Przejdź do treści

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie ty jedna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert
Freepik.com
Dzielisz albo kruszysz tabletki? Nie wszystkie wolno! Farmaceutka Anna Wyrwas tłumaczy, dlaczego to takie ważne
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Masz gonitwę myśli, szef dał ci w kość albo stres nie daje spać? Próbujesz się wyluzować, żeby zasnąć? Postaw na delikatne i rozluźniające ćwiczenia. Gwarantujemy, że dają radę.

Jeśli czujesz się na siłach, możesz wykonać najpierw zestaw wzmacniająco-rozciągający. Składają się na niego asany jogowe. Potem postaw na kolejny zestaw. Jego zadaniem będzie rozluźnienie twojego ciała i popracowanie z oddechem. Jeśli twoim celem jest tylko wyciszenie, wykonaj jedynie zestaw, który przedstawiamy poniżej.

Ćwiczenie 1

Usiądź wygodnie w siadzie klęcznym. Ustaw stopy po bokach tułowia. Jeśli powoduje to dyskomfort, ustaw pięty pod pośladkami. Zamknij oczy i postaraj się zrelaksować. Odpuść i pozwól mięśniom się rozluźnić. Bierz wdech nosem, nabierając powietrza do przepony.

Następnie wykonaj długi wydech, dociskając czubek języka do górnych zębów i starając się przecisnąć przez nie powietrze, wypowiadając coś w rodzaju „tss”. Powstaje wówczas charakterystyczny syk. Wykonaj 10 takich wdechów.

cwiczenia przed snem

Ćwiczenie 2

Następnie rozszerz kolana i wyciągnij korpus wraz z ramionami w przód. Staraj się sięgnąć rękoma jak najdalej, wydłużając kręgosłup. Połóż czoło na macie i ponownie (podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu) wykonaj 10 głębokich wdechów i wydechów, angażując do tego przeponę.

cwiczenia na rozluznienie przed snem

Ćwiczenie 3

Połóż się na moment na brzuchu i ustaw dłonie pod barkami. Wypchnij się z nich i wejdź w pozycję psa z głową w górę. Pamiętaj, by aktywować do pracy ramiona (delikatnie się z nich wypychaj). Ściągnij łopatki i otwórz klatkę piersiową, by móc pełniej oddychać. Teraz dla odmiany weź 10 wdechów i wydechów, oddychając klatką piersiową.

cwiczenia przed snem

Ćwiczenie 4

Następnie płynnie wróć do siadu. Oprzyj dłonie za sobą i rozciągając piersiową część kręgosłupa i otwierając klatkę, delikatnie wygnij się w tył. Ponownie weź 10 wdechów i wydechów, oddychając klatką piersiową.

zestaw cwiczen przed snem

Ćwiczenie 5

Usiądź „po turecku” i wykonaj skłon w przód. Rozluźnij ciało i rozciągnij mięśnie pleców. Wykonaj 5 wdechów i wydechów przeponą, a następnie zmień ustawienie nóg i zrób ponownie dokładnie to samo.

cwiczenia przed snem

Ćwiczenie 6

Teraz połóż się na plecach i postaraj się złapać za kostki. Następnie weź wdech nosem i z wydechem unieś biodra w górę. W tym ćwiczeniu skup się na rozciągnięciu zginaczy bioder, a nie tylko wygięciu w kręgosłupie. Powtórz wejście do mostu 5-krotnie.

zestaw cwiczen wieczornych
Ćwiczenie 7

Czas na totalne rozluźnienie kręgosłupa w pozycji dziecka. Połóż się na plecach i złap za duże paluchy u stóp. Ustaw nogi w wygodnej, szerokiej pozycji. Zaokrąglij plecy i zrelaksuj się. Weź 10 spokojnych wdechów  wydechów. Zamknij oczy i pomyśl o czymś przyjemnym.

zestaw cwiczen rozluzniajacych

Ćwiczenie 8

Ostatnia pozycja to relaks zarówno ciała, jak i umysłu. Zamknij oczy. Najpierw lekko dociśnij odcinek lędźwiowy do podłoża, a następnie z wydechem postaraj się, by napięcie zgromadzone w ciele zredukowało się. Spróbuj się wyciszyć.

zestaw cwiczen odstresowujacych

Taka sesja na pewno pomoże wyciszyć emocje zgromadzone w ciągu dnia. Śpijcie dobrze…

Chcesz mieć lepszą koncentrację?

Umiejętność skupienia się to prawdziwy skarb – sprawia, że wszystko idzie łatwiej i przyjemniej. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć Twoją koncentrację.

Sprawdź

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Jak spać, aby twój organizm najlepiej na tym skorzystał?

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Stretching na rozgrzewkę. Czy rozciąganie się przed treningiem jest właściwe?

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Katarzyna Szmigiel dermatolog

Maseczka, peeling ani make-up nie pomagają? O tym, jak sen wpływa na wygląd naszej skóry, pisze dermatolożka Katarzyna Szmigiel

Zestaw ćwiczeń trenerki Kasi Bigos na super core

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Bez rozgrzewki ani rusz!

Trenując, pamiętaj o rozgrzewce

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

5 zaskakujących przyczyn kłopotów ze snem

Jak NIE robić pompek? Wyjaśnia trenerka Kasia Bigos

Kobieta prowadzi auto. Obok siedzi mężczyzna, który śpi, opierając sie o ramię kobiety

Niewyspana nie siadaj za kierownicę! Brak snu działa jak alkohol

Jak ćwiczyć z hantlami? Podpowiada Kasia Bigos

Medytująca kobieta z kotem

Medytacja jest dla ludzi! Chcesz zacząć? Oto proste wskazówki

Bezsenność. Dlaczego źle śpimy?

Dlaczego źle śpimy? O bezsenności opowiada psychiatra Paweł Brudkiewicz

Zastanawiasz się czy zacząć ćwiczyć Pilates? Poznaj 10 powodów, dla których warto

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

5 dolegliwości, które nie pozwalają się wyspać

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa