Przejdź do treści

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?
Marihuana leczy raka. Mit czy prawda?

Najlepsze ćwiczenia to te, które w sposób jak najbardziej kompleksowy angażują do pracy całe ciało. Takim właśnie ćwiczeniem jest tureckie wstawanie.

TGU, czyli Turkish get up, jest ćwiczeniem funkcjonalnym, w którym wszystkie mięśnie muszą ze sobą współpracować. Wykonuje się je zwykle z odważnikiem kettlebells lub sztangą czy hantlem. Nie jest łatwe technicznie, ale zdecydowanie warto wprowadzić je do swojego planu treningowego. Jego największym plusem jest to, że szalenie wszechstronnie wpływa na ciało.

Zalety:

– buduje silne mięśnie brzucha (również te głębokie)
– zwiększa mobilność w stawie barkowym
– zwiększa ogólną siłę mięśniową
– wpływa na poprawę równowagi
– buduje koordynację nerwowo-mięśniową
– poprawia czucie własnego ciała
– jest dobrym ćwiczeniem na spalanie tkanki tłuszczowej

Tureckie wstawanie należy do ćwiczeń wzmacniających gorset mięśniowy zarówno z przodu, jak i z tyłu ciała. Wzmocnienie tych mięśni powinno stać się jednym z najważniejszych celów treningowych. Jest też bazą do wykonywania w sposób bezpieczny wszystkich ruchów. Dodatkowo poprawia postawę ciała oraz zapobiega przeciążaniu kręgosłupa.

tureckie wstawanie - cwiczenie z kettle bell

TGU składa się z wielu elementów, które należy wykonywać prawidłowo, gdyż podobnie jak w wielu innych, źle wykonywanych ćwiczeniach, może przynieść więcej szkód niż pożytku. Tym razem nie opisujemy więc, jak je wykonać. Składa się bowiem z wielu małych, ale istotnych i trudnych technicznie elementów. Zamiast tego zalecamy skorzystać z profesjonalnych zajęć kettelbells metodą Strong First, gdzie instruktorzy zadbają o prawidłową technikę i bezpieczeństwo.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży