Przejdź do treści

Elle MacPherson. 50 lat i wciąż ma „To Ciało”

Elle MacPherson. 50 lat i wciąż ma "To Ciało"
Elle MacPherson i jej boskie kształty (bez wysiłku). Zdjęcie: East News
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna z kotem
Czy ozonowanie zabija koronawirusa? Ekspert wyjaśnia
Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw
Kobieta z dziećmi na kanapie - koronawirus
Dlaczego dzieciom tak bardzo brakuje teraz placów zabaw? Wyjaśnia fizjoterapeutka Małgorzata Paleczny
Imbir / rawpixel
Co jeść, by naczynia krwionośne i serce były w dobrym stanie?
Kobieta z niemowlęciem
Materiałowa maseczka na twarz wykonana samodzielnie? Dr Łukasz Durajski ostrzega, że nie powinny z niej korzystać dzieci poniżej 2. roku życia

Elle MacPherson ma 50 lat, a ciałem wciąż zachwyca. Jak ona to robi?

Rozmawiałam ostatnio z jedną panią od fitnessu. Prowadzi zajęcia dla kobiet w ciąży i dla tych, które po urodzeniu dziecka chcą wrócić do formy. To zajęcia spokojne i łagodne. Nie mam po nich zakwasów, nie łapie w czasie ich trwania zadyszka. Żadna to Chodakowska, żadna Jillian Michaels. Czy są skuteczne? To zależy, co ma się na myśli, mówiąc „skuteczne”. Mi wydają się troszkę za słabe, chociaż w ciąży trudno stawiać na ciężki trening. Ale nie o to chodzi. Otóż ta trenerka powiedziała mi, że bardzo ostre treningi (np. crossfit czy chociażby popularny Skalpel Chodakowskiej) są dla kobiet okropnie nie zdrowe. „Dalczego?”, zapytałam naiwnie, bo sama lubię ostry wycisk i w wycisk wierzę. „Bo zaburzają kobiecą gospodarkę hormonalną, nasze fazy cyklu”, powiedziała mi trenerka.

Pitu pitu. „Ale rzeźby się chyba bez dobrego wycisku nie osiągnie”, myślę sobie. Ale może nie wszystkie kobiety marzą o rzeźbie? A potem przeglądam internety, przeglądam i w oko mi wpada Elle MacPherson. 50 lat ma skubana, a ciało jak u świetnie utrzymanej 30 latki. Sprawdzam ją więc i czego się dowiaduję?

Elle ma prywatnego trenera, a jakże. Wszystkie gwiazdy mają, nawet polskie. Ten jej nazywa się James Duigan, jest również dietetykiem. I ma taką zasadę „WORK SMARTER NOT HARDER” (Ćwicz mądrzej, nie ciężej). I to mnie zastanawia, bo trenerzy na ogół twierdzą, że trzeba mocniej, więcej, ciężej szybciej, a do tego bardziej się spocić. Ten jest najwyraźniej inny. Elle nie jest jakoś specjalnie przywiązana do siłowni. Bieganie CODZIENNIE nie spędza jej snu z powiek. Czasem pójdzie na basen popływać (bo lubi) czasem na deskę (z tego samego powodu). A trener opracował jej ośmiominutowy zestaw ćwiczeń, który Elle wykonuje REGULARNIE rano i wieczorem. Bo nie ma więcej czasu? Bo dużo pracuje? Bo jej to wystarcza? Elle twierdzi, że po dwóch tygodniach widać różnicę. Trener dorzuca, że ćwiczenia są po to, żeby dzięki nim czuć się lepiej, a nie po to, żeby ciągle czuć się zmęczonym i obolałym (dla mnie to nowość, bo jak po ćwiczeniach nie czuję się zmęczona i obolała, to tak, jak bym wcale nie ćwiczyła). Ale moim zdaniem, żeby zobaczyć tę różnicę, o której mówi Elle, trzeba by dorzucić do tego jeszcze jej dietę. Żadnego alkoholu (winko z koleżanką, browarek z kolegą na koncercie odpadają), żadnego niezdrowego jedzenia. Dużo zielonych warzyw, owoców, chude mięso. Węglowodany – niekoniecznie. Częsty detoks i zielone koktajle. Tylko tyle? A może jednak aż?

I jeszcze dwa, bardzo ważne zdania: „Każda zmiana, której pożądasz dla swojego ciała, musi najpierw zaistnieć w twojej głowie. Musisz postanowić, że chcesz zmienić swoje życie – wtedy zmiana w ciele ma szansę się utrzymać”. Ja wiem, że to bardzo ogólne rady, ale jeśli chcecie poczytać o szczegółach, zajrzyjcie na stronę www.bodyism.com. W każdym razie mnie to delikatne podejście do własnego ciała zastanawia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czereśnie na talerzu

„Czysta 15-stka” i „Brudna 12-stka”. Które owoce i warzywa są najbardziej, a które najmniej zanieczyszczone? Mamy najnowsze listy na 2020 rok!

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Alkohol a metryka

Alkohol a metryka. Im więcej mamy lat, tym mniej nam potrzeba?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

Sok z granatu - właściwości i przeciwwskazania

Sok z granatu – właściwości i przeciwwskazania

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

Jabłka, dlaczego warto uwzględnić je w diecie?

Jabłka, dlaczego warto uwzględnić je w diecie?

Złe nawyki, które odbierają ci energię. Zobacz, czego warto się pozbyć

Głóg, krzew

Głóg – sprawdź jego działanie i właściwości

Kobieta rozciąga się

Jak rozciągać się po treningu? Kasia Bigos i Andrzej Bogdał wyjaśniają

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Kobieta pijąca wino

Wino i jego wpływ na serce. Dietetyk dr Michał Czapla wyjaśnia, jak alkohol działa na nasz organizm

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Borys Szyc / Facebook

„Jesteście państwo chorzy i to smutne. Ale to można leczyć. Trzeba tylko mieć odwagę dokonać zmiany…” Borys Szyc odważnie o swoim alkoholizmie

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Koktajl z jagód

Jagody açaí – nowa nadzieja w walce z rakiem?

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

Żelki – pyszne, zdrowe, bo domowe! I tak niewiele potrzeba, żeby je zrobić

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

Jak bez wyrzeczeń zwiększyć ilość jedzonych warzyw? Zdradza dietetyczka Iza Dejda ze Zdrowo w Biegu

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

kobieta

„Kobietom uzależnionym od alkoholu jest gorzej niż mężczyznom. Dlatego mocniej maskują swoje nałogi” – mówi terapeuta uzależnień Michał Świerczek

Naturalne źródła cukru / istock

Cukru nie znajdziesz tylko w cukierniczce. Jego źródłem jest wiele innych produktów spożywczych

7 codziennych nawyków osłabiających odporność. Może któryś z nich ciebie dotyczy?

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Archiwalne zdjęcie z czasów pandemii hiszpanki/Underwood Archives/Getty Images

Grypa hiszpanka. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.