Przejdź do treści

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat
zdjęcie: www.smartmat.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna hamak
5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie
Zdrowy posiłek na stole
Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak
Pomysł na małże
Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina
Kobieta siedzi na podłodze i je
Znów spóźnia ci się okres? Trenujesz? Odchudzasz się? Poznaj możliwe przyczyny zaburzonego cyklu miesiączkowego
10 sposobów na to, by nie zwariować. Radzi Kasia Bem

Nigdy nie ćwiczyłem jogi, ale wiem, że w tych ćwiczeniach idzie o dokładność.

Mój redakcyjny kolega jest fanem jogi. Kazał mi przyjść na zajęcia, ale dotąd się nie odważyłem. Wiecie, siłownia – miejsce, w którym człowiek się poci i sapie, w którym mam stały abonament – ma nieco inny klimat. Sala do jogi kojarzy mi się z ciszą i perfekcją, do której chyba mi za daleko. Wstydzę się po prostu przyjść i pokazać, że moje mięśnie może są i całkiem wielkie (tu i ówdzie), ale kompletnie nie rozciągnięte. Za słaby technicznie po prostu jestem – żeby przestać ściemniać. Przydałby się może mistrz dochodzący do domu? Ale na takie cuda mnie nie stać, więc próby z jogą odłożyłem na najwyższą z możliwych półek. Mój kolega twierdzi, że tym samym dałem ciała i że sam sobie robię źlę. Joga rozciąga, otwiera, uelastycznia, ujędrnia itd. Tyle teoria. Praktyka jest trudniejsza. I właśnie w tym ma pomóc specjalna „inteligentna” mata. Bez dobrej maty – wiedzą wszyscy amatorzy jogi – nie ma ćwiczeń, zaś Smart Mat do takich bez wątpienia się zalicza. Nie chodzi o to, że jest specjalnie miękka czy gwarantuje wyjątkową przyczepność. Zwija się jak każda inna i wodoodporna (w sensie odporności na pot – naturalną wilgoć), ale ta ma wbudowane czujniki i potrafi się połączyć się z aplikacją w smartfonie. Po co? Żeby skorygować naszą postawę, ocenić fachowo czy ćwiczymy poprawnie, zachęcić do większego wysiłku. Nie ćwiczę jogi, ale wyobrażam sobie jak ciężką pracę musieli wykonać projektanci tej mapy. Biorąc pod uwagę, że nauczyciela on line nie ma i że każdy mistrz ma własne spojrzenie na realizowany program ćwiczeń, to jak równanie z dziesiątkami niewiadomych. 

PS. Mata wymaga ładowania, ale trzyma „prąd” przez 6 godzin. Starczy na każdy, nawet najdłuższy trening jogi. I większość adeptów tej formy rekreacji oraz ruchu fizycznego – czujniki wytrzymają bowiem obciążenie aż 136 kilogramami.  

zdjęcie: www.smartmat.com

zdjęcie: www.smartmat.com

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

„Większość życia marnujemy na roztrząsanie tego, co minęło lub śnimy na jawie na temat tego, co ma dopiero nadejść. Co za koszmarna strata czasu!”

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Ola Lendzion

„Niektóre mięśnie odkryjemy na nowo, jakby po raz pierwszy w życiu.” Rozmawiamy z instruktorką jogi Olą Ledzion

Zminimalizuj ilość stresu w swoim życiu. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”

Ashtanga da ci kopa!

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Wzmacnianie przez rozciąganie

Trening bez rozciągania – jak reaguje ciało?

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Poranne rozciąganie

Poranne rozciąganie

Rozciąganie pleców na sportowo

Witaj Słońce!

Witaj Słońce!

Rusz się

Rusz się

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Stań na głowie

Stań na głowie

5 rzeczy, które warto zrobić tuż po treningu

5 rzeczy, które warto zrobić tuż po treningu

Potreningowy stretching

Potreningowy stretching