Przejdź do treści

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Kobieta ćwiczy na macie
Ćwiczenia na brzuch w ciąży/Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Osobowość unikająca (APVD) – objawy, przyczyny, leczenie
Gaz pieprzowy a karmienie piersią. Mgr farmacji Karolina Morze radzi, co kobieta karmiąca powinna zrobić, jeśli zostanie nim zaatakowana
Gaz pieprzowy a karmienie piersią. Ekspertka radzi, co kobieta karmiąca powinna zrobić, jeśli zostanie nim zaatakowana
Seks i rutyna – to normalne! Dlaczego nuda w łóżku pcha nas w kierunku przygód?
Kontempluj każdy kęs! Jaki ma związek jedzenie z medytacją?
Ser kozi wycofany ze sprzedaży. GIS ostrzega: „Nie można wykluczyć obecności bakterii Listeria monocytogenes”
Ser kozi wycofany ze sprzedaży. GIS ostrzega: nie można wykluczyć obecności bakterii Listeria monocytogenes

Ćwiczenia na brzuch po ciąży to doskonały sposób na wyszczuplenie sylwetki, a także wzmocnienie mięśni brzucha, rozciągniętych i osłabionych w czasie ciąży. A czy kobiety w ciąży powinny ćwiczyć mięśnie brzucha? Tak, ale tylko umiejętnie! Nieodpowiednie dobrane ćwiczenia mogą zaszkodzić. Po pierwsze należy zrezygnować ze zwykłych brzuszków i zastąpić je ćwiczeniami na mięśnie głębokie.

Ćwiczenia na brzuch po ciąży – dlaczego warto?

W czasie ciąży dochodzi do rozejścia mięśni prostych brzucha, a po porodzie mięśnie te stopniowo się powracają do prawidłowego położenia, łącząc się w linii środkowej brzucha. Do aktywności fizycznej po porodzie można powrócić po okresie połogu, czyli najwcześniej po 6 – 8 tygodniach. Ale jeśli dotyczy cię problem rozejścia mięśni prostych brzucha – ćwiczenia brzucha po ciąży muszą jeszcze poczekać.

Jak sprawdzić, czy możesz wykonywać ćwiczenia na brzuch po ciąży? Połóż się na plecach, zegnij nogi z kolanach, stopy oprzyj na podłodze. Połóż dłoń na brzuchu, wzdłuż przebiegu kresy białej, czyli połączenia mięśni prostych brzucha. Jeśli co najmniej trzy palce zapadają się między mięśniami brzucha – dotyczy cię problem rozejścia mięśni brzucha. Skonsultuj się z fizjoterapeutą, który określi, kiedy będziesz mogła wykonywać ćwiczenia na brzuch po ciąży.

Ćwiczenia na płaski brzuch po ciąży nie służą tylko wyszczupleniu sylwetki, ale przede wszystkim – wzmocnieniu mięśni tułowia. Wiele kobiet doświadcza wiotkości brzucha – wówczas ćwiczenia na obwisły brzuch po ciąży wzmacniają „gorset” mięśniowy i przywracają prawidłową sylwetkę i postawę ciała.

Jak zgubić brzuch po ciąży? Ćwiczenia to nie wszystko

Wiele świeżo upieczonych mam zastanawia się, jak zgubić brzuch po ciąży. Oczywiste jest, że istotna rolę odgrywają ćwiczenia na płaski brzuch po ciąży. Ale sama wiedza, jakie ćwiczenia na brzuch po ciąży wykonywać niestety nie wystarczy. Równie istotną rolę odgrywa szeroko pojęty zdrowy styl życia – odpowiednia dieta, optymalna ilość snu, unikanie stresu. Wszystko to ułatwia redukcję tkanki tłuszczowej z okolic brzucha i pozwala wrócić do sylwetki sprzed ciąży. Należy jednak dać sobie czas i nie stosować drastycznych diet odchudzających, niewskazane są także intensywne ćwiczenia na brzuch. Po ciąży ćwiczenia powinny być wprowadzane stopniowo, a ich intensywność powinna być umiarkowana.

Mięśnie brzucha w ciąży – jak je wzmocnić?

Ciąża rządzi się swoimi prawami i warto wiedzieć, co robić, by sobie nie zaszkodzić. Jedno z wielu pytań ciężarnych dotyczących treningu brzmi: czy w ciąży mogę ćwiczyć mięśnie brzucha? To zależy które. Jeżeli pytanie dotyczy mięśnia prostego brzucha (to on odpowiada za sześciopak), to zdecydowanie nie ćwiczyć! Mięsień prosty brzucha ulega w ciąży rozciągnięciu, więc jego wzmacnianie nie tylko nie ma sensu, ale wręcz może zaszkodzić, powodując wzrost ciśnienia śródbrzusznego lub nawet większe rozejście kresy białej.

Lepiej więc wyrzucić typowe brzuszki ze swojego treningowego harmonogramu, ale to nie oznacza rezygnacji z ćwiczeń mięśni brzucha. Pozostają jeszcze core, do którego zaliczamy mięśnie: poprzeczny, skośne, wielodzielny grzbietu, mięśnie dna miednicy, pośladkowe, a także przeponę oddechową. Te partie warto wzmacniać zawsze, nawet w ciąży, z tą różnicą, że ciężarne panie powinny wykonywać nieco inne ćwiczenia.

Dlaczego warto? Bo na przykład osłabione dno miednicy może być przyczyną wystającego brzucha po ciąży, a poza tym większość ciężarnych kobiet cierpi na bóle kręgosłupa lędźwiowego , a takie ćwiczenia to świetny sposób, żeby im zaradzić. Oto kilka przydatnych ćwiczeń w ciąży na brzuch.

Ćwiczenia na brzuch w ciąży – superman w klęku podpartym

<span class=Ćwiczenia na brzuch” data-mce-placeholder=”1″ />Ćwiczenia na brzuch w ciąży” />

Ustaw się w klęku podpartym i unieś lewą rękę i prawą nogę. Pozostań w pozycji przez 15 sekund. Następnie powtórz ćwiczenie, podnosząc prawą rękę i lewą nogę. Całość wykonaj po 5 razy na każdą stronę.

Ćwiczenia na brzuch w ciąży – podpór bokiem

cwiczenia-na-core-w-ciazy

Ćwiczenia na brzuch w ciąży

Ustaw się w pozycji podporu bokiem na przedramieniu. Dolną nogę ugnij w kolanie i postaw kolano na macie. Utrzymaj pozycję 20 sekund. Powtórz 3 razy.

Babki z piersiami

Ćwiczenia na brzuch w ciąży – ćwiczenie dna miednicy

Ćwiczenia na brzuch w ciąży

Ustaw się w klęku podpartym na przedramionach. Następnie, podciągając delikatnie pępek w stronę kręgosłupa, napnij mięśnie dna miednicy (podciągnij je w górę), a następnie rozluźnij całkowicie. Wykonuj ćwiczenie przez 20 sekund, zrób małą przerwę i powtórz 5 razy.

Ćwiczenia na brzuch w ciąży – raczkowanie w miejscu

Ćwiczenia na brzuch w ciąży

Ustaw się w klęku podpartym na prostych rękach (dłoń powinna znajdować się na wysokości barku), a następnie przesuń dłonie odrobinę w przód i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonuj ćwiczenie przez 20 sekund, zrób małą przerwę i powtórz 5 razy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

płaski brzuch

„Jaka dieta na taki brzuch?” Dietetyczka Anna Reguła obnaża manipulacje kolegów z branży na Instagramie

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Jak zbudować mięśnie? Dieta, trening siłowy i regeneracja

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Kobieta przegląda się w lustrze

Nosisz ciasne spodnie lub ściskasz brzuch gorsetem? To może grozić poważnymi konsekwencjami

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Najpopularniejsze

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.