Przejdź do treści

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Miksujemy: koktajl na odchudzanie
Chcesz zgubić poświąteczne kilogramy? Wypróbuj przepis na warzywny koktajl odchudzający
Masaż – jak wybrać najlepszy?
Masz ochotę na masaż? Sprawdź, który będzie odpowiedni dla ciebie
W jakiej pozycji spać, żeby się wyspać?
W jakiej pozycji spać, żeby się dobrze wyspać? Podpowiadamy
Dziewczyna przed komputerem
Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim
Wypadanie włosów: jakie są najważniejsze przyczyny?

Robi się coraz chłodniej, co oznacza, że przynajmniej miłośnicy roweru będą mieli teraz trochę pod górkę. Dobrym rozwiązaniem jest zatem mała zmiana klimatu bez konieczności schodzenia z roweru.

Indoor zamiast outdoor? Czemu nie?! Zwłaszcza jeśli mowa o indoor cycling. Kiedyś wydawało mi się, że nie ma w tym treningu nic specjalnego, ale dziś uważam, że jest zupełnie inaczej. To nie tylko doskonała alternatywa dla miłośników dwóch kółek, ale także świetna propozycja dla tych, którzy szukają wszechstronnego treningu w klubie fitness. Zajęcia są dedykowane wszystkim, którzy chcą się rozruszać, wzmocnić, poprawić kondycję i zgubić zbędne kilogramy. Indoor cycling to także świetna zabawa. Intensywność często dopasowywana jest do rytmu muzyki, a budowa roweru pozwala zmieniać obciążenia. Raz jest ciężej i intensywniej, bo obciążenie sprawia, że ma się wrażenie jazdy pod górkę, a raz pedałuje się w stałym tempie. To naprawdę niezły wycisk – zwykły rowerek na siłowni nie może zapewnić tak wszechstronnego treningu.

Można smiało powiedzieć, że to trening dla każdego, bo intensywność, tempo i trudność dopasowuje się indywidualnie. W każdym klubie operuje się nieco innymi terminami, ale na przykład na takich zajęciach możecie pracować w pułapie tlenowym na poziomie 65-75% HR i wykonywać trening typu kardio. Jego celem jest podniesienie przemiany materii, aktywacja przemian tłuszczowych, spalanie kalorii, polepszenie wytrzymałości, pozostanie świadomie i celowo w wyznaczonej strefie wysiłku, a także poprawa techniki jazdy na rowerze.

Osoby średniozaawansowane mogą postawić na tzw. Mix Class, którego celem jest zwiększenie wytrzymałości, wydolności organizmu oraz spalanie tkanki tłuszczowej.

Opcją dla osób bardziej zaawansowanych jest praca w przedziale 75-85% HR, czyli górnych granicach tętna. Oznacza jazdę kombinację technik górskich oraz płaskich. Celem treningu jest podniesienie progu przemian beztlenowych, zwiększenie siły oraz budowanie masy mięśniowej.

Lubicie interwały? Na tych rowerkach naprawdę dostaniecie w kość. Interwały polegają na wykorzystywaniu naprzemiennym jazdy po „górach” i odpoczywanie na płaskich terenach. Zwiekszaniu tempa do maksa i zwalnaniu. Trening jest wymagający, ale doskonale poprawia wytrzymałość beztlenową i spala tkankę tłuszczową, również na długo po zakończeniu treningu.

Jazda na rowerze nabiera w tym przypadku zupełnie nowego znaczenia. Musicie tego spróbować!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobiety na zajęciach fitness

Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.

„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Bez nudy na bieżni

Kręgosłup kocha siłownię, ale...

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Kobieta guma

Kobieta guma

Sposób na jesienną deprechę

Sposób na jesienną deprechę

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Gdy złapiesz kontuzję

Gdy złapiesz kontuzję

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni