Przejdź do treści

Thruster – rewelacyjne ćwiczenia z odważnikami kettlebells

Kobieta z kettlebalss
Ćwiczenia wszech czasów – thruster Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta w maseczce ochronnej
Francja i Austria zakazują noszenia maseczek materiałowych w miejscach publicznych!
Nastolatka siedzi na rampie
„Jedna placówka na ponad 27 tys. pacjentek”. Martyna Jałoszyńska o dostępie nastolatek do ginekologa
Ludzie na koncercie
Lek. Bartosz Fiałek wzburzony weekendowymi imprezami: ludzie, których ignorancja przekracza „dach świata”
Genogram – do czego służy, jak zrobić, symbole genogramu
Dagmara Seliga
Dagmara Seliga: w Polsce jest coraz więcej coachów, a brakuje przepisów regulujących ten zawód [WIDEO]

Jest wiele ćwiczeń z odważnikami kettlebells godnych polecenia. Jeśli jednak szukasz czegoś, jeśli szukasz czegoś, co działa absolutnie kompleksowo i rozwija całe ciało, jednocześnie kształtując piękną rzeźbę oraz siłę, postaw na thrustery.

Thruster oburącz, czyli przysiad i wypchnięcie odważnika (lub sztangi) nad głowę, jest ćwiczeniem, które angażuje do pracy mięśnie nóg, korpus, grzbiet oraz całą obręcz barkową. Jeżeli zależy ci na tym, by pracować megakonkretnie, zabierz odważnik kettlebells i do dzieła!

Thruster – korzyści

  • zapewnia trening całego ciała,
  • poprawi twoją siłę funkcjonalną (co zdecydowanie przyda się także w codziennych czynnościach)
  • wzmocni stawy i mięśnie,
  • poprawi zakres ruchomości w stawach,
  • podczas jednej sesji treningowej możesz wykonywać trening mieszany, tzn. kardio i siłowy, przez co jesteś bardziej wytrzymały na kolejnych treningach, poprawia się skład ciała (mniejsze otłuszczenie, lepsza rzeźba).

Thruster – jak go wykonać?

Potrzebujesz odważnik kettlebell. Możesz zastąpić go sztangą lub hantlami.

Teraz uwaga! W większości każdy z nas ma większą siłę w kończynach dolnych, dlatego przysiad z odważnikiem 20 kg może nie być problematyczny, ale już w II fazie ruchu, czyli wyciśnięcia go nad głowę, może stanowić wyzwanie. Dlatego zacznij od mniejszego obciążenia, stawiając na większą liczbę powtórzeń, a z treningu na trening dokładaj sobie trochę więcej kilogramów.

Kasia Bigos kettlebell

Thruster – technika

Faza I
Stań prosto – stopy troszkę szerzej niż biodra. Chwyć wygodnie odważnik i trzymaj go na wysokości klatki piersiowej. Napnij brzuch i pośladki i z wdechem zejdź do pozycji przysiadu.

Faza II
Jednym ruchem (z wydechem) wróć do pozycji wyjściowej i od razu płynnie unieś odważnik nad głowę.

Ważne uwagi: odważnik musi znaleźć się w górze na wyprostowanych ramionach, tak aby ramiona były w jednej linii z uchem. Brzuch i pośladki cały czas pracują – pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Nie dopuszczaj do wygięcia się ciała w odcinku lędźwiowym.

Faza III
Z wydechem lekko odchyl głowę do tyłu, ściągnij odważnik do klatki piersiowej i płynnie przejdź ponownie do przysiadu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kettle - ćwiczenia z obciążeniem. Jaki kettlebell wybrać?

Kettle do ćwiczeń – cena, zalety treningu. Jaki ciężar wybrać?

kettlebell

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Kasia Bigos kettlebell

Domowe ćwiczenia z kettlebells. Ten mały sprzęt może czynić prawdziwe cuda

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Jak trenować z kettlebells?

Martwy ciąg na jednej nodze - coś dla biegaczy

Martwy ciąg na jednej nodze – coś dla biegaczy

Ćwiczenia dla biegacza

Swing – ćwiczenie dla każdego. Angażuje do pracy całe ciało!

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Kettlebells – odnajdź w sobie siłę

Hello My Hero. Jesika Misztal – bije w niej męskie serce, a ciało pokryte jest bliznami

zima

Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić

„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek

„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek

Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Nudesy to nie wstyd

„Sama sobie winna”, bo wysyłała nagie zdjęcia? Sara Tylka: Wciąż żyjemy w kulturze gwałtu. Odpowiedzialność składa się na barki poszkodowanej

Joanna Osyda

Joanna Osyda: sztukę pogrubiania siebie opanowałam do perfekcji

Izabela Pajor

„My, dojrzałe kobiety, zaczynamy budzić się do życia. Nasza siwa rewolucja dopiero nadchodzi!” – mówi Izabela Pajor

Restauracja ONA

Pierwszy raz w historii wegańska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin!

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Joanna Cesarz

Joanna Cesarz: Dlaczego mam się porównywać do Anji Rubik, jeśli nigdy nie będę wyglądać jak ona?

Dominika Cibulkova

Tenisistka zaszczepiła się poza kolejnością. By „odpracować” swój błąd, zgłosiła się do pomocy jako wolontariuszka

aborcja w Polsce, wyrok TK

Natalia Broniarczyk: Najczęstsze pytanie, jakie się pojawia, to: ‚czy jesteś pewna, że nie będziesz później żałować?’. Nie zadawajmy go

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona