Przejdź do treści

Ćwiczenia dla biegacza

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje

Nie od wczoraj wiadomo, że trening biegowy powinien być jak każdy inny rodzaj treningu, systematycznie uzupełniany przez ćwiczenia wzmacniające i rozciągające. Chcecie biegać lepiej, szybciej, sprawniej i unikać kontuzji? Dodajcie do treningów biegowych ćwiczenia wzmacniające.

Oczywiście doskonale będą nadawały się do tego wszystkie ćwiczenia siłowe na wolnych ciężarach, ale jeśli was one nie przekonują, postawcie przynajmniej na absolutne podstawy. Jakie? Ćwiczenia w podporach, przysiady i pompki. Dlaczego akurat te ćwiczenia? Tutaj znajdziecie odpowiedź.

Ćwiczenia w podporach angażują do pracy cały core. A mocne centrum to podstawa w każdym sporcie. Bez tego nie ma mowy o bezpiecznym uprawianiu jakiejkolwiek dyscypliny. Podpory, potocznie zwane „deskami”, mają wiele odmian i różne stopnie trudności. Możecie naprzemiennie unosić raz jedną, raz drugą rękę albo to samo zrobić z nogami. Możecie postawić na tzw. side plank, czyli deskę bokiem. W pozycji podporu możecie także wykonywać tzw. wspinaczkę, czyli przyciąganie do klatki piersiowej naprzemiennie kolan. Tych wersji jest naprawdę dużo.

Przysiady to już klasyk gatunku. Zanim jednak zaczniecie zaprzyjaźniać się z nimi na dobre, nauczcie się wykonywać je poprawnie pod względem technicznym. W bieganiu potrzebne wam są mocne nogi, ale także silne i aktywne pośladki. Wykonując przysiady, musicie pamiętać o aktywowaniu właśnie mięśni pośladkowych. Dodatkową zaletą przysiadów jest to, że możecie wykorzystać dodatkowy sprzęt tj. odważniki kettlebells, sztangi, hatle czy piłki lekarskie. Tutaj znajdziecie więcej podpowiedzi.
Dodatkowe obciążenie sprawia, że podnosicie poprzeczkę odrobinę wyżej. I o to chodzi.

Po co biegaczowi pompka? No właśnie! By aktywować do pracy nie tylko mięśnie ramion (których nie można zaniedbywać), ale także mięśnie pleców, brzucha i pośrednio nóg.

Wszystkie te ćwiczenia wzmacniają zarówno mięśnie, które zaangażowane są do pracy podczas biegu, jak i cały układ mięśniowy. Co sprawia, że możecie być w tym bieganiu po prostu lepsi.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

9 sposobów na zdrowe stawy biegacza

Biegasz? Sprawdź, jak to robić, aby nie ucierpiały twoje stawy

Domowy trening z hantlami. Skutecznie wymodelujesz i wyrzeźbisz sylwetkę

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

bieganie

Po wielkanocnym biesiadowaniu trzeba spalić nadmiar kalorii. Podpowiadamy, jak biegać, aby chudnąć

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Bezpieczne bieganie zimą

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Domowy trening biegacza

Trening, który cofa czas

Łapcie inspirację! Beata i canicross

Łapcie inspirację! Beata i canicross

Rozkochani w bieganiu

Martwy ciąg na jednej nodze - coś dla biegaczy

Martwy ciąg na jednej nodze – coś dla biegaczy