Przejdź do treści

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie
Nike
Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

Jak być fit na co dzień?Większość osób zapytana o powód, dla którego nie trenuje, tłumaczy się brakiem czasu oraz nadmiarem innych obowiązków. Bardzo słaba wymówka! Spójrzmy prawdzie w oczy – nie trzeba chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu, by stać się bardziej aktywnym.

Wiele osób ma do trenowania słomiany zapał albo tak zwane zrywy – przypływ chęci, który trwa kilka tygodni lub miesięcy, gdy motywacją są konkretne okazje, takie jak wesele czy wyjazd (innymi słowy, prezentacja w kostiumie kąpielowym czy sukience). Tymczasem zdecydowanie warto trenować regularnie, nie tylko okazjonalnie. Jeśli ten model zupełnie ci nie wychodzi, możesz przynajmniej w swój zajęty dzień wpleść pewne, z pozoru drobne, elementy, które pozwolą cieszyć się aktywnością fizyczną bez konieczności zmiany grafiku. Najprostsze sposoby? Oto kilka z nich:

1. Korzystaj ze schodów – kiedy nie musisz pokonywać znacznej ilości pięter, zrezygnuj z windy. Robiąc to codziennie, możesz spalić sporą ilość kalorii. Dodatkowo bardzo często okazuje się to szybszym sposobem na dotarcie do celu.

2. Czekasz na metro lub autobus? Możesz w międzyczasie wykonywać ćwiczenia na łydki. Jeśli krępujesz się ciekawskich spojrzeń, wykonuj drobne wpięcia na palce, które nie przyciągną uwagi innych.

3. Na myciu zębów spędzamy dobrych kilka minut codziennie. Dlaczego nie wykonywać tej czynności w pozycji przysiadu bądź wykonując jednocześnie unoszenia nóg do boku? Jest to jak najbardziej wykonalne!

4. Ćwicz przed telewizorem – zarówno bieżnia, domowy rowerek czy ulubione ćwiczenia fitness będą tutaj dobrym rozwiązaniem. Możesz także uczynić z tego swojego rodzaju grę, np. „Zacznę oglądać kolejny odcinek ukochanego serialu dopiero po zrobieniu 30 przysiadów czy 10 pompek”.

5. Nawet, gdy twoja praca ma charakter typowo siedzący, nie oznacza to braku możliwości przemycenia drobnych ćwiczeń, które pozwolą rozruszać stawy. Jeśli dysponujesz odrobiną prywatności, możesz także w chwili wolnego wykonywać nieco bardziej wymagające ćwiczenia, oczywiście na tyle, na ile pozwalają ci twoje codziennie zobowiązania.

Wplecenie tych aktywności w codzienną rutynę pozwoli być zdrowszym i bardziej sprawnym naprawdę małym kosztem, da także lekcję konsekwencji. Jeśli jednak na horyzoncie pojawia się cel utraty wagi bądź praca nad konkretną częścią ciała, nie rezygnuj z regularnych ćwiczeń na siłowni czy w klubie fitness. Tutaj drobne zmiany już nie wystarczą…

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Efektywne kardio – czyli co?

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos

Kasia Bigos trenerka

Hantle w dłoń – czas na wymodelowanie ramion