Przejdź do treści

Ćwiczenia na rozciąganie stawów barkowych

Ćwiczenia na rozciąganie barków
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Rozciąganie stawów barkowych to jeden z podstawowych i bardzo ważnych elementów w każdym sporcie, niezależnie od tego, czy uprawiacie gimnastykę, gracie w kosza czy podnosicie ciężary. Aby robić to skutecznie, przydadzą się ćwiczenia, które poprawią mobilność stawów w wielu ich zakresach. Oto one.

Gąsienica

Ustaw się w pozycji klęku podpartego i zostawiając pośladki wysoko w górze, wyciągnij w przód proste ramiona. Staraj się jak najbardziej zbliżyć klatkę piersiową do maty. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.


Łódka

Do tego ćwiczenia będziesz potrzebować ściany. Połóż się na brzuchu i oprzyj dłonie o ścianę, jednocześnie starając się zbliżać klatkę do podłoża. Skup się na barkach, nie na wyginaniu pleców. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.


Rozciąganie ramion w leżeniu na brzuchu

Ustaw się w pozycji leżącej i zginając ramię, włóż rękę pod klatkę piersiową. Dociśnij ją własnym ciężarem ciała. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień rękę.


Rozciąganie barków (tył)

Usiądź w siadzie prostym. Następnie sięgnij rękoma w tył, tak jakbyś chciał spleść ze sobą dłonie. Zamiast tego jednak zbliż je do siebie, opierając je o podłoże i kierując palce dłoni w przeciwną stronę. Wyprostuj plecy i wyciągnij się w pozycji. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.


Rozciąganie barków (tył) opcja 2

Usiądź wygodnie na piętach i złącz ze sobą kolana. Następnie wyciągnij proste ręce w tył i spleć ze sobą dłonie. Połóż brzuch na udach jednocześnie unosząc proste, splecione ze sobą ręce w górę, aż poczujesz opór i uczucie rozciągania. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie.


Splot dłoni za plecami

Połóż się na brzuchu. Lewą dłonią spróbuj sięgnąć do łopatki od góry, natomiast prawą od dołu. Jeśli ci się uda, spróbuj połączyć dłonie na wysokości łopatek. Utrzymaj pozycję przez min. 30 sekund i powtórz trzykrotnie. Następnie zmień ustawienie rąk.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na biodra

Sauna – zimowa regeneracja idealna

Torba trenerki. Co wrzuca do niej Kasia Bigos?

Czy i jak jeść w czasie treningu?

Skurcze – jak sobie radzić?

Jak NIE robić planka

Co zjeść na deser? Fit muffinki

Co zjeść na deser? Fit muffinki

Zaprzyjaźnieni z hantlami

Zaprzyjaźnieni z hantlami

Poranne rozciąganie

Poranne rozciąganie

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach