Przejdź do treści

Domowe masło orzechowe

Domowe masło orzechowe
Domowe masło orzechowe. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Przepis na domowej roboty masło orzechowe? Nic prostszego! To naprawdę szybkie i w dodatku bardzo zdrowe.

Zacznijmy od tego, dlaczego masło orzechowe? Bo jest znacznie zdrowsze niż pełen cukru dżem. My dodajemy go zwykle do ulubionego śniadania, czyli omleta. Ale równie dobrze możecie użyć go rano na przykład do pełnoziarnistej grzanki. Dlaczego rano? Bo orzechy najlepiej jeść właśnie o tej porze dnia. Wszystko dlatego, że są tłuste. Ale bez obaw! Tłuszcze zawarte w orzeszkach ziemnych (a tych używamy do masła) są nienasycone i pomagają nam dbać o zdrowie – obniżają poziom złego cholesterolu, pomagają regulować ciśnienie tętnicze i mają działanie przeciwzapalne. Ponadto orzeszki zawierają mnóstwo innych korzystnych składników, takich jak sterole roślinne, fitoestrogeny oraz inne składniki roślinne, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu krążenia. Do tego dłużej czujemy się najedzeni.

Uwaga i ciekawostka zarazem: orzeszki ziemne w rzeczywistości należą do grupy roślin strączkowych, podobnie jak fasola i groch. Jednak ich skład odżywczy jest porównywalny do orzechów i wydają się one równie dobre dla zdrowia jak prawdziwe orzechy.

A teraz do rzeczy!

Składniki:

– 500 g orzeszków ziemnych. Oczywiście niesolonych! My zamawiamy je ze sklepów z ekologiczną żywnością;
– łyżka oleju kokosowego,
– płaska łyżka miodu (najlepiej prawdziwego miodu prosto z pasieki – naprawdę da się takie dostać);
– łyżka siemienia lnianego.

Sposób przyrządzania:

Pierwsza i najważniejsza sprawa. Będziecie potrzebować albo robota kuchennego, albo blendera z pojemnikiem „tnącym”. Orzechy najlepiej najpierw uprażyć na patelni. Nie powinno to zająć więcej niż 3 minuty. Następnie mielimy je kilka minut. Potem dodajemy resztę składników. Robot sam zrobi robotę, ale jeśli korzystacie z blendera – zmieńcie końcówkę (teraz będzie potrzebna ta blendująca), przełóżcie masę do wysokiego pojemnika i mielcie, aż orzechy zmienią się w gładki krem.

Domowe masło orzechowe jest lepsze od kupnego nie tylko dlatego, że jest zdrowsze, ale także tańsze. Smacznego!

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Pięć sposobów aby zepsuć sobie poranek

Pięć kroków aby początek dnia uczynić jeszcze trudniejszym. Sobie i dzieciom

Przepis na zdrowe śniadanie – koktajl ze spiruliną

Przepis na serowe placuszki z figą

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

„Gotowanie do pudełek nie jest skomplikowane i nie musi zajmować wiele czasu”. Malwina Bareła zdradza, jak tanio i szybko przygotować apetyczne lunchboxy

Czego nie warto robić na pusty żołądek

Nie tylko picie kawy czy gazowanych słodkich napojów. Sprawdź czego jeszcze nie warto robić na pusty żołądek

Bruschetta z serem halloumi

Bruschetta z serem halloumi – oto prawdziwe śniadanie mistrzów

kobieta smaruje naleśnika masłem obok stoi miska z granolą,kubek z kawą oraz połówka pomarańczy

Jedziesz już do pracy a jesteś tylko „na kawie”? Dietetyczka podaje nam kilka powodów, dla których jutro zjesz grzecznie kanapkę!

Śniadaniowa miska zdrowia

Śniadaniowa miska zdrowia – bogactwo witamin na początek dnia

Placuszki jaglano-bananowe. Pożywne i wyjątkowo łatwe do zrobienia

Pancakes orkiszowo-orzechowe. Rozkosz dla podniebienia!