Przejdź do treści

Dziewczyno, nie bój się siłowni!

Dziewczyno, nie bój się siłowni!
Zdjęcie: Dorota Białkowska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Cytologia – zwróć uwagę na to, czym masz pobierany materiał
płaczące dziecko
Zimne powietrze na obrzęk krtani. 31-letnia matka uratowała swoje dziecko za pomocą zamrażarki
Sałatka: sałata, burak, fiołek trójbarwny
Jadalne kwiaty, które mogą być trujące
mężczyzna w koszulce z kieszenią na piersi, w której siedzi dziecko
T-shirt, który ułatwia ojcom zajmowanie się dzieckiem
Uczestniczki kampanii Rimmel #iwillnotbedeleted
Red Lipstick Monster, Rita Ora i Cara Delevingne w światowej kampanii przeciwko hejtowi

Kobiety często przeraża wizja siłowni: napakowani faceci i unoszące się wokół opary testosteronu. Wydaje im się, że po takich ćwiczeniach same będą zbyt umięśnione. To mit, z którym pora się rozprawić.

Większość kobiet nie wie, że to właśnie trening siłowy jest świetnym sposobem na wymarzoną sylwetkę. Od lat słyszę to samo: – Tylko nie ciężary, żebym nie miała za dużych mięśni.

Zwykle dotyczy to osób, które w klubie fitness stawiają swoje pierwsze kroki. Moje drogie, duże mięśnie to efekt ciężkiej pracy oraz licznych wyrzeczeń – i dotyczą głównie mężczyzn. Dlaczego? Bo kobieca genetyka oraz hormony nie są skonstruowane tak, aby nabierać tkanki mięśniowej.

Prawie każda kobieta, przychodząc do klubu fitness, ma w głowie swój ideał.  Nietrudno zresztą go sobie wyobrazić. Zapewniam jednak, że niewiele kobiet o fitnessowej, smukłej sylwetce zawdzięcza ją tylko aerobikowi, zumbie czy innym formom zajęć, np. kardio. Już wyjaśniam. Podczas treningu, w którym wykorzystujemy maszyny, hantle, sztangi, budujemy mięśnie. I nie oznacza to, że stają się widoczne jak u kulturysty. One się zarysowują, wysmuklają, stają się silniejsze i mają ładniejszy kształt. Im tych mięśni jest więcej, tym bardziej nakręca się metabolizm. Co to oznacza? Większą ilość spalanych kalorii (nie tylko podczas treningu, ale także po jego zakończeniu). Oczywiście przy zachowaniu prawidłowej techniki ruchu oraz odpowiedniej intensywności. Po wykonanej pracy są napięte i ujędrnione. A o to przecież chodzi, prawda?

Zdjęcie: archiwum własne

Na siłowni wystarczy odrobinę samodyscypliny i wytrwałości, aby nadać sylwetce ładnych kształtów, ujędrnić pośladki czy spalić tkankę tłuszczową. Poprzez trening siłowy nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale także stawy i więzadła, które są odporniejsze na urazy i kontuzje. Dodatkowo spełnia funkcję stabilizacyjną, czyli pomaga w utrzymaniu wyprostowanej postawy ciała. Dobrze wykonane ćwiczenia eliminują bóle kręgosłupa, które często występują u osób prowadzących siedzący tryb pracy. I co najważniejsze, taki trening wpływa na stan zdrowia, tzn. poprawia krążenie, rozładowuje napięcie, przeciwdziała chorobom miażdżycowym oraz nowotworowym oraz, co dla kobiet ważne, opóźnia proces starzenia się.

A teraz do rzeczy:

Wybierz sobie po jednym ćwiczeniu na główne grupy mięśniowe (klatka piersiowa, plecy, ramiona, biceps, triceps, czworogłowe, tylna część ud oraz pośladki, łydki, brzuch), wykonaj 2-3 serie po 12-15 powtórzeń (w zależności od stopnia wytrenowania) i powtórz traning 3 x w tyg. Pamiętaj, że mięsień nie lubi monotonii, dlatego co jakiś czas zmieniaj trening, dostarczając mu nowych bodźców. Nie wiesz, jak ćwiczyć? Poproś o pomoc trenera! To jego praca i zapewniam, że chętnie ci pomoże.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

5 zaskakujących spowalniaczy metabolizmu

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

6 rzeczy, które spowalniają metabolizm

6 rzeczy, które spowalniają metabolizm

Wychodź sobie zdrowie

Odchudzanie – dieta vs. trening

Co daje wolniejsze jedzenie?

Zmiany w tempie metabolizmu po 30-tce

Dlaczego kobietom jest zimniej niż mężczyznom?

Kobietom jest zimniej!

Bez nudy na bieżni

7 dodatków do koktajli, które podkręcą metabolizm

10 zagrożeń drastycznych diet