Przejdź do treści

Dyniowe pankejki

Dyniowe pankejki
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza

Puszyste pankejki u nas w nieco zdrowszej odsłonie, bez białej mąki i cukru. „Pumpkin pancakes”, czyli dyniowe pankejki, to amerykański śniadaniowy klasyk. Sezon dyniowy ruszył, więc skuśmy się i my!

Zastanawiające jest, że w Polsce dynia nie cieszy się taką popularnością, na jaką zasługuje. Pomimo sporej dostępności w okresie jesiennym i bardzo przyzwoitej ceny, jej spożycie nawet nie dorównuje innym warzywom. A szkoda, bo o zbawiennych właściwościach dyni dla naszego zdrowia można by pisać bez końca. Jest źródłem witaminy A, witamin z grupy B, C, D, E oraz cennych minerałów takich jak wapń, cynk, potas, magnez. Dodatkowo, bogata w  beta-karoten, chroni organizm przed starzeniem, wzmacnia skórę, nadając jej przy tym ładny koloryt.

Zalecana jest osobom na diecie odchudzającej, bo w 100 g znajduje się raptem 26 kcal! Reguluje pracę jelit i pobudza procesy trawienne. Jest lekkostrawna i bogata w błonnik pokarmowy. Dodatkowo wzmacnia naszą odporność, pozwalając ustrzec się infekcji w sezonie jesienno-zimowym. Co ważne, nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości. Dynia może stanowić remedium dla osób żyjących w stresie, które  dopada depresja czy osłabienie. Wpływa bowiem doskonale na nasz układ nerwowy, pomaga się skoncentrować, usprawnia pracę mózgu. Bez wielkiego nakładu pracy można wyczarować z niej dziesiątki potraw zarówno w wersji słodkiej jak i wytrawnej. Na pewno polecam lekkie i sycące placuszki przygotowywane  z dyniowego puree, doskonałe dla osób na diecie bezglutenowej oraz dla wszystkich entuzjastów słodkości pozbawionych białego cukru.

Dyniowe pancakes

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki (ok. 8-9 sztuk):

– 250 g puree z dyni (odmiana Hokkaido)
– 170 g mąki ryżowej
– 100 mln mleka sojowego (może być migdałowe, orzechowe, ryżowe lub zwykłe)
– 1 jajko
– 3 łyżki miodu
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki imbiru
– pół łyżeczki gałki muszkatołowej
– pół łyżeczki proszku do pieczenia
– szczypta soli
– 3 łyżki oleju rzepakowego
– syrop klonowy do podania
– kilka orzechów laskowych

Dynię Hokkaido kroimy na plastry, oczyszczamy z pestek i układamy w naczyniu żaroodpornym. Pieczemy do miękkości w temperaturze 180 st. C przez ok. 40 min. Po 20 min. przykrywamy naczynie folią aluminiową. Po wystygnięciu rozdrabniamy widelcem lub blenderem na puree (można ze skórką). Masę możemy przechowywać ok. 5 dni w lodówce. Do dyniowego puree dodajemy jajko, przyprawy, proszek do pieczenia oraz miód. Całość pomału mieszamy, dodając stopniowo mąkę oraz mleko. Jeżeli masa będzie za gęsta, dodajemy więcej mleka. Placki pieczemy ok. 3-4 min. po każdej ze stron. Podajemy posypane orzechami laskowymi oraz polewamy syropem klonowym. Smacznego!

Katarzyna Wala świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego