Przejdź do treści

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni
Etykieta na siłowni/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja

Sapanie, mokre sprzęty, głośne rozmowy przez komórkę albo śmichy-chichy koleżanek obok. Znacie to? No tak. Siłownia to nie biblioteka, ale tu też trzeba umieć się zachować! Znajdźcie swoją przestrzeń i dajcie ćwiczyć innym – czyli o tym, jak zachować się w klubie fitness.

Wchodzisz na siłownię? Wiedź, że tu także panują pewne zasady. Jakie? Przede wszystkim dotyczące kultury osobistej, a także higieny osobistej. Zwróć na nie uwagę, zanim uwagę zwrócą ci inni.

1. Miejcie ze sobą ręcznik. Korzystacie ze sprzętu albo kładziecie się na macie (nie prywatnej)? Najpierw podłóżcie sobie ręcznik. Po pierwsze będzie bardziej higienicznie dla was oraz dla innych korzystających z tego samego sprzętu, a po drugie przyjemniej.

2. Umyjcie po sobie. Jeśli trenujecie na jakimś sprzęcie, pamiętajcie, by po skończonej serii umyć go po sobie. Na każdej siłowni są postawione płyny do dezynfekcji i papierowe ręczniki.

3. Wyciszcie komórkę. I może lepiej darujcie sobie pikantne rozmowy na bieżni o wrażeniach z minionego weekendu. Telefon warto wyciszyć również z innego powodu. Nie ma nic bardziej denerwującego niż powtarzający się bez końca sygnał przychodzącego smsa, gdy ktoś obok chce właśnie skupić się na treningu.

4. Szanuj cudzą przestrzeń. Oczywiście możecie się przejść po siłowni, ale uważajcie na tych, którzy w tym czasie przenosza ciężary. Ustąpcie im miejsca. To samo dotyczy zajętej maszyny. Zanim usiądziecie, zapytajcie, czy ktoś skończył już swoją serię. 

5. Więcej robienia, mniej gadania. Nie ma nic lepszego niż partner treningowy. To jasne. Ale pod warunkiem, że motywuje, wspiera i pomaga w treningu, a nie zagaduje i rozprasza. W dodatku nie tylko was, ale osoby, które ćwiczą obok.

6. Zwalczcie w sobie narcyza. Trenujecie ciężko? Super, starajcie się jednak robić to bez głośnego warczenia, sapania i jęków. Wygląda to jeszcze gorzej, gdy ktoś sapie, patrząc na własne odbicie w lustrze. A luster w siłowniach nie wiesza się po to, aby mówiły, kto jest najpiękniejszy na świecie. 

7. Nie porównujcie się z innymi. Biegniecie na bieżni swoim tempem, ale ukradkiem widzicie, że gość obok biegnie szybciej? Nie musicie mu udowadniać, że też możecie. Trenujcie dla siebie, a nie dla innych.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!