Przejdź do treści

Dziennik treningowy – załóż już dziś!

Dziennik treningowy – załóż już dziś!
Dziennik treningowy. Fot. Shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
para leżąca w łóku, on ją całuje w czoło
Innowacyjne prezerwatywy zabezpieczą przed infekcjami
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria

Po co ci dziennik treningowy? Bo nic tak nie cieszy i nie motywuje jak obserwowanie postępów swojej pracy. Dzięki temu ćwiczysz efektywniej.

Dziennik treningowy – postaw sobie cel

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, zawsze stawiaj sobie cele. Wszyscy profesjonalni sportowcy mają plany rozpisane na pół roku z góry. Taki plan jest bardzo szczegółowy i zawiera wszystkie treningi, jakie dana osoba ma wykonać w danym dniu/tygodniu. Wszystko jest rozpisane pod kątem konkretnych ćwiczeń, serii, czasu i liczby powtórzeń, obciążeń itp. Nie jesteś zawodowym sportowcem? Nie szkodzi. Na pewno stawiasz przed sobą jakieś cele. Być może chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, poprawić kondycję, przebiec maraton, zbudować masę mięśniową… Dziennik treningowy umożliwia zapisywanie celów i śledzenie rozwoju – a to motywuje i pozwala cieszyć się małymi sukcesami. Pomaga także ustawić poprzeczkę, którą możesz systematycznie podnosić. To bardzo ważna sprawa, bo kiedy nie kontrolujesz swoich postępów, zwyczajnie nie wiesz, na co cię jeszcze stać. A stać cię na wiele – uwierz mi!

Dziennik treningowy – dieta

Dziennik treningowy to także miejsce na spisanie twojego dziennego menu. Nie zapominaj, że trening to ważny element, ale tylko w duecie z dietą jest w stanie przynieść takie efekty, jakich oczekujesz. Zmień dietę, a jeśli już teraz zdrowo się odżywiasz, pamiętaj, że zawsze jest coś, co możesz zrobić lepiej. Poza tym pamiętaj, że jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych niezbędnych do regeneracji po treningu oraz niezbędnych aminokwasów i protein (produkty bogate w białko) do budowy tkanki mięśniowej, to nawet najcięższy trening, determinacja i ciężka praca nie przyniosą zamierzonych efektów. Zapisuj, co jesz, i obserwuj swoje ciało.

Dziennik treningowy ma być twoim pamiętnikiem

Tak – dziennik treningowy powinien być jak pamiętnik. To miejsce, gdzie mamy być wobec siebie całkowicie szczerzy! Warto zapisywać w nim wszystko, co ważne. Treningi, ilość snu, momenty słabości, posiłki i godziny posiłków (również małe grzechy w postaci fryteczek czy chipsów), samopoczucie przed i po treningu. Takie obserwacje są cenne, bo po jakimś czasie możesz wszystko przejrzeć i dojść do ważnych wniosków. Masz możliwość lepiej poznawać swój organizm, sprawdzać jego reakcje. Będziesz wiedzieć, co się u ciebie sprawdza lepiej, a co trzeba zmienić. Jeśli chodzi o dietę – w każdej chwili możesz zerknąć, jakich zmian już dokonałeś, a jakich wciąż możesz dokonać. To także miejsce na wklejanie zdjęć, pomiarów ciała, wagi itd. Również swoich inspiracji! To napotkani ludzie i ich pasja często zagrzewają nas do dalszej walki.

Dziennik treningowy – zeszyt, moleskin, www

Za dziennik treningowy może posłużyć zwykły zeszyt lub specjalnie skonstruowany notatnik. Innym, bardziej popularnym rozwiązaniem są wersje online. Stron z dziennikami treningowymi jest coraz więcej. Odpowiednią aplikację możesz zainstalować także w telefonie. Ja używam moleskina. Są tam wszystkie zakładki, jakich potrzebuję, i miejsce na nowe treningi dla moich kursantów. Nie ruszam się bez niego. Mam go na każdych zajęciach. Kursanci często śmieją się z mojego „zeszytu”, ale nawet nie wiedzą, że dzięki niemu doskonale udaje mi się monitorować prace poszczególnych grup.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

dzieci siegające poo cukier

Agresywne dziecko? Winowajcą może być cukier

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień