Przejdź do treści

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziecko je posiłek przy stole i pije wodę ze szklanki
Co czuje dziecko, kiedy jest zmuszane do jedzenia? Wyjaśnia dietetyczka
Posiłek w restauracji. Kobieta je
7 nieoczywistych produktów, po których może ci się odbijać
kobieta w ciąży
„3 razy rodziła, karmiła piersią i nigdy nie miała USG piersi…”. Dr Strus o tym, że ciąża nie chroni przed nowotworem
Grzyby trzymane w dłoniach
Jak przygotować się do grzybobrania? GIS podaje najważniejsze zasady
Patrycja Kujawa odmówiła uszycia sukienki powyżej rozmiaru 38. Teraz odpowiada na zarzuty fatshamingu
Patrycja Kujawa odmówiła uszycia sukienki powyżej rozmiaru 38. Teraz odpowiada na zarzuty o fatshaming

Jak być fit na co dzień?Większość osób zapytana o powód, dla którego nie trenuje, tłumaczy się brakiem czasu oraz nadmiarem innych obowiązków. Bardzo słaba wymówka! Spójrzmy prawdzie w oczy – nie trzeba chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu, by stać się bardziej aktywnym.

Wiele osób ma do trenowania słomiany zapał albo tak zwane zrywy – przypływ chęci, który trwa kilka tygodni lub miesięcy, gdy motywacją są konkretne okazje, takie jak wesele czy wyjazd (innymi słowy, prezentacja w kostiumie kąpielowym czy sukience). Tymczasem zdecydowanie warto trenować regularnie, nie tylko okazjonalnie. Jeśli ten model zupełnie ci nie wychodzi, możesz przynajmniej w swój zajęty dzień wpleść pewne, z pozoru drobne, elementy, które pozwolą cieszyć się aktywnością fizyczną bez konieczności zmiany grafiku. Najprostsze sposoby? Oto kilka z nich:

1. Korzystaj ze schodów – kiedy nie musisz pokonywać znacznej ilości pięter, zrezygnuj z windy. Robiąc to codziennie, możesz spalić sporą ilość kalorii. Dodatkowo bardzo często okazuje się to szybszym sposobem na dotarcie do celu.

2. Czekasz na metro lub autobus? Możesz w międzyczasie wykonywać ćwiczenia na łydki. Jeśli krępujesz się ciekawskich spojrzeń, wykonuj drobne wpięcia na palce, które nie przyciągną uwagi innych.

3. Na myciu zębów spędzamy dobrych kilka minut codziennie. Dlaczego nie wykonywać tej czynności w pozycji przysiadu bądź wykonując jednocześnie unoszenia nóg do boku? Jest to jak najbardziej wykonalne!

4. Ćwicz przed telewizorem – zarówno bieżnia, domowy rowerek czy ulubione ćwiczenia fitness będą tutaj dobrym rozwiązaniem. Możesz także uczynić z tego swojego rodzaju grę, np. „Zacznę oglądać kolejny odcinek ukochanego serialu dopiero po zrobieniu 30 przysiadów czy 10 pompek”.

5. Nawet, gdy twoja praca ma charakter typowo siedzący, nie oznacza to braku możliwości przemycenia drobnych ćwiczeń, które pozwolą rozruszać stawy. Jeśli dysponujesz odrobiną prywatności, możesz także w chwili wolnego wykonywać nieco bardziej wymagające ćwiczenia, oczywiście na tyle, na ile pozwalają ci twoje codziennie zobowiązania.

Wplecenie tych aktywności w codzienną rutynę pozwoli być zdrowszym i bardziej sprawnym naprawdę małym kosztem, da także lekcję konsekwencji. Jeśli jednak na horyzoncie pojawia się cel utraty wagi bądź praca nad konkretną częścią ciała, nie rezygnuj z regularnych ćwiczeń na siłowni czy w klubie fitness. Tutaj drobne zmiany już nie wystarczą…

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

5 ćwiczeń, które pomogą ci stanąć na rękach

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować? Po posiłku czy na czczo? Rano czy wieczorem?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?