Przejdź do treści

Czy alkohol tuczy?

Czy alkohol tuczy?
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Stringi na schodach przed sądem w Cork (Irlandia)
Irlandzkie kobiety publikują zdjęcia swojej bielizny. To protestu wobec obwiniania ofiar gwałtu
dachy domów z kominami, z których leci dym
Smog. W większości polskich gmin nadal bezkarnie spala się śmieci
Modelki Victoria's Secret
Jan Singer, dyrektor generalna, opuszcza Victoria’s Secret
Cytologia – zwróć uwagę na to, czym masz pobierany materiał
płaczące dziecko
Zimne powietrze na obrzęk krtani. 31-letnia matka uratowała swoje dziecko za pomocą zamrażarki

Z reguły nie pijecie i trzymacie dietę? Ciężko trenujecie i próbujecie zrzucić parę kilogramów? Zbyt częste spożywanie alkoholu pogarsza wydolność i spowalnia proces spalania tkanki tłuszczowej.

Czy wiecie, dlaczego kulturyści i osoby przygotowujące się do zawodów sylwetkowych nigdy nie piją? Nie, nie dlatego, że łatwo się upijają. Nie piją, bo ich rytm żywieniowy byłby wówczas mocno zaburzony, a ciężka praca i trzymanie diety w pewnym stopniu szłyby na marne. Dlaczego? Bo alkohol powoduje szybki i wysoki wyrzut insuliny do krwi, a to nigdy nie oznacza nic dobrego.

Jak alkohol wpływa na tkankę tłuszczową?

No właśnie, jak? I co wspólnego ma „napój” z tkanką tłuszczową? Zaraz to wyjaśnimy. Zbyt częste spożywanie alkoholu pogarsza wydolność i spowalnia proces spalania tkanki tłuszczowej. Dzieje się tak, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie magazynować alkoholu i musi go natychmiast utlenić i przekształcić w energię.  W związku z tym, że jest toksyczny, organizm utlenia go jako pierwszy, w wyniku czego węglowodany i tłuszcze schodzą na drugi plan. Zaczyna się proces magazynowania ich pod postacią tkanki tłuszczowej.  Mało tego, jeśli alkohol spożywamy w towarzystwie kolorowych napojów gazowanych, kaloryczność niebezpiecznie rośnie. Dzieje się tak dlatego, że zawierają one dodatkowe cukry. Już sam alkohol dostarcza 7 kcal/g, a kiedy dodamy do tego napój energetyczny, sok wysokosłodzony lub kolorowy napój, to w takim drinku znajdzie się ok. 300 kcal, a przecież zazwyczaj na jednym drinku się nie kończy… Poza tym alkohol ma działanie moczopędne, co może powodować odwodnienie organizmu, a także zmniejszenie produkcji testosteronu – czyli głównego hormonu odpowiedzialnego za rozwój mięśni.

To co? Nie pić wcale? Ależ nie. Chyba każdy z nas jest zdania, że wszystko jest dla ludzi, tyle że z umiarem. Od symbolicznego kieliszka wina czy szklanki piwka nic nam nie grozi. Nawet głośno mówi się o tym, że lampka czerwonego wytrawnego wina ma działania prozdrowotne, bo pomaga choćby obniżyć poziom złego cholesterolu.

Jeśli jednak jesteście w trakcie budowania formy, zachowajcie ostrożność, by zamiast ładnie zaznaczonych mięśni brzucha nie pojawił się „mięsień piwny”.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

11 powodów, by zrezygnować z wieczornego drinka

5 rzeczy, których nie cierpi twój żołądek

waga

Czy po jednym dniu obżarstwa można przytyć? Dietetyk odpowiada

Produkty, które można jeść przy wrzodach

Wrzody żołądka – dieta. Co wolno jeść, a czego unikać?

Produkty, które mogą wywołać alergie pokarmowe u dorosłych

Jak się może objawiać alergia pokarmowa? Wysypka i inne objawy

Kobieta poddaje się testowi na różne alergie pokarmowe

Jak zdiagnozować alergię pokarmową?

Kobieta drapie się w miejscu, gdzie ma wysypkę od alergii pokarmowej

Jak postępować z wysypką przy alergii pokarmowej?

Chłopiec trzyma jedzenie, którego nie może jeść z powodu alergii pokarmowej

Objawy alergii pokarmowej u dzieci

Kobieta drapie się po przedramieniu z powodu objawów alergii pokarmowej

Jak poznać objawy alergii pokarmowej?

Niemowlę płacze z powodu alergii pokarmowej

Jakie są objawy alergii pokarmowej u niemowląt?

Szczepionki na choroby autoimmunologiczne

Jaka dieta w chorobach autoimmunologicznych?

Kobieta z kamicą nerkową ściska okolice nerek

Kamica nerkowa – dieta. Co jeść przy kamicy nerkowej?