Przejdź do treści

Domowy trening biegacza

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich
Flower photo created by freepik - www.freepik.com
Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!
łóżko para nóg
Jak wywabić plamy po seksie z pościeli? Poznaj kilka przydatnych trików
Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dieta a choroba tarczycy. O najczęściej popełnianych błędach pisze dietetyczka Anna Reguła

Czy zima oznacza koniec treningów dla miłośników biegania? Oczywiście, że nie! Ale to doskonały sezon na małą zmianę planów treningowych i skupienie się na innych ważnych elementach.

W czasie trwania sezonu biegowego ciało narażone jest na duże przeciążenia (tak, tak biegaczy także dotyczą takie tematy). Biegacie? Zatem to od was zależy, czy jesteście mniej czy bardziej podatni na kontuzje! Okres zimowy, czyli czas roztrenowania, jest idealnym momentem na wyeliminowanie swoich słabych stron. Możecie zająć się równowagą mięśniową, zwiększyć zakres ruchomości w stawach, popracować nad elastycznością mięśni. Wystarczy, że przeznaczycie na to 10-15 minut w ciągu dnia, a gwarantujemy wam, że będziecie biegać bezpieczniej i efektywniej.

Oto idealny domowy zestaw ćwiczeń dla biegaczy.

Ćwiczenie 1

Umieść piłkę na boku biodra i dociskając ją ciałem, wykonuj ruchy w przód i tył, tak aby rozluźnić tkanki miękkie. Dodatkowo możesz przenosić ciężar ciała z boku na bok. Jeżeli trafisz na bolesny punkt, zastosuj technikę „napnij-rozluźnij” i połącz to z rytmicznym oddechem.


Ćwiczenie 2

W leżeniu przodem ustaw piłkę po wewnętrznej stronie nogi – tuż nad rzepką. Wykonując ruch zginania-prostowania oraz skręcania kolana na zewnątrz, masuj nadkolanową część nogi. Wprowadzisz dzięki temu więcej luzu w stawie, co wpłynie na poprawne ustawianie się kolana.


Ćwiczenie 3

W leżeniu przodem ułóż wnętrze nogi na wałku i zwiększ nacisk, kierując biodro w kierunku podłoża. Roluj przez całą długość. Kiedy trafisz na sztywność, zatrzymaj się w tym punkcie i przyciągnij pietę do pośladka.

Doskonałe ćwiczenie dla biegacza. Dlaczego? Bo przywodziciele odpowiadają między innymi za stabilizację pleców. Dlatego tak ważne jest, aby zatroszczyć się także o tę, często zaniedbaną, część nóg.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

9 sposobów na zdrowe stawy biegacza

Biegasz? Sprawdź, jak to robić, aby nie ucierpiały twoje stawy

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Trening w parze – propozycja ćwiczeń

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

bieganie

Po wielkanocnym biesiadowaniu trzeba spalić nadmiar kalorii. Podpowiadamy, jak biegać, aby chudnąć

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Jak wrócić do biegania po ciąży?

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Bezpieczne bieganie zimą