Przejdź do treści

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size prezentowały bieliznę
Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem
Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?
Kobieta siedzi w łózku pod pościelą i trzyma chusteczkę przy nosie
Krwotok z nosa – czy odchylać głowę do tyłu?
Co zyskasz dzięki probiotykom? Sprawdź ich zaskakujące zalety

Jajecznica to śniadaniowy klasyk. Zawsze się sprawdza, kiedy nie masz pomysłu albo czasu na przygotowanie pierwszego posiłku. No i ciężko jest ją zepsuć! Za to bardzo łatwo sprawić, by smakowała zupełnie inaczej niż zwykle. Nasza propozycja to nowe życie jajecznicy!

Wystarczy, że dodasz do niej kilka szczypt przypraw i garstkę warzyw. Uwierz nam, że smak się zupełnie zmienia. My dodaliśmy mielonego imbiru, kardamonu, gałki muszkatołowej i czarnuszki. Dodatkowo walory smakowe wzbogaciliśmy o cebulę, szpinak, papryczkę chilli i suszone pomidory. To jest to!

Głównym składnikiem jajecznicy są oczywiście jajka. Zawierają białko, lecytynę, witaminy i wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Są odpowiedzialne za pozbywanie się cholesterolu i obniżanie trójglicerydów we krwi. Jajko jest jedynym produktem spożywczym, który zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli takie, których człowiek nie wytwarza, a są bardzo potrzebne do zdrowego funkcjonowania organizmu. Według Światowej Organizacji Zdrowa osoby bez podwyższonego cholesterolu mogą spożywać do 10 jajek tygodniowo. Te, które zmagają się z wysokim cholesterolem, do 3 jaj tygodniowo. Białko zawarte w jajku składa się w większości z wody i aminokwasów. Żółtko natomiast to tłuszcze, witaminy i cholesterol. Ciekawostką jest, że białko to ok. 45 kcal, a żółtko to aż 350 kcal na 100 g. Regularne spożywanie jajek ma dobry wpływ na wątrobę i układ nerwowy.

15 odcieni zieleni – czyli najlepsze przepisy na zielone koktajle

Lubicie jajecznicę? W tej wersji pokochacie ją jeszcze bardziej!

Pikantna jajecznica

pikantna jajecznica

Zdjęcie: masz.talerz

Pikantna jajecznica – składniki (porcja dla 2 osób):

– 6 jajek
– łyżka masła klarowanego
– 2 łyżki posiekanej cebuli
– dwie garści świeżego szpinaku
– 2 łyżki suszonych pomidorów
– pół łyżeczki posiekanej papryczki chilli
– sól i pieprz do smaku
– szczypta mielonego imbiru
– szczypta kardamonu
– szczypta gałki muszkatołowej
– łyżka posiekanego szczypiorku
– łyżeczka czarnuszki
– razowe pieczywo

Pikantna jajecznica – przygotowanie:

Cebulę posiekaj w drobną kosteczkę. Masło rozpuść na patelni. Wrzuć cebulę i od razu dodaj szczyptę soli. Podsmaż przez chwilę, aż cebula się zeszkli. Pokrój suszone pomidory i chilli. Dodaj do cebuli. Następnie dodaj szpinak. Do miski wbij jajka, roztrzep je za pomocą widelca i dodaj wszystkie przyprawy oprócz czarnuszki. Wlej na patelnię, zmniejsz ogień i powoli mieszaj jajka tak długo, aż się zetną. Patelnię zdejmij z ognia. Jajecznicę podawaj posypaną czarnuszką i szczypiorkiem w towarzystwie zdrowego pełnoziarnistego pieczywa.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami