Przejdź do treści

Ćwiczenia wszech czasów – thruster

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Jest wiele ćwiczeń z odważnikami kettlebells godnych polecenia. Jeśli jednak szukasz czegoś, co działa absolutnie kompleksowo i rozwija całe ciało, jednocześnie kształtując piękną rzeźbę oraz siłę, postaw na thrustersy.

Thruster oburącz, czyli przysiad i wypchnięcie odważnika (lub sztangi) nad głowę jest ćwiczeniem, które angażuje do pracy mięśnie nóg, korpus, grzbiet oraz całą obręcz barkową. Jeżeli zależy ci na tym, by pracować megakonkretnie, zabierz odważnik kettlebells i do dzieła!

Thruster – korzyści

– zapewnia trening całego ciała,
– poprawi twoją siłę funkcjonalną (co zdecydowanie przyda się także w codziennych czynnościach)
– wzmocni stawy i mięśnie,
– poprawi zakres ruchomości w stawach,
– podczas jednej sesji treningowej możesz wykonywać trening mieszany, tzn. kardio i siłowy, przez co jesteś bardziej wytrzymały na kolejnych treningach, poprawia się skład ciała (mniejsze otłuszczenie, lepsza rzeźba).

Jak go wykonać?

Potrzebujesz odważnik kettlebell. Możesz zastąpić go sztangą lub hantlami.

Teraz uwaga! W większości każdy z nas ma większą siłę w kończynach dolnych, dlatego przysiad z odważnikiem 20 kg może nie być problematyczny, ale już w II fazie ruchu, czyli wyciśnięcia go nad głowę, może stanowić wyzwanie. Dlatego zacznij od mniejszego obciążenia, stawiając na większą liczbę powtórzeń, a z treningu na trening dokładaj sobie trochę więcej kilogramów.

Tchruster – technika

Faza I
Stań prosto – stopy troszkę szerzej niż biodra. Chwyć wygodnie odważnik i trzymaj go na wysokości klatki piersiowej. Napnij brzuch i pośladki i z wdechem zejdź do pozycji przysiadu.

Faza II
Jednym ruchem (z wydechem) wróć do pozycji wyjściowej i od razu płynnie unieś odważnik nad głowę.

Ważne uwagi: odważnik musi znaleźć się w górze na wyprostowanych ramionach, tak aby ramiona były w jednej linii z uchem. Brzuch i pośladki cały czas pracują – pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Nie dopuszczaj do wygięcia się ciała w odcinku lędźwiowym.

Faza III
Z wydechem lekko odchyl głowę do tyłu, ściągnij odważnik do klatki piersiowej i płynnie przejdź ponownie do przysiadu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!