Przejdź do treści

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak ubierać dziecko, by go nie przegrzewać? Odpowiada pediatra
Zdjęcia, które poruszają – historie, które chwytają za serce. Ogłoszono nominacje do World Press Photo 2019
Kobieta w ciąży
Czy wywoływanie porodu jest bezpieczne dla dziecka? Rozmawiamy z położną
Zamiast drinków z palemką sączysz syrop przeciwgorączkowy? Dowiedz się, dlaczego chorujesz podczas urlopu
Domowa chemia. Jak zrobić proszek do prania czy płyn do podłóg, by uniknąć szkodliwej chemii sklepowej

Trenujesz, ale rezultaty totalnie cię nie zadowalają? Zastanawiasz się, w czym tkwi błąd, skoro ćwiczysz tak mocno i wytrwale? Przeanalizujmy to szybko razem.

Trening czyni mistrza – to jasne. Ale nie zawsze! Nie wtedy, kiedy ciągle się stresujesz, nie dosypiasz, nie dojadasz lub jesz nieprawidłowo. Nie wtedy, kiedy trenujesz za mocno i nie dajesz organizmowi odpocząć. Wszystko to burzy bowiem pewien porządek hormonalny, a hormony rządzą się trochę swoimi prawami. Hormony to surowy sędzia. Rozliczą cię z każdego błędu – niestety.

Jesz za mało, bo uważasz, że tym sposobem redukcja będzie szybsza? Nic z tych rzeczy. Nawet jeśli początkowo ten schemat zadziała, już za chwilę pojawi się efekt jo-jo. Mało tego – metabolizm zwolni, a organizm będzie pobierał energię i wysyłał do organów pierwszej potrzeby. Niestety nie do układu hormonalnego. Trudno będzie także dostarczyć odpowiednią ilość składników odżywczych. W przyrodzie nic nie ginie… Ograniczasz przy okazji tłuszcze? Jeśli dotyczy to także tych dobrych – niedobrze. Są niezbędne do produkcji wielu hormonów i to w ich towarzystwie najlepiej czują się niektóre witaminy. Jeśli chcesz widzieć rezultaty – nie możesz się głodzić! Postaw na odżywczą dietę, której podstawą będzie nieprzetworzone jedzenie!

Ćwiczysz czasem do upadłego, a tkanka tłuszczowa pozostaje niewzruszona? Trening też trzeba komponować z głową. Najczęściej większość osób stawia na kardio, bo kto by zabierał się za ciężary, skoro zajmują się tym tylko kulturyści? To podstawowy błąd! Od samego spalania kalorii nie ukształtujesz sylwetki tak jak trzeba. Ważniejszy jest skład ciała. Im więcej mięśni – tym szybsza podstawowa przemiana materii i tym więcej kalorii spalasz na co dzień. Postaw na trening siłowy, a sesje kardio zostaw sobie na dokładkę.

Nie ćwicz także jak John Rambo! Zbyt częsty i długotrwały trening jest jednak obciążający i także – niestety – zakłóca równowagę hormonalną. Jeśli do tego mało śpisz, sporo się stresujesz i niewiele lub źle jesz – to nie ma się co dziwić, że treningi niewiele dają. Chyba pora na zmiany?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

kobieta trzymająca się w okolicach tarczycy

Hormony tarczycy – jak interpretować wyniki i kiedy należy wykonać badanie krwi?

Chcesz zrzucić kilka kilogramów? Spróbuj koktajli z odpowiednimi składnikami, które podkręcają metabolizm

Dopadają cię skurcze i miewasz przyspieszone tętno? Może masz za mało potasu w organizmie?

sieta

Dieta przyspieszająca metabolizm – co jeść, aby trawić szybciej?

kuracja hormonalna

Hormony nadnerczy – na co wpływają? Jakie badania wykonać?

szczupła sylwetka

Jak przyspieszyć metabolizm, aby czuć się lepiej i stracić kilogramy?

5 najczęstszych błędów przy odchudzaniu

Jak uleczyć sylwestrowego kaca?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

10 niezdrowych wieczornych nawyków

kobieta trzymająca się za mięśnie pleców

Jak rozluźnić, a jak wzmocnić mięśnie pleców? Najlepsze ćwiczenia na mięśnie pleców

kobieta, która stoi od ścianą i ma wyrzeźbione ciałó

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?