Przejdź do treści

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem
Ćwiczenia na boczki/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

Czy ćwiczenia na boczki pomogą ci pozbyć się z tej okolicy tkanki tłuszczowej? Pora przyjrzeć się temu nieco bliżej.

Ćwiczenia na boczki – czy pomogą?

Ćwiczenia na boczki to hasło dość popularne. Wiele osób szuka ich w nadziei, że pomogą im pozbyć się z okolic brzucha nadprogramowanego „tłuszczyku”. Nie tędy droga. Przede wszystkim wystające na bokach (zwykle podwójnie widoczne po założeniu spodni) tzw. „boczki” to nic innego jak gromadząca się w tej okolicy tkanka tłuszczowa. U jednej osoby będzie bardziej widoczna na nogach, u innej w górnych partach ciała, a jeszcze u innych w biodrach i brzuchu. Nie mam pojęcia skąd wziął się mit, że ćwiczenia na boczki to świetny sposób na pozbycie się ich, ale wynika on z dość dużej niewiedzy na temat odchudzania i modelowania sylwetki. Nie mówię, że takie ćwiczenia nie istnieją. Oczywiście jest mnóstwo ćwiczeń na boczki, na mięśnie skośne brzucha i inne. Czy jednak pomogą? Tak, ale tylko jako ćwiczenie uzupełniające. Nie istnieją takie cuda, które sprawiłyby, że wybierając ćwiczenia angażujące do pracy konkretne partie ciała, właśnie z tych konkretnych okolic pozbywamy się tłuszczu. Oczywiście lepiej ćwiczyć cokolwiek niż wcale, ale jeśli naprawdę chcecie pozbyć się „boczków”, postawcie na inne metody.

Ćwiczenia na boczki a dieta

Jeśli waszym celem jest pozbycie się tkanki tłuszczowej, w pierwszej kolejności należy zacząć od odpowiedniej diety. Zbilansowana, zdrowa dieta, kilka posiłków dziennie o stałych porach, odstawienie fast foodów i innej przetworzonej żywności oraz słodyczy, wyeliminowanie kolorowych, gazowanych i słodkich napojów… Oto najważniejsze zasady, których warto przestrzegać na co dzień. Kiedy zdrowa dieta zacznie być waszym codziennym przyjacielem, a nie tymczasową karą, szybko zobaczycie różnicę w wyglądzie waszego ciała.

Ćwiczenia na boczki. Tak, ale najpierw spalanie

Prawda jest taka, że większość osób, które przymierzają się do ćwiczeń, niekoniecznie chce się zmęczyć i spocić. Najchętniej wykonaliby coś na szybko, ale tak, żeby się przy tym nie przemęczyć. Niestety. Jeśli chcecie, aby ćwiczenia przynosiły pożądane rezultaty, najlepiej wybrać trening, który będzie intensywny. Polecam trening typu kardio czy interwały. Wyjątek stanowią osoby otyłe, które na początku swojej przygody z aktywnością nie powinny za dużo podskakiwać. Na co stawiać? Na początku: bieganie, rower, rolki, basen (kardio), czyli ćwiczenia wykonywane w stałym, ale dość dynamicznym tempie. Świetnie sprawdzają się także treningi interwałowe o zmiennym tempie (maksymalnie szybkim i znów wolniejszym). Można wykonywać je bez sprzętu na 2 metrach kwadratowych swojego mieszkania.

Ćwiczenia na boczki – a może hula hop?

Trzecim filarem będą ćwiczenia modelujące talię, wzmacniające mięśnie i ujędrniające mięśnie brzucha. Doskonale w tym celu będzie działał hula hop, który angażuje do pracy wszystkie mięśnie brzucha. Oprócz tego cały szereg ćwiczeń na brzuch, nie tylko angażujące partie boczne.

Więcej na ten temat znajdzicie także w tekście: Jak pozbyć się oponki z brzucha

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!