Przejdź do treści

Elle MacPherson. 50 lat i wciąż ma „To Ciało”

Elle MacPherson. 50 lat i wciąż ma "To Ciało"
Elle MacPherson i jej boskie kształty (bez wysiłku). Zdjęcie: East News
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Cytologia – zwróć uwagę na to, czym masz pobierany materiał
płaczące dziecko
Zimne powietrze na obrzęk krtani. 31-letnia matka uratowała swoje dziecko za pomocą zamrażarki
Sałatka: sałata, burak, fiołek trójbarwny
Jadalne kwiaty, które mogą być trujące
mężczyzna w koszulce z kieszenią na piersi, w której siedzi dziecko
T-shirt, który ułatwia ojcom zajmowanie się dzieckiem
Uczestniczki kampanii Rimmel #iwillnotbedeleted
Red Lipstick Monster, Rita Ora i Cara Delevingne w światowej kampanii przeciwko hejtowi

Elle MacPherson ma 50 lat, a ciałem wciąż zachwyca. Jak ona to robi?

Rozmawiałam ostatnio z jedną panią od fitnessu. Prowadzi zajęcia dla kobiet w ciąży i dla tych, które po urodzeniu dziecka chcą wrócić do formy. To zajęcia spokojne i łagodne. Nie mam po nich zakwasów, nie łapie w czasie ich trwania zadyszka. Żadna to Chodakowska, żadna Jillian Michaels. Czy są skuteczne? To zależy, co ma się na myśli, mówiąc „skuteczne”. Mi wydają się troszkę za słabe, chociaż w ciąży trudno stawiać na ciężki trening. Ale nie o to chodzi. Otóż ta trenerka powiedziała mi, że bardzo ostre treningi (np. crossfit czy chociażby popularny Skalpel Chodakowskiej) są dla kobiet okropnie nie zdrowe. „Dalczego?”, zapytałam naiwnie, bo sama lubię ostry wycisk i w wycisk wierzę. „Bo zaburzają kobiecą gospodarkę hormonalną, nasze fazy cyklu”, powiedziała mi trenerka.

Pitu pitu. „Ale rzeźby się chyba bez dobrego wycisku nie osiągnie”, myślę sobie. Ale może nie wszystkie kobiety marzą o rzeźbie? A potem przeglądam internety, przeglądam i w oko mi wpada Elle MacPherson. 50 lat ma skubana, a ciało jak u świetnie utrzymanej 30 latki. Sprawdzam ją więc i czego się dowiaduję?

Elle ma prywatnego trenera, a jakże. Wszystkie gwiazdy mają, nawet polskie. Ten jej nazywa się James Duigan, jest również dietetykiem. I ma taką zasadę „WORK SMARTER NOT HARDER” (Ćwicz mądrzej, nie ciężej). I to mnie zastanawia, bo trenerzy na ogół twierdzą, że trzeba mocniej, więcej, ciężej szybciej, a do tego bardziej się spocić. Ten jest najwyraźniej inny. Elle nie jest jakoś specjalnie przywiązana do siłowni. Bieganie CODZIENNIE nie spędza jej snu z powiek. Czasem pójdzie na basen popływać (bo lubi) czasem na deskę (z tego samego powodu). A trener opracował jej ośmiominutowy zestaw ćwiczeń, który Elle wykonuje REGULARNIE rano i wieczorem. Bo nie ma więcej czasu? Bo dużo pracuje? Bo jej to wystarcza? Elle twierdzi, że po dwóch tygodniach widać różnicę. Trener dorzuca, że ćwiczenia są po to, żeby dzięki nim czuć się lepiej, a nie po to, żeby ciągle czuć się zmęczonym i obolałym (dla mnie to nowość, bo jak po ćwiczeniach nie czuję się zmęczona i obolała, to tak, jak bym wcale nie ćwiczyła). Ale moim zdaniem, żeby zobaczyć tę różnicę, o której mówi Elle, trzeba by dorzucić do tego jeszcze jej dietę. Żadnego alkoholu (winko z koleżanką, browarek z kolegą na koncercie odpadają), żadnego niezdrowego jedzenia. Dużo zielonych warzyw, owoców, chude mięso. Węglowodany – niekoniecznie. Częsty detoks i zielone koktajle. Tylko tyle? A może jednak aż?

I jeszcze dwa, bardzo ważne zdania: „Każda zmiana, której pożądasz dla swojego ciała, musi najpierw zaistnieć w twojej głowie. Musisz postanowić, że chcesz zmienić swoje życie – wtedy zmiana w ciele ma szansę się utrzymać”. Ja wiem, że to bardzo ogólne rady, ale jeśli chcecie poczytać o szczegółach, zajrzyjcie na stronę www.bodyism.com. W każdym razie mnie to delikatne podejście do własnego ciała zastanawia. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

11 powodów, by zrezygnować z wieczornego drinka

5 rzeczy, których nie cierpi twój żołądek

Co robi alkohol kobiecie po 30. urodzinach?

Piwko po treningu? Lepiej nie…

Alkohol na diecie – tak czy nie?

Trzymaj się ciepło! - obalamy mity

4 mity na temat ciepła

Leki plus alkohol = niebezpieczne związki

Alkohol wytrąca bakterie z równowagi

Problem z alkoholem ‒ 8 sygnałów ostrzegawczych

7 kłamstw, które odbijają się na twoim zdrowiu

Kac Vegan

5 mitów na temat alkoholizmu