Przejdź do treści

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie

Trenujesz, ale rezultaty totalnie cię nie zadowalają? Zastanawiasz się, w czym tkwi błąd, skoro ćwiczysz tak mocno i wytrwale? Przeanalizujmy to szybko razem.

Trening czyni mistrza – to jasne. Ale nie zawsze! Nie wtedy, kiedy ciągle się stresujesz, nie dosypiasz, nie dojadasz lub jesz nieprawidłowo. Nie wtedy, kiedy trenujesz za mocno i nie dajesz organizmowi odpocząć. Wszystko to burzy bowiem pewien porządek hormonalny, a hormony rządzą się trochę swoimi prawami. Hormony to surowy sędzia. Rozliczą cię z każdego błędu – niestety.

Jesz za mało, bo uważasz, że tym sposobem redukcja będzie szybsza? Nic z tych rzeczy. Nawet jeśli początkowo ten schemat zadziała, już za chwilę pojawi się efekt jo-jo. Mało tego – metabolizm zwolni, a organizm będzie pobierał energię i wysyłał do organów pierwszej potrzeby. Niestety nie do układu hormonalnego. Trudno będzie także dostarczyć odpowiednią ilość składników odżywczych. W przyrodzie nic nie ginie… Ograniczasz przy okazji tłuszcze? Jeśli dotyczy to także tych dobrych – niedobrze. Są niezbędne do produkcji wielu hormonów i to w ich towarzystwie najlepiej czują się niektóre witaminy. Jeśli chcesz widzieć rezultaty – nie możesz się głodzić! Postaw na odżywczą dietę, której podstawą będzie nieprzetworzone jedzenie!

Ćwiczysz czasem do upadłego, a tkanka tłuszczowa pozostaje niewzruszona? Trening też trzeba komponować z głową. Najczęściej większość osób stawia na kardio, bo kto by zabierał się za ciężary, skoro zajmują się tym tylko kulturyści? To podstawowy błąd! Od samego spalania kalorii nie ukształtujesz sylwetki tak jak trzeba. Ważniejszy jest skład ciała. Im więcej mięśni – tym szybsza podstawowa przemiana materii i tym więcej kalorii spalasz na co dzień. Postaw na trening siłowy, a sesje kardio zostaw sobie na dokładkę.

Nie ćwicz także jak John Rambo! Zbyt częsty i długotrwały trening jest jednak obciążający i także – niestety – zakłóca równowagę hormonalną. Jeśli do tego mało śpisz, sporo się stresujesz i niewiele lub źle jesz – to nie ma się co dziwić, że treningi niewiele dają. Chyba pora na zmiany?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 zaskakujących spowalniaczy metabolizmu

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień