Przejdź do treści

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy

Słońce coraz mocniej przygrzewa, wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Na straganach pojawiły się już polskie truskawki. Podobno w tym roku sezon na nie ma być wyjątkowo krótki, korzystajmy więc, ile się da!

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać do tych owoców. Na te słodkie, czerwone pyszności czekamy  przecież ponad dobre pół roku. Ale jak to wygląda z dietetycznego punktu widzenia? Porcja truskawek to bogactwo takich dobrodziejstw jak: witamina A, E, C, z grupy B, żelaza i wapnia.

Również kształt tych owoców nie jest przypadkowy.  Truskawka przypomina serce, i właśnie na pracę tego organu ma wyjątkowo dobry wpływ.  W jaki sposób? Otóż truskawki ograniczają wchłanianie tłuszczu z pożywienia i obniżają poziom cholesterolu LDL. Za włączenie truskawek do codziennej diety wdzięczny będzie również układ moczowy oraz trawienny. Chcesz oczyścić swój organizm z toksyn, pozbyć się nadmiaru wody w organizmie i usprawnić pracę jelit? Jedz truskawki!

Pomimo swoich licznych zalet, truskawki niestety potrafią dosyć silnie uczulać. Mając nadzieję, że nie należysz do grupy osób z pokrzywką, zapraszam na pyszne gofry. Bez glutenu i bitej śmietany, ale za to z całym mnóstwem zdrowych składników.

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

przepis na jaglane gofry

Zdjęcie: Olga Kruszewska | Waniliowa Chmurka

Składniki (4 porcje):

– 4 jajka
– 180 g płatków jaglanych (zmielonych na mąkę)
– 20 g mąki z quinoa
– ½ łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
– 2 łyżki miodu lub syropu z agawy
– 100 ml mleka (może być krowie lub roślinne, np. migdałowe)
– 50 ml oleju rzepakowego

Dodatkowo:

– małe opakowanie jogurtu greckiego
– 1 łyżeczka płynnego miodu
–  garść świeżych truskawek
– 2 łyżeczki wiórków kokosowych
– listki stewii lub melisy do dekoracji
– olej rzepakowy (do posmarowania gofrownicy)

Przygotowanie:

Truskawki myję, osączam na sitku i pozbywam się szypułek. Owoce kroję w plasterki lub grubą kostkę. W miseczce mieszam schłodzony jogurt grecki z odrobiną miodu, dodaję część truskawek i mieszam. Odstawiam na bok.

Płatki jaglane mielę w blenderze na mąkę i przesypuję ją do dużej miski. Dodaję również przesianą przez sitko mąkę z quinoa oraz proszek do pieczenia, mieszam. Oddzielam białka od żółtek. Żółtka mieszam z mlekiem, olejem i miodem. Natomiast białka ubijam z odrobiną soli na sztywno.

Za mocą miksera partiami łączę masę żółtkową z mąką. Na samym końcu dodaję ubite białka i mieszam, ale już tylko za pomocą silikonowej szpatułki. Rozgrzewam maszynkę do gofrów, za pomocą pędzelka smaruję ją cienką warstwą oleju. Gofry piekę partiami. Dekoruję jogurtem i truskawkami, na samym końcu posypując wiórkami kokosa.


Olga Kruszewska – z wykształcenia dietetyk, od siedmiu lat prowadzi bloga Waniliowa Chmurka, swoimi przepisami udowadnia, że słodycze wcale nie muszą być niezdrowe.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie