Przejdź do treści

Pofolgowałaś sobie w tłusty czwartek? Trzeba będzie coś zrobić z nadmiarem kalorii. Jakie ćwiczenia są najbardziej wydajne?

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich
Flower photo created by freepik - www.freepik.com
Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!
łóżko para nóg
Jak wywabić plamy po seksie z pościeli? Poznaj kilka przydatnych trików
Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dieta a choroba tarczycy. O najczęściej popełnianych błędach pisze dietetyczka Anna Reguła

Tłusty czwartek zbliża się do końca. Chyba mało kto powstrzymał się przed zjedzeniem pączka. Teraz trzeba coś zrobić aby pozbyć się nadwyżki kalorii. Najlepsze efekty osiągniesz, biegając albo skacząc na skakance. Zobacz, jak wygląda spalanie kalorii przy poszczególnych ćwiczeniach.

Ile kalorii ma pączek? Klasyczny, smażony pączek bez nadzienia ma ok. 200 kcal. Najbardziej bogate (z lukrem) wersje pączka potrafią osiągnąć nawet 400 kcal. Ile jesteś w stanie spalić pączków w czasie godzinnego treningu? Jakie ćwiczenia są najbardziej wydajne? Według raportu opublikowanego jakiś czas temu w serwisie Healthday, uogólnione liczby przedstawiają się następująco:

1. Na szczycie listy znajduje się bieganie z prędkością około 12-13 kilometrów na godzinę oraz skakanie na skakance – spalisz 861 kalorii w godzinę;
2. Taekwondo – 752 kalorii w godzinę;
3. Intensywnie pływanie – 715 kalorii w godzinę;
4. Intensywne ćwiczenie na stepie – 657 kalorii w godzinę;
5. Jogging z prędkością 8 kilometrów na godzinę – 606 kalorii w godzinę;
6. Koszykówka, tenis i piłka nożna – 584 kalorii w godzinę;
7. Szybka jazda na rolkach – 548 kalorii w godzinę;
8. Intensywny aerobic – 533 kalorii w godzinę;
9. Jazda na łyżwach lub squash – 511 kalorii w godzinę.

Podana ilość kalorii mierzona była u osoby ważącej około 70 kilogramów przy szybkim tempie i dość wysokim tętnie. Warto dodać, że im większa jest masa mięśniowa, tym także spalonych kalorii będzie więcej. Należy pamiętać, że im większa waga oraz intensywność treningu, tym więcej kalorii spalisz. Biegacz ważący ponad 100 kilogramów spali o około 50% więcej kalorii niż osoba o wadze 70 kg wykonująca taki sam trening.

Ćwicz zawsze bezpiecznie

Większość z tych ćwiczeń jest bardzo intensywnych, dlatego jeśli cierpisz na schorzenia typu osteoporoza czy otyłość, warto przed ich rozpoczęciem skonsultować temat z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

Gorące kąpiele – zdrowe czy nie?

Fot: Unsplash

Czym (i dla kogo) jest NEAT, czyli spontaniczna aktywność fizyczna? Dietetyczka wyjaśnia

Odchudzanie – to nie tylko kalorie

Odchudzanie – to nie tylko kalorie

Gęstość energetyczna i odżywcza – jak jeść dużo, ale zdrowo?

Jej wysokość kaloria

Kalorie to nie wszystko

Zamiana cukrów – sposób na zdrowsze serce

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Błędne koło przejadania

Błędne koło przejadania

Jak kupować mleko?

Jak kupować mleko?

5 powodów, by wyjść z domu zimą

5 powodów, by wyjść z domu zimą

Zdradliwe napoje

Zdradliwe napoje

Dieta Low Carb

Dieta Low Carb

Kalorie odstaw na bok

Kalorie odstaw na bok

500 kcal mniej każdego dnia

500 kcal mniej każdego dnia

Kalorie na miarę potrzeb

Kalorie na miarę potrzeb

Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku

Jak rozpoznać przetrenowanie?

dwie dziewczyny rozmawiają

Sukces wpędza cię w zakłopotanie? Nie umiesz się nim chwalić? Skorzystaj z rad psychologa

lapee.dk

Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!

Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Tego NIE pij przed treningiem

Tych napojów nie należy pić przed treningiem

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Ciało bogini za nic się nie wini. Dzięki akcji Aleksandry Domańskiej tysiące kobiet pokochało swoje ciało