Przejdź do treści

Gruszkowe brownie bez pieczenia

Zdjęcie: Aleksandra Jagłowska | www.jaglowska.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kombucza – stwórz sobie własny probiotyk
Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku
Jak rozpoznać przetrenowanie?
Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy
dwie dziewczyny rozmawiają
Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

Przepis bezcukrowy, bezglutenowy i beznabiałowy, a do tego z gruszkami istnieje! Idealny dla wszystkich – także wegan i alergików.

Czekoladowy spód, delikatnie waniliowa masa i gruszkowy karmel. I to wszystko bez rozgrzewania piekarnika. Rozpływające się w ustach gruszki, słodkie daktyle, waniliowa nuta… Wakacyjny deser doskonały!

Brownie z kremem waniliowym i gruszkowym karmelem

przepis-na-gruszkowe-brownie-bez-pieczenia

Zdjęcie: Aleksandra Jagłowska | www.jaglowska.com

Składniki na czekoladowy spód (na mniej więcej 10 kawałków ciasta, składniki powinny mieć temperaturę pokojową):

– 250 ml mleka kokosowego + ewentualnie 3 łyżki (mleko wybieram tłustsze, z puszki)
– 150 g daktyli
– 65 g płatków migdałowych
– 25 g płatków-chipsów kokosowych
– 2 czubate łyżki kakao
– szczypta soli
– 2 łyżki oleju kokosowego

Mleczko kokosowe wlewamy do rondelka, dodajemy płatki migdałowe oraz kokosowe, gotujemy, ciągle mieszając. Suszone daktyle moczymy 5 min w gorącej wodzie, następnie blendujemy je z dodatkiem soli, oleju kokosowego oraz 3 łyżek mleczka na gładką masę. Gdy płatki zaczną się gotować, łączymy je z daktylową mieszanką, dosypujemy kakao i trzymamy na ogniu jeszcze 5-10 min. Po tym czasie odstawiamy do ostudzenia.

Składniki na jasną masę waniliowo-gruszkową:

– ziarenka z dwóch lasek wanilii
– 200 ml mleczka kokosowego
– średniej wielkości gruszka starta na tarce o drobnych oczkach (taka do parmezanu jak najbardziej się nada)
– 6-7 łyżek bezglutenowej kaszy manny lub płatków jaglanych

Mleczko gotujemy ze wszystkimi składnikami, nieustannie mieszając. Po kilku minutach od gotowania masa zacznie się ścinać/tężeć. Gdy stanie się gęsta, zdejmujemy z ognia i odstawiamy do ostudzenia.

Składniki na karmel gruszkowy:

– 150 g suszonych daktyli
– 2 średniej wielkości gruszki
– 25 ml mleczka kokosowego
– dwie spore szczypty soli
– łyżka oleju kokosowego

Daktyle moczymy w gorącej wodzie przez 5-10 min, następnie blendujemy je z resztą składników (polecam obrać gruszki ze skórki). Tak powstały karmel gotujemy przez 7 min na wolnym ogniu, aby odparować nadmiar wody. Studzimy.

Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy pierwszą czekoladową warstwę, na to waniliowo-gruszkową i na koniec dekorujemy karmelem. Całość chłodzimy w zamrażarce przez mniej więcej 2 godz. Po tym czasie ciasto powinno być gotowe do jedzenia. Przechowujemy w lodówce.

 

Aleksandra Jagłowskamłoda dusza osładzająca życie autorskimi wypiekami oraz ich zdjęciami, założycielka bloga Jaglowska. Rozkochana w kawie, leśnym powietrzu i literaturze. Twierdzi, że jedzenie to sztuka funkcjonalna, nieokiełznana, zbliżająca nas do innych ludzi. Karmi się abstrakcyjnie wielkimi marzeniami, zatrzymuje chwile dla drobnych przyjemności. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Wegańskie ciasto z rabarbarem

Ciasto z rabarbarem. Wegańska i zdrowsza wersja niż klasyczna

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

Wegańskie lody jaglano-truskawkowe

Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Przepis na ratattouille – warzywny gulasz

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wegański sernik z nerkowców. Robi się go błyskawicznie i nie wymaga pieczenia

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!