Przejdź do treści

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni
Etykieta na siłowni/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Sapanie, mokre sprzęty, głośne rozmowy przez komórkę albo śmichy-chichy koleżanek obok. Znacie to? No tak. Siłownia to nie biblioteka, ale tu też trzeba umieć się zachować! Znajdźcie swoją przestrzeń i dajcie ćwiczyć innym – czyli o tym, jak zachować się w klubie fitness.

Wchodzisz na siłownię? Wiedź, że tu także panują pewne zasady. Jakie? Przede wszystkim dotyczące kultury osobistej, a także higieny osobistej. Zwróć na nie uwagę, zanim uwagę zwrócą ci inni.

1. Miejcie ze sobą ręcznik. Korzystacie ze sprzętu albo kładziecie się na macie (nie prywatnej)? Najpierw podłóżcie sobie ręcznik. Po pierwsze będzie bardziej higienicznie dla was oraz dla innych korzystających z tego samego sprzętu, a po drugie przyjemniej.

2. Umyjcie po sobie. Jeśli trenujecie na jakimś sprzęcie, pamiętajcie, by po skończonej serii umyć go po sobie. Na każdej siłowni są postawione płyny do dezynfekcji i papierowe ręczniki.

3. Wyciszcie komórkę. I może lepiej darujcie sobie pikantne rozmowy na bieżni o wrażeniach z minionego weekendu. Telefon warto wyciszyć również z innego powodu. Nie ma nic bardziej denerwującego niż powtarzający się bez końca sygnał przychodzącego smsa, gdy ktoś obok chce właśnie skupić się na treningu.

4. Szanuj cudzą przestrzeń. Oczywiście możecie się przejść po siłowni, ale uważajcie na tych, którzy w tym czasie przenosza ciężary. Ustąpcie im miejsca. To samo dotyczy zajętej maszyny. Zanim usiądziecie, zapytajcie, czy ktoś skończył już swoją serię. 

5. Więcej robienia, mniej gadania. Nie ma nic lepszego niż partner treningowy. To jasne. Ale pod warunkiem, że motywuje, wspiera i pomaga w treningu, a nie zagaduje i rozprasza. W dodatku nie tylko was, ale osoby, które ćwiczą obok.

6. Zwalczcie w sobie narcyza. Trenujecie ciężko? Super, starajcie się jednak robić to bez głośnego warczenia, sapania i jęków. Wygląda to jeszcze gorzej, gdy ktoś sapie, patrząc na własne odbicie w lustrze. A luster w siłowniach nie wiesza się po to, aby mówiły, kto jest najpiękniejszy na świecie. 

7. Nie porównujcie się z innymi. Biegniecie na bieżni swoim tempem, ale ukradkiem widzicie, że gość obok biegnie szybciej? Nie musicie mu udowadniać, że też możecie. Trenujcie dla siebie, a nie dla innych.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

dziewczyna trzymająca się za głowę

Jak poprawić pamięć i koncentrację u dzieci? Trening pamięci dla najmłodszych

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha w ciąży?

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Hipokinezja - Kobieta leżąca na kanapie z laptopem.

Hipokinezja – jakie są przyczyny i skutki zjawiska? Leczenie długotrwałej bezczynności ruchowej

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Młoda kobieta w ciąży siedzi na piłce do ćwiczeń i wyciąga się w górę.

Ćwiczenia fizyczne, które można bezpiecznie wykonywać w ciąży. Dlaczego wskazana jest lekka aktywność?

Maciej Grumczyk trener

Odchudzam się! Cardio czy trening siłowy? Rozmowa z trenerem personalnym Maćkiem Gmurczykiem

Dziewczynka w bluzce w paski ćwiczy wymowę z panią logopedą w żółtej bluzce, która pokazuje jej, jak nelży układać policzki do prawidłowej wymowy.

Ćwiczenia dla dzieci – logopedyczne zabawy od pierwszych lat życia. Jak wspomagają rozwój dzieci?

Kobieta w krótkiej bluzce z blizną na brzuchu trzyma po lewej stronie maleńkie dziecko w pieluszce.

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

ćwiczenia

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia

Stretching, czyli ćwiczenia rozciągające dla początkujących i dzieci

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

ludzie na bieżni na siłowni

„Wielu ludzi robi listę z celami tylko po to, aby mieć poczucie zmiany w swoim życiu”. Psycholog o postanowieniach noworocznych

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Poranny trening – dlaczego warto wstać?