Przejdź do treści

Dziewczyno, nie bój się siłowni!

Dziewczyno, nie bój się siłowni!
Zdjęcie: Dorota Białkowska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna z kotem
Czy ozonowanie zabija koronawirusa? Ekspert wyjaśnia
Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw
Kobieta z dziećmi na kanapie - koronawirus
Dlaczego dzieciom tak bardzo brakuje teraz placów zabaw? Wyjaśnia fizjoterapeutka Małgorzata Paleczny
Imbir / rawpixel
Co jeść, by naczynia krwionośne i serce były w dobrym stanie?
Kobieta z niemowlęciem
Materiałowa maseczka na twarz wykonana samodzielnie? Dr Łukasz Durajski ostrzega, że nie powinny z niej korzystać dzieci poniżej 2. roku życia

Kobiety często przeraża wizja siłowni: napakowani faceci i unoszące się wokół opary testosteronu. Wydaje im się, że po takich ćwiczeniach same będą zbyt umięśnione. To mit, z którym pora się rozprawić.

Większość kobiet nie wie, że to właśnie trening siłowy jest świetnym sposobem na wymarzoną sylwetkę. Od lat słyszę to samo: – Tylko nie ciężary, żebym nie miała za dużych mięśni.

Zwykle dotyczy to osób, które w klubie fitness stawiają swoje pierwsze kroki. Moje drogie, duże mięśnie to efekt ciężkiej pracy oraz licznych wyrzeczeń – i dotyczą głównie mężczyzn. Dlaczego? Bo kobieca genetyka oraz hormony nie są skonstruowane tak, aby nabierać tkanki mięśniowej.

Prawie każda kobieta, przychodząc do klubu fitness, ma w głowie swój ideał.  Nietrudno zresztą go sobie wyobrazić. Zapewniam jednak, że niewiele kobiet o fitnessowej, smukłej sylwetce zawdzięcza ją tylko aerobikowi, zumbie czy innym formom zajęć, np. kardio. Już wyjaśniam. Podczas treningu, w którym wykorzystujemy maszyny, hantle, sztangi, budujemy mięśnie. I nie oznacza to, że stają się widoczne jak u kulturysty. One się zarysowują, wysmuklają, stają się silniejsze i mają ładniejszy kształt. Im tych mięśni jest więcej, tym bardziej nakręca się metabolizm. Co to oznacza? Większą ilość spalanych kalorii (nie tylko podczas treningu, ale także po jego zakończeniu). Oczywiście przy zachowaniu prawidłowej techniki ruchu oraz odpowiedniej intensywności. Po wykonanej pracy są napięte i ujędrnione. A o to przecież chodzi, prawda?

Zdjęcie: archiwum własne

Na siłowni wystarczy odrobinę samodyscypliny i wytrwałości, aby nadać sylwetce ładnych kształtów, ujędrnić pośladki czy spalić tkankę tłuszczową. Poprzez trening siłowy nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale także stawy i więzadła, które są odporniejsze na urazy i kontuzje. Dodatkowo spełnia funkcję stabilizacyjną, czyli pomaga w utrzymaniu wyprostowanej postawy ciała. Dobrze wykonane ćwiczenia eliminują bóle kręgosłupa, które często występują u osób prowadzących siedzący tryb pracy. I co najważniejsze, taki trening wpływa na stan zdrowia, tzn. poprawia krążenie, rozładowuje napięcie, przeciwdziała chorobom miażdżycowym oraz nowotworowym oraz, co dla kobiet ważne, opóźnia proces starzenia się.

A teraz do rzeczy:

Wybierz sobie po jednym ćwiczeniu na główne grupy mięśniowe (klatka piersiowa, plecy, ramiona, biceps, triceps, czworogłowe, tylna część ud oraz pośladki, łydki, brzuch), wykonaj 2-3 serie po 12-15 powtórzeń (w zależności od stopnia wytrenowania) i powtórz traning 3 x w tyg. Pamiętaj, że mięsień nie lubi monotonii, dlatego co jakiś czas zmieniaj trening, dostarczając mu nowych bodźców. Nie wiesz, jak ćwiczyć? Poproś o pomoc trenera! To jego praca i zapewniam, że chętnie ci pomoże.

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

7 rzeczy, których nie powinnaś jeść po 30-tce

7 rzeczy, których nie powinnaś jeść po 30-tce

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

Ananasy

Wolny metabolizm. Dietetyczka Anna Reguła: „To wypadkowa twoich decyzji, zawsze”

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Co daje wolniejsze jedzenie?

Kobieta rozciąga się

Jak rozciągać się po treningu? Kasia Bigos i Andrzej Bogdał wyjaśniają

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Sadzone jajka na patelni

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Niekoniecznie. Takich mitów jest więcej

dieta

5 najczęstszych błędów przy odchudzaniu

Kobieta / freepik.com

5 największych mitów o metabolizmie

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Archiwalne zdjęcie z czasów pandemii hiszpanki/Underwood Archives/Getty Images

Grypa hiszpanka. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.