Przejdź do treści

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ginekolog Michał Lipa o tym, jak i kiedy można ocenić długość i wagę dziecka
Chemioterapia: kobiety silniej odczuwają skutki niż mężczyźni
Mama Ginekolog: nie sprawdzajcie w ulotkach, czy dany lek można stosować w trakcie karmienia piersią
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy
selma blair
Selma Blair o stwardnieniu rozsianym: miałam symptomy od lat, ale nie były traktowane poważnie

Ciągły postęp i doskonalenie umiejętności są motorem napędowym do pracy – także w przypadku aktywności fizycznej. Oto kilka sposobów, dzięki którym sami postawicie sobie challenge i zmotywujecie się do dalszej pracy.

Najpierw znajdźcie swoje słabsze strony, na przykład grupę mięśni, nad którą powinniście popracować. Pomyślcie, czy chcecie się wzmocnić czy powalczyć o konkretną umiejętność, którą zawsze planowaliście opanować. Możecie oceniać swój postęp, zwracając uwagę i mierząc konkretne parametry towarzyszące treningowi, np. wytrzymałość, siłę mięśni, rozciągnięcie, równowagę czy zręczność przy wykonywaniu danego ćwiczenia. Elementy, które ocenicie najsłabiej, będą wymagały dodatkowych nakładów pracy.

Przenieście swoją ulubioną aktywność na nowy poziom – jeśli jesteś biegaczem, rozważ wzięcie udziału w półmaratonie czy maratonie bądź triatlonie. Możesz też dołączyć do zorganizowanej grupy, trenować, poznawać nowych ludzi oraz być na bieżąco z nowinkami dotyczącymi ukochanej dyscypliny.

Ogromną motywacją jest także branie udziału w treningach charytatywnych. Pojawia się coraz więcej wydarzeń, podczas których zbierane są środki na pomoc potrzebującym. Możecie rozważyć wzięcie udziału w biegu, za który każdy przebiegnięty kilometr, konkretna kwota zasila konto danej fundacji – z pewnością doda to skrzydeł. Potreningowemu skokowi endorfin będzie towarzyszyło uczucie radości, jaką daje pomoc innym.

Ciekawym pomysłem jest także próbowanie nowych rzeczy, z pozoru niezwiązanych z dyscypliną, którą najbardziej lubicie. Na przykład – jeśli jesteś zapalonym narciarzem, daj szansę tenisowi, jeśli rowerzystą – spróbuj wspinaczki. Kombinacji jest nieskończenie wiele, a kto wie – może nowe, nieznane doświadczenie sprawi, że regularnie zaczniecie uprawiać dyscyplinę, w której będziecie mogli się na nowo doskonalić i czerpać z niej w tej sposób ogrom satysfakcji.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!

Ile kalorii spalisz na treningu?