Przejdź do treści

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dlaczego wypadają ci włosy i jak temu zaradzić? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Dlaczego wypadają ci włosy i jak temu zaradzić? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Kolacja - jeść, czy nie?/iStock
Co z tą kolacją? Jeść, czy nie jeść? A jeśli jeść, to o której?
szczepionka na grypę
Ograniczenia w zapisywaniu i wydawaniu szczepionek przeciw grypie na jednego pacjenta
Kobiece nogi z tatuażami
W jaki sposób poradzić sobie z łatwo powstającymi siniakami? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna
Cukier trzcinowy zamiast białego?/iStockphoto
Cukier trzcinowy zamiast białego – to na pewno dobra zmiana? Odpowiada dietetyczka

Robi się coraz chłodniej, co oznacza, że przynajmniej miłośnicy roweru będą mieli teraz trochę pod górkę. Dobrym rozwiązaniem jest zatem mała zmiana klimatu bez konieczności schodzenia z roweru.

Indoor zamiast outdoor? Czemu nie?! Zwłaszcza jeśli mowa o indoor cycling. Kiedyś wydawało mi się, że nie ma w tym treningu nic specjalnego, ale dziś uważam, że jest zupełnie inaczej. To nie tylko doskonała alternatywa dla miłośników dwóch kółek, ale także świetna propozycja dla tych, którzy szukają wszechstronnego treningu w klubie fitness. Zajęcia są dedykowane wszystkim, którzy chcą się rozruszać, wzmocnić, poprawić kondycję i zgubić zbędne kilogramy. Indoor cycling to także świetna zabawa. Intensywność często dopasowywana jest do rytmu muzyki, a budowa roweru pozwala zmieniać obciążenia. Raz jest ciężej i intensywniej, bo obciążenie sprawia, że ma się wrażenie jazdy pod górkę, a raz pedałuje się w stałym tempie. To naprawdę niezły wycisk – zwykły rowerek na siłowni nie może zapewnić tak wszechstronnego treningu.

Można smiało powiedzieć, że to trening dla każdego, bo intensywność, tempo i trudność dopasowuje się indywidualnie. W każdym klubie operuje się nieco innymi terminami, ale na przykład na takich zajęciach możecie pracować w pułapie tlenowym na poziomie 65-75% HR i wykonywać trening typu kardio. Jego celem jest podniesienie przemiany materii, aktywacja przemian tłuszczowych, spalanie kalorii, polepszenie wytrzymałości, pozostanie świadomie i celowo w wyznaczonej strefie wysiłku, a także poprawa techniki jazdy na rowerze.

Osoby średniozaawansowane mogą postawić na tzw. Mix Class, którego celem jest zwiększenie wytrzymałości, wydolności organizmu oraz spalanie tkanki tłuszczowej.

Opcją dla osób bardziej zaawansowanych jest praca w przedziale 75-85% HR, czyli górnych granicach tętna. Oznacza jazdę kombinację technik górskich oraz płaskich. Celem treningu jest podniesienie progu przemian beztlenowych, zwiększenie siły oraz budowanie masy mięśniowej.

Lubicie interwały? Na tych rowerkach naprawdę dostaniecie w kość. Interwały polegają na wykorzystywaniu naprzemiennym jazdy po „górach” i odpoczywanie na płaskich terenach. Zwiekszaniu tempa do maksa i zwalnaniu. Trening jest wymagający, ale doskonale poprawia wytrzymałość beztlenową i spala tkankę tłuszczową, również na długo po zakończeniu treningu.

Jazda na rowerze nabiera w tym przypadku zupełnie nowego znaczenia. Musicie tego spróbować!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Dyskopatia a ćwiczenia na siłowni. Jaki sport wybrać?

Wracasz na siłownię? O tych rzeczach musisz pamiętać

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

kobieta wykonująca martwy ciąg

Martwy ciąg – technika ćwiczenia, jakich błędów unikać

Kobieta robi pompki

Pompki – jak zrobić, rodzaje pompek, efekty ćwiczeń

Siłownia wciąż zamknięta, a w domu nie masz potrzebnego sprzętu? Wykorzystaj to, co masz pod ręką

Ćwiczenia na boczki – rozprawmy się z mitem

Ćwiczenia na boczki i brzuch – jak skutecznie spalić tłuszcz?

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

gruba kobiet na zajęciach fitness, zdjęcie z góry

Zajęcia fitness – jak się w tym połapać? Tłumaczy Kasia Bigos

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Seks po porodzie. Jak to zrobić?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku