Przejdź do treści

Dobry trening – diabeł tkwi w szczegółach

Dobry trening - diabeł tkwi w szczegółach
Trenuj skuteczniej/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Trenujecie jak szaleni, ale efekty waszej ciężkiej pracy wciąż was nie zachwycają? Diabeł tkwi w szczegółach. Oto kilka wskazówek, dzięki którym wasz trening wskoczy na wyższy poziom.

Dam wam kilka porad. Prawdę mówiąc, jest ich mnóstwo, ale wybiorę kilka ważnych informacji, które powinny zapaść wam w pamięć, jeśli chcecie trenować skuteczniej.

1. Nie rezygnujcie w treningu siłowego budującego mięśnie. To one podnoszą podstawową przemianę materii i pomagają pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.

2. Zadbajcie o prawidłowe nawodnienie. Nie tylko w ciągu dnia, ale także w trakcie treningu. Woda pozwala na szybszy transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, w których będą one przetwarzane na energię.

3. Jedźcie nie tylko zdrowo, ale mądrze. Tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów i aminokwasów, dlatego nie zaczynajcie treningu w momencie, kiedy w organizmie glikemia jest na niskim poziomie. Innymi słowy, nie trenujcie na „głoda”. Zadbajcie o wysoki poziom aminokwasów usprawniających tzw. cykl Krebsa.

4. W okolicach okołotreningowych pamiętajcie o odpowiedniej podaży węglowodanów, tak, aby nie prowadzić do niepotrzebnych wyrzutów insuliny. Wszystko dlatego, że insulina jest hormonem anabolicznym także w stosunku do tkanki tłuszczowej. Co oznacza, że stymuluje ona odkładanie nowej tkanki tłuszczowej.

5. Po intensywnym treningu uzupełnijcie węglowodany. W przypadku zbyt niskiego poziomu węglowodanów po treningu (nie mówimy tu o czekoladzie), może dojść do kontrregulacji burzącej całą glikemię. Ważne jest, by ilość węglowonanów nie była ani za mała, ani za duża. Unikajcie zatem węglowodanów prostych (cukry), pamiętając, jak ważny jest zarówno posiłek przedtreningowy, jak i potreningowy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Chrup, chrup pora!

dziewczyna trzymająca się za głowę

Jak poprawić pamięć i koncentrację u dzieci? Trening pamięci dla najmłodszych

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha w ciąży?

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!

„Postanowiłam, że to ja wydymam bulimię, a nie ona mnie”. Aleksandra Dejewska o wyjściu z zaburzeń odżywiania

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta gotuje w kuchni

Jesteś szczupła a mimo to wciąż się odchudzasz? Poznaj 8 zagrożeń głodówki

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Zdarza ci się zjeść banana na śniadanie? Sprawdź, czy to dobry wybór. Tłumaczy dietetyczka Paulina Roziewska

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

śpiące dziecko

Skaza białkowa u niemowlaka – w jaki sposób się objawia? Jak jej skutecznie zapobiegać?

cholesterol w 3D

Jak obniżyć poziom cholesterolu całkowitego? Dieta, aktywność fizyczna, lekarstwa

cholesterol blokujący tętnicę w 3D

Cholesterol LDL – jak obniżyć jego poziom? Dieta antycholesterolowa jako element terapii

kobieta kawa na wynos

Poznaj i wyeliminuj! 6 najgorszych nawyków żywieniowych

Hipokinezja - Kobieta leżąca na kanapie z laptopem.

Hipokinezja – jakie są przyczyny i skutki zjawiska? Leczenie długotrwałej bezczynności ruchowej