Przejdź do treści

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
3 kobiety pracują na laptopach w kawiarni i rozmawiają ze sobą
Ergonomia – nie pracuj kosztem zdrowia!
Kobieta trzyma przed sobą czerwoną folię
Rozpracuj negatywne emocje i wykorzystaj je. Przydadzą ci się w życiu!
Noga z butem i rumiankiemm za butem
Czy na ból stawów pomagają ciepłe okłady?
Kobieta stoi na drodze
Brak ci pewności siebie? Popracuj z ciałem!
Zupa kalafiorowa z kokosową nutą. Inne podejście do polskiego klasyka

Czy podczas upałów można ćwiczyć? A jeśli tak, jak się do treningu przygotować? To pytania, które przy obecnej temperaturze pojawiają się często. Jak zatem ćwiczyć? Już opowiadamy.

Nic w tym niezwykłego, że latem bywa gorąco. Taki mamy klimat i cieszmy się z tego, że chociaż przez kilka miesięcy możemy ładować baterie słońcem i łapać pozytywną energię. Czy jednak, kiedy zaczyna się robić upalnie, mamy leżeć z lodami i popijać zimne piwo? Niekoniecznie. Wiem, że uśmiechacie się pod nosem, ale jeśli należycie do grupy aktywnych, wykorzystajcie ten czas także na inne przyjemności. I tu akurat mowa o treningu.

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

No dobra, macie dobre chęci i spory zapas motywacji, ale żar leje się z nieba? Spokojnie – opracujmy plan działania.

Pierwsza sprawa to wybór odpowiedniej pory dnia. Nikt wam nie każe iść biegać w największy skwar. Jeśli źle znosicie upały, idźcie na trening po godzinie 18:00 albo wstańcie nieco wcześniej. Poranny trening niesie ze sobą dużo plusów. Ale za to organizm szybciej się wtedy odwadnia. Dzieje się tak, ponieważ nasz układ hormonalny właśnie o tej porze ułatwia eliminację wody z organizmu. Dlatego bardzo ważne jest to, by odpowiednio się nawadniać i to o każdej porze. Pijcie małymi łykami co kilka, kilkanaście minut. Woda? Jasne, ale oprócz tego postawcie na napoje izotoniczne. Wypijajcie około 200 ml napoju na 25 minut przed treningiem oraz po godzinie od jego zakończenia.

slonce

Ponieważ wysiłek w trakcie upałów jest jednak dodatkowym obciążeniem dla krwiobiegu (krew jest wówczas kierowana nie tylko do mięśni, ale także do skóry), warto postawić na chłodzenie. Jakie? Zimną kąpiel. Która zresztą będzie dodatkowo przyśpieszać regenerację potreningową.

Jeśli lato, to także obowiązkowo – nakrycie głowy oraz kremy z wysokim filtrem! A teraz marsz na trening!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta rozciąga się

Jak rozciągać się po treningu? Kasia Bigos i Andrzej Bogdał wyjaśniają

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Anna Lewandowska o trenowaniu mięśni brzucha w ciąży. Czy w ciąży można robić brzuszki?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

odpoczywająca kobieta

5 przypadków, w których trzeba odpuścić trening

Dwie kobiety i jeden mężczyzna biegną ulicą wśród pól pokrytych śniegiem

Trenuj z nami w te święta!

bieganie

Pierogi kontra biegi

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

szklanki z wodą

Dlaczego zimą szybciej się odwadniamy?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

dziewczyna na snowboardzie

Zanim ruszysz na narty – przygotuj się fizycznie!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Przeziębienie a ćwiczenia - lekarka odpowiada, czy można w trakcie infekcji ćwiczyć

Czy w trakcie przeziębienia można ćwiczyć? Odpowiada lekarka dr Miriam Staier

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

8 sposobów na podniesienie libido

insulinooporność

Dieta w insulinooporności