Przejdź do treści

Fit dodatek do diety – Chia

Fit dodatek do diety - Chia
Nasiona Chia - dodawajcie je do koktajli. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno
Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”
Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG
Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?
kobieta używająca mikroskopu
Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?
wegański stek wydrukowany w drukarce 3D
Wegański stek z drukarki 3D
Białe rzeźby przedstawiające troje młodych lduzi siedzących na ławce i patrzących w telefony. Telefony oświetlają ich twarze.
Jak bardzo jesteśmy uzależnieni od smartfonów? Zobacz wymowną rzeźbę

Jak jeść, żeby było zdrowo? To dobre pytanie, a odpowiedzią może być napisanie encyklopedii. Dlatego skupmy się na konkretnych, nieco mniejszych poradach. Dziś o doskonałym fit dodatku – nasionach Chia.

Nie ukrywam, że zamówiłam je, kiedy po raz pierwszy przeczytałam, że codziennie stosuje je Jessica Alba i Miranda Kerr (no sorry, ale to dobra reklama). W każdym razie – zamówiłam i już nie wyobrażam sobie, by przestały być moim codziennym dodatkiem do potraw. Dlaczego? Ponieważ Chia, która pochodzi z Meksyku, jest prawdziwą bombą odżywczą. Mówię całkiem serio. Kwasy omega 3, -6, błonnik i morze antyoksydantów. Trochę jak eliksir młodości. Doskonałe dla sportowców, bo poprawia wytrzymałość i dodaje ‘powera’. Poza tym te małe nasionka doskonale wchłaniają wodę, zapewniając wysoki poziom nawodnienia podczas ćwiczeń. Mało tego – nie zawierają glutenu, mają za to naprawdę wysoki poziom witamin, minerałów i potrzebnych do życia i prawidłowego funkcjonowania kwasów tłuszczowych.

Nie są także modyfikowane genetycznie. Matka natura stworzyła coś, co możemy po prostu wziąć i (bez udziału maszyn oraz innych dodatków) i czerpać z tego wiele korzyści, ciesząc się dobrym zdrowiem.

To także coś dla tych, którzy chcą stracić kilka kilogramów, bo nasiona Chia spowalniają rozkładanie się węglowodanów na cukry proste, co z kolei jest przyczyną odkładania się tłuszczyku w boczkach i nie tylko. W żołądku tworzą coś w rodzaju żelu, który zapewnia uczucie sytości na dłużej.

Dodawajcie je do sałatek i koktajli. Wystarczy tylko jedna, mała łyżeczka dziennie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Dieta dr Dąbrowskiej – wady i zalety

Dziewczyna tańczu podczas zajęć fitness

Wskaźnik BMR. Przy odchudzaniu niezbędny

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Pizza, frytki i pierogi w wersji dietetycznej? To możliwe!

kobieta, mająca ból brzucha

Zapalenie żołądka – dieta przy uszkodzeniach błony śluzowej

Czego nie jeść, by mieć dobry seks?

Dziecko jedzące czekoladę

Jak świadomie zmienić nawyki żywieniowe dziecka? Psycholog wyjaśnia

5 sposobów na pogorszenie własnej odporności na jesień

zdrowa dieta

Dieta na wzmocnienie odporności – jaka jest najlepsza?

Kobieta trzyma się za brzuch z powodu bólu brzucha

Skąd się bierze ból żołądka po jedzeniu i jak mu zapobiegać?

Co jeść, gdy masz łuszczycę

Łuszczyca – 10 produktów, które warto jeść, gdy chorujesz

Na stole kromki chleba, bochenek chleba

Dieta wysokowęglowodanowa wydłuża życie? Najnowsze badania a opinia dietetyka