Przejdź do treści

Ekologiczne kosmetyki czy opakowania?

Ekologiczne kosmetyki czy opakowania?
Ekologiczne rozwiązanie – sześć opakowań po kosmetykach MAC opatrzonych tym symbolem to jedna darmowa szminka, Beautezine.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria
Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo

Ekologiczne kosmetyki wywalczają już sobie swoją niszę nad Wisłą. Duże firmy, które niekoniecznie posiadają eko-certyfikaty, łypią na nie z zazdrością i… wprowadzają własne dobre rozwiązania.

Ekologiczne kosmetyki to te, które mogą pochwalić się składnikami z organicznych upraw, a same oznaczone są jednym z kilku dopuszczalnych certyfikatów europejskich organizacji regulujących. Ekologiczne kosmetyki powinny spełniać kilka podstawowych warunków, a przede wszystkim – powstawać z naturalnych składników uzyskanych z wykorzystaniem metod fizycznych, enzymatycznych lub mikrobiologicznych. Jeśli do ich produkcji stosowane są rozpuszczalniki i konserwanty, to mogą być tylko naturalnego lub pseudo-naturalnego pochodzenia (ten termin dotyczy substancji o syntetycznym pochodzeniu, które są nieszkodliwe dla ludzi). Ponadto, składniki o funkcji nawilżającej (emolienty) i te odpowiadające za konsystencję kremów i balsamów (emulgatory) powinny powstawać z naturalnych składników w toku hydrolizy, estryfikacji lub reestryfikacji.

Nie każdy producent kosmetyków chce i może nagiąć się do tych wysokich standardów, które często wiążą się też z podwyższonymi kosztami. Dlatego w morzu firm, które eko nie są, cieszą nawet małe inicjatywy, które pokazują, że ochrona środowiska nawet dużym korporacjom leży na sercu. Sephora zakończyła wczoraj kolejną odsłonę akcji, która nakłaniała użytkowników do znoszenia do sklepów zużytych kosmetyków do makijażu lub opakowań po nich. W zamian za przyniesione do sklepów nietrafione lub wykorzystane cienie, róże i lakiery do paznokci, klientki mogły kupić ich odpowiedniki z własnej palety produktów Sephory za połowę ceny. Wyglądajcie kolejnych tego typu promocji, które pomagają uwolnić się od pustych opakowań!

Z kolei firma MAC, która produkuje jedne z najbardziej lubianych przeze mnie kolorowych kosmetyków, od dawna propaguje zasadę zwaną „Back 2 MAC”. Polega ona na tym, że każde sześć pustych opakowań po produktach MAC (buteleczek, tubek i słoiczków, nie kartoników), a nawet przeterminowanych kosmetyków, można wymienić na bezpłatną szminkę z oferty sklepu. Niektóre, szczególnie limitowane serie nie podlegają wymianie – by mieć pewność, szukajmy na opakowaniu oznaczenia „Back 2 MAC”. Wymiany można dokonać zarówno online (w Stanach i w Kanadzie), jak i w każdym sklepie MAC na świecie. Proste i świetne, prawda?

Najdalej spośród dużych marek w branży idzie w Polsce Phenomé. W składzie produktów nie znajdziemy nic, co byłoby pochodzenia odzwierzęcego (z wyjątkiem wosku pszczelego i miodu), ani organizmów modyfikowanych genetycznie i ich pochodnych. Marka sprzedająca wyłącznie ekologiczne kosmetyki w opakowaniach tworzonych w 80% z makulatury, a w 20 – z ekologicznie czystej masy produkowanej bez użycia chloru.

Ekologiczne kosmetyki w ekologicznych opakowaniach – każde w 100% recyklowalne!, źródło: Phenome.pl

Różne wielkości buteleczek i pojemniczków pozwalają na zakup tylko takiej ilości preparatu, która odpowiada potrzebom konsumenta, a jak najmniejsze i odpowiadające wielkości kosmetyku opakowania redukują koszty magazynowania. Wszystkie tubki i buteleczki są w pełni recyklowalne, co jest po części zasługą programu Return to Phenomé. W zamian za odniesione do sklepów opakowania – butelki, tubki i słoiczki – na karcie klienta odnotowane zostają punkty. Konsultanci w sieciach Phenomé doradzą, co z nimi dalej zrobić.

Dowód na to, że ekologia to w Phenomé idea przenikająca cały system, źródło: Phenome.pl

Oby wszyscy – nie tylko producenci ekologicznych kosmetyków – zainicjowali tego typu akcje!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Dizajn dla zmysłów

Sól z Islandii

Sól z Islandii

Zielone smoothie

Zielone smoothie

Dizajn na jesień

Dizajn na jesień

Marmolada dla oczu

Marmolada dla oczu

Dizajnerska iluzja

Dizajnerska iluzja

Ostatni piknik lata

Ostatni piknik lata

Must Have eko dizajnu

Must Have eko dizajnu

Rzecz dla miejskiego ogrodnika

Rzecz dla miejskiego ogrodnika

Meblowy azyl

Meblowy azyl

Panda i papier

Panda i papier

Własna piekarnia

Własna piekarnia