Przejdź do treści

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Blisko 80 proc. kobiet niepełnosprawnych doświadcza przemocy. „Czują się uwięzione, bez wsparcia, boją się ubezwłasnowolnienia”
Blisko 80 proc. kobiet niepełnosprawnych doświadcza przemocy. „Czują się uwięzione, bez wsparcia, boją się ubezwłasnowolnienia”
Szczepienia na koronawirusa dla dzieci? Minister zdrowia odpowiada
Szczepienia na koronawirusa dla dzieci? Minister zdrowia odpowiada
Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna
Ekstrawertycy i introwertycy powoli odchodzą do przeszłości. Sprawdź, czy jesteś ambiwertykiem
Kobieta ćwiczy
Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Jak być fit na co dzień?Większość osób zapytana o powód, dla którego nie trenuje, tłumaczy się brakiem czasu oraz nadmiarem innych obowiązków. Bardzo słaba wymówka! Spójrzmy prawdzie w oczy – nie trzeba chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu, by stać się bardziej aktywnym.

Wiele osób ma do trenowania słomiany zapał albo tak zwane zrywy – przypływ chęci, który trwa kilka tygodni lub miesięcy, gdy motywacją są konkretne okazje, takie jak wesele czy wyjazd (innymi słowy, prezentacja w kostiumie kąpielowym czy sukience). Tymczasem zdecydowanie warto trenować regularnie, nie tylko okazjonalnie. Jeśli ten model zupełnie ci nie wychodzi, możesz przynajmniej w swój zajęty dzień wpleść pewne, z pozoru drobne, elementy, które pozwolą cieszyć się aktywnością fizyczną bez konieczności zmiany grafiku. Najprostsze sposoby? Oto kilka z nich:

1. Korzystaj ze schodów – kiedy nie musisz pokonywać znacznej ilości pięter, zrezygnuj z windy. Robiąc to codziennie, możesz spalić sporą ilość kalorii. Dodatkowo bardzo często okazuje się to szybszym sposobem na dotarcie do celu.

2. Czekasz na metro lub autobus? Możesz w międzyczasie wykonywać ćwiczenia na łydki. Jeśli krępujesz się ciekawskich spojrzeń, wykonuj drobne wpięcia na palce, które nie przyciągną uwagi innych.

3. Na myciu zębów spędzamy dobrych kilka minut codziennie. Dlaczego nie wykonywać tej czynności w pozycji przysiadu bądź wykonując jednocześnie unoszenia nóg do boku? Jest to jak najbardziej wykonalne!

4. Ćwicz przed telewizorem – zarówno bieżnia, domowy rowerek czy ulubione ćwiczenia fitness będą tutaj dobrym rozwiązaniem. Możesz także uczynić z tego swojego rodzaju grę, np. „Zacznę oglądać kolejny odcinek ukochanego serialu dopiero po zrobieniu 30 przysiadów czy 10 pompek”.

5. Nawet, gdy twoja praca ma charakter typowo siedzący, nie oznacza to braku możliwości przemycenia drobnych ćwiczeń, które pozwolą rozruszać stawy. Jeśli dysponujesz odrobiną prywatności, możesz także w chwili wolnego wykonywać nieco bardziej wymagające ćwiczenia, oczywiście na tyle, na ile pozwalają ci twoje codziennie zobowiązania.

Wplecenie tych aktywności w codzienną rutynę pozwoli być zdrowszym i bardziej sprawnym naprawdę małym kosztem, da także lekcję konsekwencji. Jeśli jednak na horyzoncie pojawia się cel utraty wagi bądź praca nad konkretną częścią ciała, nie rezygnuj z regularnych ćwiczeń na siłowni czy w klubie fitness. Tutaj drobne zmiany już nie wystarczą…

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy wyjdzie ci na zdrowie! „Mięśnie nie kończą się na obojczykach. W twarzy mamy ponad 80 mięśni, warto o nie zadbać”

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Astma wysiłkowa – objawy, przyczyny, rozpoznanie, leczenie

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?