Przejdź do treści

Masz ochotę na coś słodkiego? Spróbuj wegańskie brownie z fasoli

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwiczenia na pośladki – od A do Z
Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos
dziewczyna je kanapkę
Czy Intermittent fasting jest zdrowym sposobem odżywiania się? Wyjaśnia dietetyk Iwona Wanat
Kleszcze – rozprawiamy się z mitami. Co jest prawdą, a co bzdurą?
Kryzys wieku średniego dotyka wiele osób. Blogerka Agata Komorowska dzieli życie na 10-tki, by pokazać, na co tracimy czas
Monika Prześlakowska
„Białko w formie odżywki powinniśmy brać jedynie wtedy, gdy mamy jego niewystarczającą podaż dostarczaną z diety”. Rozmawiamy z dietetyk Moniką Prześlakowską

Kto nie lubi czekoladowego brownie? Rąk w górze brak. Ale to tradycyjne jest niestety bardzo kaloryczne, z dużą ilością cukru. Zatem stawiamy na wegańską wersję na bazie fasoli. Takie brownie syci, jest zdrowe, no i smakuje doskonale!

Bazą w tym przepisie jest fasola. Bardzo dobrze spaja ona całość, sprawiając również, że brownie jest pulchne.  Jej smaku w deserze nie czuć wcale, a swoją obecnością wzbogaca wypiek o solidną porcję białka, błonnika, cynku, kwasu foliowego, wapnia, żelaza i selenu. Następnym, równie odżywczym składnikiem, który jest potrzebny do wykonania ciasta, jest  masło z orzechów. Dzięki niemu brownie ma maślaną konsystencję i fajną strukturę. To także, podobnie jak w przypadku fasoli, sposób na doładowanie deseru cennymi minerałami oraz białkiem, a w przypadku masła, także i ważnymi w diecie kwasami tłuszczowymi. Deser musi być słodki! Zamiast jałowego cukru, proponujemy pożywne daktyle lub melasę z karobu. Prosto, naturalnie i pysznie.

Brownie z fasoli

przepis na brownie z fasoli

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (forma 18×18 cm, 9 kawałków):

– 2 szklanki ugotowanej fasoli (330 g) najlepiej czerwonej, czarnej lub adzuki
– 1/3 szklanki masła migdałowego lub orzechowego, sezamowego-tahini, słonecznikowego etc. (80 g)
– 1/2 szklanki kakao lub karobu w proszku (65 g)
– 3/4 szklanki ulubionego syropu słodzącego (185 ml), np. daktylowego, klonowego lub melasy z karobu
– 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
– 1/4 łyżeczki suszonej wanilii lub ziarenka z 1 laski wanilii

Przygotowanie:

Miksujemy wszystko razem dokładnie na jednolitą masę, nie musi być w 100% gładka, ale im bardziej rozdrobniona, tym lepiej.

Przelewamy do formy wyłożonej papierem i pieczemy w 180°C przez ok. 45 minut.

Bezpośrednio po wyjęciu z pieca ciasto jest dosyć kruche, dlatego przed krojeniem i konsumpcją najlepiej odczekać kilka godzin, aby odpowiednio stwardniało.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Szparag daje radę!

Sezon na szparagi! Wypróbuj 3 smaczne i niezwykle proste przepisy ze szparagami w roli głównej

Przepis na serowe placuszki z figą

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C