Przejdź do treści

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka bawiąca się zabawkami w pokoju
Pół miliona na dziecko. Wyniki raportu „Ile kosztuje dziecko w Polsce?”
para leży w łóżku z białą pościelą i rozmawia
Stres jest największym zabójcą libido
Kobieta smarująca twarz kremem w łazience
Niedobór witamin widać na skórze. Dietetyk radzi, jak zadbać o odpowiednie odżywienie
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo

Zbliżający się sezon na zielony groszek to inspiracja do powstania tego dania. Kaszotto z kaszy gryczanej niepalonej w akompaniamencie zielonego groszku i aromatycznej bazylii smakuje naprawdę świetnie. A do tego jest kopalnią witamin i minerałów. Iście wiosenne doładowanie naszych „akumulatorów”!

Kasza gryczana niepalona to fajna alternatywa dla ryżu arborio, który stosuje się w tradycyjnym risotto, a który jest uboższy w wartości odżywcze niż niepalona gryka, bo kasza w przeciwieństwie do niego zawiera dużo potasu, żelaza, witamin z grupy B, fosforu, magnezu oraz cynku. Działa korzystnie na nasz metabolizm, wzmacnia kości, układ nerwowy i zapobiega zaparciom.

A towarzyszący kaszy w tym daniu zielony groszek to bogate źródło kwasu foliowego, żelaza, cynku, potasu, fosforu, magnezu, wapnia, białka, witamin A, C, E i K. Działa korzystnie na naszą skórę, stawy i serce.

Po długiej zimie takie danie to prawdziwa bomba witaminowa, której tak nam potrzeba.

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem

gryczane-kaszotto-przepis

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 2-4 porcje):

– 1 szklanka niepalonej kaszy gryczanej (suchej, niegotowanej), ok. 200 g
– 2 szklanki zielonego groszku (świeżego lub mrożonego), ok. 300 g
– 1/2 pęczka świeżej bazylii
– 2 pałki selera naciowego
– 2 szalotki lub 1 zwykła cebula
– 1 ząbek czosnku
– 1 l bulionu warzywnego *
– 1/4 łyżeczki soli
– szczypta pieprzu
– odrobina startej skórki z ekologicznej cytryny, do podania
– 2 łyżki oliwy z oliwek do smażenia

*bulion możesz przygotować, łącząc wodę z 2 łyżkami bulionu w proszku z tego przepisu.

Przygotowanie:

Łuskamy zielony groszek, jeśli używamy świeżego. Myjemy pałki selera i siekamy na 1 cm kawałki. Czosnek i cebulę obieramy i siekamy.

W średnim garnku wstawiamy bulion, po czym zmniejszamy ogień, aby wywar pozostawał cały czas ciepły. W drugim garnku zagrzewamy oliwę i wrzucamy do niej szalotkę, czosnek oraz selera naciowego, podsmażamy 5 minut. Po tym czasie dosypujemy kaszę oraz groszek, dokładnie mieszamy i podsmażamy minutę. Nastawiamy minutnik na 20 minut i do garnka z kaszą wlewamy kilka chochli bulionu. Mieszamy i kiedy kasza wchłonie płyn, dolewamy następną porcję. Postępujemy tak do końca czasu gotowania, od czasu do czasu mieszając całość.

Kiedy nasze kaszotto jest już gotowe, do garnka dosypujemy sól i pieprz oraz listki bazylii i dokładnie mieszamy. Wykładamy porcje na talerze i posypujemy startą skórką z cytryny.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na brukselkę od naszej czytelniczki

Brukselka duszona z warzywami. Przepis od naszej czytelniczki

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Pumpernikiel na śniadanie – najlepszy przepis!

Sałatka z pieczoną dynią

Sałatka z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Risotto z dyni i szałwii

Dyniowe ciastka owsiane

Dyniowe ciastka owsiane

Smoothie bowl ze śliwkami