Przejdź do treści

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Zbliżający się sezon na zielony groszek to inspiracja do powstania tego dania. Kaszotto z kaszy gryczanej niepalonej w akompaniamencie zielonego groszku i aromatycznej bazylii smakuje naprawdę świetnie. A do tego jest kopalnią witamin i minerałów. Iście wiosenne doładowanie naszych „akumulatorów”!

Kasza gryczana niepalona to fajna alternatywa dla ryżu arborio, który stosuje się w tradycyjnym risotto, a który jest uboższy w wartości odżywcze niż niepalona gryka, bo kasza w przeciwieństwie do niego zawiera dużo potasu, żelaza, witamin z grupy B, fosforu, magnezu oraz cynku. Działa korzystnie na nasz metabolizm, wzmacnia kości, układ nerwowy i zapobiega zaparciom.

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

A towarzyszący kaszy w tym daniu zielony groszek to bogate źródło kwasu foliowego, żelaza, cynku, potasu, fosforu, magnezu, wapnia, białka, witamin A, C, E i K. Działa korzystnie na naszą skórę, stawy i serce.

Po długiej zimie takie danie to prawdziwa bomba witaminowa, której tak nam potrzeba.

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem

gryczane-kaszotto-przepis

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 2-4 porcje):

– 1 szklanka niepalonej kaszy gryczanej (suchej, niegotowanej), ok. 200 g
– 2 szklanki zielonego groszku (świeżego lub mrożonego), ok. 300 g
– 1/2 pęczka świeżej bazylii
– 2 pałki selera naciowego
– 2 szalotki lub 1 zwykła cebula
– 1 ząbek czosnku
– 1 l bulionu warzywnego *
– 1/4 łyżeczki soli
– szczypta pieprzu
– odrobina startej skórki z ekologicznej cytryny, do podania
– 2 łyżki oliwy z oliwek do smażenia

*bulion możesz przygotować, łącząc wodę z 2 łyżkami bulionu w proszku z tego przepisu.

Przygotowanie:

Łuskamy zielony groszek, jeśli używamy świeżego. Myjemy pałki selera i siekamy na 1 cm kawałki. Czosnek i cebulę obieramy i siekamy.

W średnim garnku wstawiamy bulion, po czym zmniejszamy ogień, aby wywar pozostawał cały czas ciepły. W drugim garnku zagrzewamy oliwę i wrzucamy do niej szalotkę, czosnek oraz selera naciowego, podsmażamy 5 minut. Po tym czasie dosypujemy kaszę oraz groszek, dokładnie mieszamy i podsmażamy minutę. Nastawiamy minutnik na 20 minut i do garnka z kaszą wlewamy kilka chochli bulionu. Mieszamy i kiedy kasza wchłonie płyn, dolewamy następną porcję. Postępujemy tak do końca czasu gotowania, od czasu do czasu mieszając całość.

Kiedy nasze kaszotto jest już gotowe, do garnka dosypujemy sól i pieprz oraz listki bazylii i dokładnie mieszamy. Wykładamy porcje na talerze i posypujemy startą skórką z cytryny.


Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Kiszone pomidory . Bomba witaminowa zamknięta w słoiku

borówki

Pannukakku – fiński pieczony naleśnik z borówkami. Można go jeść na ciepło i na zimno

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Tortilla z bobem i awokado

Tortilla z bobem i awokado

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!