Przejdź do treści

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat
zdjęcie: www.smartmat.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK
Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają
Gosia Włodarczyk
Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Nigdy nie ćwiczyłem jogi, ale wiem, że w tych ćwiczeniach idzie o dokładność.

Mój redakcyjny kolega jest fanem jogi. Kazał mi przyjść na zajęcia, ale dotąd się nie odważyłem. Wiecie, siłownia – miejsce, w którym człowiek się poci i sapie, w którym mam stały abonament – ma nieco inny klimat. Sala do jogi kojarzy mi się z ciszą i perfekcją, do której chyba mi za daleko. Wstydzę się po prostu przyjść i pokazać, że moje mięśnie może są i całkiem wielkie (tu i ówdzie), ale kompletnie nie rozciągnięte. Za słaby technicznie po prostu jestem – żeby przestać ściemniać. Przydałby się może mistrz dochodzący do domu? Ale na takie cuda mnie nie stać, więc próby z jogą odłożyłem na najwyższą z możliwych półek. Mój kolega twierdzi, że tym samym dałem ciała i że sam sobie robię źlę. Joga rozciąga, otwiera, uelastycznia, ujędrnia itd. Tyle teoria. Praktyka jest trudniejsza. I właśnie w tym ma pomóc specjalna „inteligentna” mata. Bez dobrej maty – wiedzą wszyscy amatorzy jogi – nie ma ćwiczeń, zaś Smart Mat do takich bez wątpienia się zalicza. Nie chodzi o to, że jest specjalnie miękka czy gwarantuje wyjątkową przyczepność. Zwija się jak każda inna i wodoodporna (w sensie odporności na pot – naturalną wilgoć), ale ta ma wbudowane czujniki i potrafi się połączyć się z aplikacją w smartfonie. Po co? Żeby skorygować naszą postawę, ocenić fachowo czy ćwiczymy poprawnie, zachęcić do większego wysiłku. Nie ćwiczę jogi, ale wyobrażam sobie jak ciężką pracę musieli wykonać projektanci tej mapy. Biorąc pod uwagę, że nauczyciela on line nie ma i że każdy mistrz ma własne spojrzenie na realizowany program ćwiczeń, to jak równanie z dziesiątkami niewiadomych. 

PS. Mata wymaga ładowania, ale trzyma „prąd” przez 6 godzin. Starczy na każdy, nawet najdłuższy trening jogi. I większość adeptów tej formy rekreacji oraz ruchu fizycznego – czujniki wytrzymają bowiem obciążenie aż 136 kilogramami.  

zdjęcie: www.smartmat.com

zdjęcie: www.smartmat.com

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Wsłuchaj się w potrzeby swojego ciała. Kasia Bem podpowiada, jak się za to zabrać

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Joga hormonalna – sposób na równowagę

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Wzmacnianie przez rozciąganie. Postaw na gumę – to efektywne i w dodatku niedrogie akcesorium!

Trening bez rozciągania – jak reaguje ciało?

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Jak zrobić pozycję żurawia? Oto ćwiczenia, które przygotują ciało do jogowej asany

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

Poranne rozciąganie

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

woda z cytryną

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

Naucz się „odpuszczać” – joga ci w tym pomoże

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Zminimalizuj ilość stresu w swoim życiu. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”