Przejdź do treści

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni
Etykieta na siłowni/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Sapanie, mokre sprzęty, głośne rozmowy przez komórkę albo śmichy-chichy koleżanek obok. Znacie to? No tak. Siłownia to nie biblioteka, ale tu też trzeba umieć się zachować! Znajdźcie swoją przestrzeń i dajcie ćwiczyć innym – czyli o tym, jak zachować się w klubie fitness.

Wchodzisz na siłownię? Wiedź, że tu także panują pewne zasady. Jakie? Przede wszystkim dotyczące kultury osobistej, a także higieny osobistej. Zwróć na nie uwagę, zanim uwagę zwrócą ci inni.

1. Miejcie ze sobą ręcznik. Korzystacie ze sprzętu albo kładziecie się na macie (nie prywatnej)? Najpierw podłóżcie sobie ręcznik. Po pierwsze będzie bardziej higienicznie dla was oraz dla innych korzystających z tego samego sprzętu, a po drugie przyjemniej.

2. Umyjcie po sobie. Jeśli trenujecie na jakimś sprzęcie, pamiętajcie, by po skończonej serii umyć go po sobie. Na każdej siłowni są postawione płyny do dezynfekcji i papierowe ręczniki.

3. Wyciszcie komórkę. I może lepiej darujcie sobie pikantne rozmowy na bieżni o wrażeniach z minionego weekendu. Telefon warto wyciszyć również z innego powodu. Nie ma nic bardziej denerwującego niż powtarzający się bez końca sygnał przychodzącego smsa, gdy ktoś obok chce właśnie skupić się na treningu.

4. Szanuj cudzą przestrzeń. Oczywiście możecie się przejść po siłowni, ale uważajcie na tych, którzy w tym czasie przenosza ciężary. Ustąpcie im miejsca. To samo dotyczy zajętej maszyny. Zanim usiądziecie, zapytajcie, czy ktoś skończył już swoją serię. 

5. Więcej robienia, mniej gadania. Nie ma nic lepszego niż partner treningowy. To jasne. Ale pod warunkiem, że motywuje, wspiera i pomaga w treningu, a nie zagaduje i rozprasza. W dodatku nie tylko was, ale osoby, które ćwiczą obok.

6. Zwalczcie w sobie narcyza. Trenujecie ciężko? Super, starajcie się jednak robić to bez głośnego warczenia, sapania i jęków. Wygląda to jeszcze gorzej, gdy ktoś sapie, patrząc na własne odbicie w lustrze. A luster w siłowniach nie wiesza się po to, aby mówiły, kto jest najpiękniejszy na świecie. 

7. Nie porównujcie się z innymi. Biegniecie na bieżni swoim tempem, ale ukradkiem widzicie, że gość obok biegnie szybciej? Nie musicie mu udowadniać, że też możecie. Trenujcie dla siebie, a nie dla innych.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Seks zamiast siłowni? Niestety, niekoniecznie…

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

„Dziękuję Bogu, że tak się to skończyło, że nie mam kawałka stopy. Inaczej pewnie bym się nie ogarnęła” – mówi Michalina Wesołowska. Pięć lat temu powiedzieli jej, że będzie miała problemy z chodzeniem, dziś… tańczy twerk

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Fit Matka Wariatka

Agresja i fałszywa troska na profilu znanej trenerki. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie