Przejdź do treści

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

kobieta ćwiczy na macie
Zestaw ćwiczeń na jędnre pośladki. Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta pisze na laptopie. Obok siedzi pies
Szczepienie na COVID-19 a dzień wolny od pracy. To „koszt, który może zostać przez firmy poniesiony”?
Lekarka
Czy respiratory zabijają a szczepionki to eksperyment „godny Hitlera”? Doktor Michał rozprawia się z teoriami koronasceptyków
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”

Jędrny tyłek to marzenie sporej części kobiet. Jak poprawić pośladki? Przenoszenie i unoszenie nogi, martwy ciąg i kilka innych sposobów, żeby zaangażować tę część ciała jeszcze skuteczniej.

 

Ćwiczenia na jędrny tyłek

Od czego zacząć? Jakie ćwiczenia na jędrne pośladki, a jakie na cellulit? Jeśli chcesz popracować nad kształtem – pamiętaj, że bez dodatkowego obciążenia się nie obędzie. No, chyba że geny sprawiły ci prezent, i twoja pupa kształtem przypomina krągłości Jennifer Lopez. Doskonałymi ćwiczeniami angażującymi pośladki są wykroki, przysiady, ale także ruchy, które izolują tę partię.

Oto kilka ćwiczeń na uda i pośladki do twojego pośladkowego zestawu. Najlepiej wykonuj je z obciążnikami na kostki, sztangą bądź odważnikiem kettlebell.

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na jędrne pośladki: zacznij od przenoszenia nogi

Ćwiczenia na redukcję cellulitu w podporach są świetnym sposobem na krągłe pośladki. Wypróbuj wersję z prostą nogą (stopa flex) przenoszoną z prawej strony na lewą. Dodaj do tego obciążniki na kostki i poczujesz ogień. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

jedrne-posladki-cwiczenia

Jak spalić cellulit na udach?


Jędrny tyłek? Spróbuj wypychania bioder

Połóż się na plecach. Ręce ułóż wzdłuż tułowia. Podnieś jedną nogę, a następnie unieś biodra, zaciskając pośladki. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę.  Zrób 5 takich serii.

jedrne-posladki-jak-cwiczyc

Ćwiczenia na pośladki i brzuch

 

kobieta ćwiczy na macie

Kontynuujemy ćwiczenia na jędrne pośladki: unoszenie nóg w podporze przodem

Ćwiczenie to zwykle wykonuje się w klęku podpartym, jednak jeśli chcesz dodatkowo popracować nad stabilizacją i wzmocnieniem ciała, wykonaj je w podporze przodem, pilnując, by plecy były proste, a brzuch napięty. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

jak-cwiczyc-posladki

Jędrny tyłek można osiągnąć w prosty sposób


Następny sposób na jędrne pośladki: martwy ciąg na jednej nodze

Ćwiczenie najlepiej wykonać z dodatkowym obciążeniem np. sztangą lub odważnikiem kettlebell. Stań prosto, napnij brzuch i pośladki. Nie pozwól, by kolano wysuwało się do przodu. Cofnij biodra i przenieś ciężar ciała na jedną nogę, drugą przesuwając do tyłu. Plecy muszą być proste. Zwróć uwagę, czy korpus znajduje się w pozycji równoległej do podłoża. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

najlepsze-cwiczenia-na-posladki

Te ćwiczenia na uda i pośladki są bardzo proste


 

Ćwiczenia na jędrne pośladki: przysiad sumo

Stań szeroko i ustaw stopy na zewnątrz. Nie pochylając się do przodu i utrzymując korpus prosto  ̶  wykonaj przysiad. Podczas ruchu prowadź kolana na zewnątrz, napinaj mocno brzuch oraz pośladki. Jeśli możesz, dodaj obciążenie. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund. Zrób 5 takich serii.

cwiczenia-na-posladki

Idealne ćwiczenie na cellulit


Spróbuj teraz: wykroku skrzyżnego

Wykonaj wykrok skrzyżny, stawiając tylną nogę wyraźnie po skosie i delikatnie krzyżując ją z drugą. Nie pochylaj się do przodu, plecy powinny zostać proste, a brzuch i pośladki aktywne. Jeśli możesz, dodaj obciążenie. Wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund i zmień nogę. Zrób 5 takich serii.

jedrne-posladki-cwiczenia

Ćwiczenie dla początkujących

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

5 fit dziewczyn – 5 najlepszych ćwiczeń na pośladki

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!