Przejdź do treści

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy

Graj w zielone! Poznaj rośliny pełne mocy
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5-10-8 – prosta zasada zdrowego serca
Lacoste wypuściło wzruszającą reklamę o destrukcyjnej kłótni dwojga zakochanych
Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!
Gluten – czym jest i kto powinien go unikać?
Gluten – czym jest i kto powinien go unikać?
Kiedy dziecięcą gondolę zamienić na spacerówkę i czym się kierować? Podpowiada na Instagramie Mama Fizjoterapeutka

Jecie czasem sałatki? Jeśli nie, pora to zmienić. Najzdrowsze warzywa to te zielone. Które więc wybrać? Oto lista tych najlepszych.

Przeczytałam kiedyś, że rządowa agencja Centers for Disease Control wzięła się za poszukiwania najzdrowszych warzyw na świecie. Czym się kierowali? Chcieli znaleźć takie warzywa, które będą mogły hamować rozwój niektórych chorób oraz wspomagać ich leczenie. Chodziło o spowolnienie rozwoju nowotworów, zmniejszenie ryzyka chorób serca oraz walkę z nadciśnieniem. Kluczowym elementem badań było to, czy dane warzywa zawierają takie witaminy jak: A, B6, B12, C, D, E, K, a także wapń, żelazo, cynk i kwas foliowy. Oto zwycięzcy:

Rukiew wodna – mało popularna, ale za to trudno nie docenić jej wpływu na urodę. Regularne spożywanie poprawia bowiem wygląd skóry, a także trawienie. 

Szpinak – to było dość oczywiste. Chroni przed miażdżycą i obniża ciśnienie. Nie sięgajcie po mrożony, wybierzcie surowe liście, które możecie potem upiec lub umiejętnie ugotować.

Kapusta pekińska – bardzo bogata w witaminę A. W związku z tym doskonale poprawia stan włosów, skóry i paznokci. Lepiej, by jej nie brakowało w organizmie (powoduje to m.in. trądzik).

Pietruszka – stara, poczciwa pietruszka – zarówno korzeń jak i natka są bardzo bogatym źródłem witaminy C (mają jej dwa razy więcej niż cytryna), a w dodatku pełno w niej żelaza.

Rukola – która zawiera dużo witaminy K, potrzebnej kościom. Ale nie brakuje jej także witaminy C i B oraz innych cennych minerałów. Po zakupie nie każ jej długo czekać w pojemniku. Przez to traci swoje cenne moce.

Jarmuż – ma działanie przeciwnowotworowe oraz antybakteryjne. Mało tego – chroni także przed promieniowaniem ultrafioletowym.

Prócz tych na liście nie zabrakło także: szczypiorku, sałaty rzymskiej, cykorii, buraków, liści mleczu, papryki meksykańskiej, brokuła, kapusty czy sałaty masłowej. Wszystkie możecie wykorzystywać nie tylko w sałatkach, ale także jako dodatek do dań głównych. Polecam także warzywne smoothies. Są nie tylko pyszne, ale mogą zastępować niektóre posiłki i są prawdziwą bombą witaminową.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Niedobór żelaza? Dieta roślinna sobie poradzi!

7 najlepszych źródeł beta-karotenu. I wcale nie chodzi o marchewkę

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Szpinakowa sałatka z pomarańczą

Pomarańcza ze szpinakiem? Zobacz przepis na sałatkę o tak nietypowym składzie

Buddha bowl – najpiękniejsza miska świata. Pięknie wyglądający posiłek, bogaty w witaminy i wartości odżywcze

5 naturalnych źródeł kwasu foliowego

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Ravioli z pokrzywą, szpinakiem i ricottą

Ravioli z pokrzywą, szpinakiem i ricottą

Top 6 najgorszych dodatków do sałatek i ich lepsze zamienniki

Top 6 najgorszych dodatków do sałatek i ich lepsze zamienniki

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy

Szpinak w supersałatce

Szpinak w super sałatce

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

Jestem ciągle zmęczona. Dlaczego? Jakie mogą być przyczyny?

Kobieta trzyma się za brzuch

9 powodów, dla których potrzebujesz swojej wątroby

Co może boleć ze stresu?

Wiosenny pad thai z makaronem z cukinii

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

4 sposoby na pogodzenie się

Jak się skutecznie pogodzić? Skorzystaj ze wskazówek psychologa

„Wielofunkcyjność i bycie superbohaterką już mnie nie interesuje. Teraz wartością jest dla mnie bycie z dziećmi w pełnej uważności” – mówi Olga Paszkowska, psychoterapeutka i instruktorka mindfulness

Praca biurowa może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk tłumaczy, jak możemy sobie pomóc

Seler naciowy – patent na wege leczo

Przepis na wege leczo z selerem naciowym