Przejdź do treści

Domowy trening siłowy – guma fitness

Domowy trening siłowy - guma fitness
Domowy trening siłowy - guma fitness/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Trening siłowy w domu? To możliwe. Wystarczy odrobina dobrych chęci i na przykład – guma fitness.

Wracamy do domowego treningu ze sprzętem! Jakiś czas temu dostaliście od nas propozycję treningu siłowego z wykorzystaniem hantli. Tym razem mamy dla was coś innego – gumę fitness (ekspander), która również sprawdza się w każdych warunkach.

Ćwiczenie 1: Przysiad z unoszeniem ramion w górę

Stań w połowie długości ekspandera i trzymaj go wygodnie, stopy ustaw na szerokość bioder lub odrobinę szerzej. Weź głęboki wdech, wykonaj prawidłowy przysiad z jednoczesnym wznosem ramion w górę (do wysokości barków). Powoli wróć do pozycji wyjściowej (wydech), tak aby ekspander był napięty.

Ćwiczenie 2: Wznosy ramion w górę

Stań w połowie długości ekspandera i trzymaj go wygodnie. Stopy ustaw na szerokość bioder lub lekko szerzej, wyprostuj plecy. Weź głęboki wdech, unieś ręce w bok z lekko ugiętymi rękami w stawie łokciowym (do wysokości poziomu barków – i zrób wydech), a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Staraj się podczas ćwiczenia nie ruszać tułowiem. Ćwiczenie wykonuj wolno.

Ćwiczenie 3: Zginanie przedramion w pozycji stojącej

Stań w połowie długości ekspandera w lekkim rozkroku i złap go podchwytem. Nie wyginając ciała, ugnij przedramiona wolnym ruchem i w ten sam sposób je wyprostuj. Podczas pracy napnij brzuch i pośladki.

Ćwiczenie 4: Wyprosty przedramion w pozycji stojącej

Stań w połowie długości ekspandera w lekkim rozkroku, złap go podchwytem i trzymaj pionowo z tyłu ciała nad barkami. Ugnij łokcie (wdech), opuszczając ekspander za kark. Ramiona cały czas nieruchome. Wróć do pozycji wyjściowej (wydech).

Ćwiczenie 5: Scyzoryk

Połóż się na plecach, zaczep ekspandera o podeszwy wyprostowanych nóg, a jego końce złap za głową i spleć, jakbyś wykonywał spięcia brzucha. Jednym ruchem oderwij łopatki od ziemi i unieś nogi w górę (wdech), zatrzymaj na moment i powoli wróć do pozycji wyjściowej (wydech). Zwróć uwagę, aby odcinek lędźwiowy był cały czas dociśnięty do podłogi. Jeżeli masz z tym problem, to ćwiczenie wykonuj z ugiętymi nogami.

Ćwiczenie: 6 Wypychanie nóg w pozycji leżącej

Połóż się na plecach, zaczep ekspandera o podeszwy wyprostowanych nóg, a jego końce złap za głową i spleć, jakbyś wykonywał spięcia brzucha. Jednym ruchem ugnij obie nogi i przyciągnij je do klatki piersiowej (wdech), a następnie w wolnym tempie wyprostuj (wydech). Pracę wykonuj cały czas z nogami uniesionymi nad ziemią.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha w ciąży?

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Hipokinezja - Kobieta leżąca na kanapie z laptopem.

Hipokinezja – jakie są przyczyny i skutki zjawiska? Leczenie długotrwałej bezczynności ruchowej

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Młoda kobieta w ciąży siedzi na piłce do ćwiczeń i wyciąga się w górę.

Ćwiczenia fizyczne, które można bezpiecznie wykonywać w ciąży. Dlaczego wskazana jest lekka aktywność?

Maciej Grumczyk trener

Odchudzam się! Cardio czy trening siłowy? Rozmowa z trenerem personalnym Maćkiem Gmurczykiem

Dziewczynka w bluzce w paski ćwiczy wymowę z panią logopedą w żółtej bluzce, która pokazuje jej, jak nelży układać policzki do prawidłowej wymowy.

Ćwiczenia dla dzieci – logopedyczne zabawy od pierwszych lat życia. Jak wspomagają rozwój dzieci?

Kobieta w krótkiej bluzce z blizną na brzuchu trzyma po lewej stronie maleńkie dziecko w pieluszce.

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

ćwiczenia

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające dla początkujących i dzieci

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

ćwiczenia

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

ćwiczenia

Na czym polega sekret ćwiczeń odchudzających? Jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzony efekt?