Przejdź do treści

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem
Ćwiczenia na brzuch z kółkiem/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Małe i zupełnie niepozorne, a już po pierwszym ruchu czujesz, że nieźle daje w kość! Mowa o kółku, które świetnie sprawdza się w ćwiczeniach na brzuch. Ale nie tylko. Sprawdźmy zatem temat.

Ćwiczenia na brzuch? Jest ich wiele. To już wiemy. Jedną z opcji jest ćwiczenie z kółkiem, które sprawia, że żaden mięsień nie ma szans się lenić. Ruch niby prosty, a ćwiczenie wygląda na banalne, jednak w rzeczywistości jest niezłym wyzwaniem i nie radzę decydować się na nie osobom zupełnie początkującym. 

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem – dla kogo?

Takie ćwiczenie z pewnością przyda się osobom, którym nie wystarczają zwykłe tradycyjne treningi mieśni brzucha i które chcą postawić na coś ogólnorozwojowego. Bo ćwiczenie na brzuch z kółkiem angażuje dodatkowo inne mięśnie. Poza tym jest to ćwiczenie funkcjonalne, które nie tylko rzeźbi, ale naprawdę super wzmacnia wszystkie mięśnie, łącznie z mięśniami głębokimi. I zdecydowanie polecam je osobom, których mięśnie brzucha są już na tym etapie dość mocne. Wszystko dlatego, że ćwiczenie jest wymagające.

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem – co pracuje?

Ćwiczenia z kółkiem angażują do pracy również mięśnie całego korpusu, klatki piersiowej, barków i pleców. Pomocniczo pracuje całe ciało. Utrzymanie wyciągniętej pozycji to integracja wszystkich grup mięśniowych. Plus? Z pewnością pomoże w każdej dyscyplinie sportowej.

Pamiętaj jednak, że korzystając z kółka, nie zagwarantujesz sobie płaskiego brzucha. Owszem, wzmocnisz go i wyrzeźbisz mięśnie, jednak aby efekt był powalający, musisz je najpierw odsłonić, spalając tkankę tłuszczową.

Złap rączki kółka i uklęknij na podłodze, pod kolana podkładając miękką matę lub złożony ręcznik. Trzymając proste plecy, przetocz kółko najdalej, jak tylko dasz radę. Zatrzymaj ruch w momencie największego napięcia mięśni brzucha, po czym powoli wróć do pozycji początkowej. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować wykonać ten ruch z prostymi nogami (jak w podporze przodem). Ale ta opcja naprawdę dotyczy osób zaawansowanych.

Ćwiczenie wykonuj w zależności od swojego stopnia zaawansowania w kilku  lub kilkunastu powtórzeniach i połącz w 4-5 serii.

Zobacz też:

Jak pozbyć się oponki z brzucha?
Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem
Ćwiczenia na płaski brzuch
Ćwiczenia ba brzuch – zbuduj siłę mięśni!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!