie przyprawy.

Zagrzewamy olej w garnku. Podsmażamy cebulę przez 5 minut, następnie dorzucamy czosnek, imbir oraz papryczkę i smażymy 2‒3 minuty. Dorzucamy przyprawy, posiekaną botwinkę, mleko kokosowe oraz bulion. Mieszamy, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 15 minut. Na końcu gotowania dorzucamy ugotowaną ciecierzycę. Danie podajemy gorące z ryżem. Curry możemy przechowywać w lodówce do 3 dni.


Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka