Przejdź do treści

Jak przetrwać święta i nie przytyć

iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Moja znajoma też miała takie objawy i nic jej nie było”, „Weź się w garść”, „Nie dzwoń do niego”. Zastanów się, zanim udzielisz komuś rady
Emilia Clarke
„Byłam przekonana, że nie przeżyję”. Emilia Clarke z „Gry o tron” przeszła dwie operacje mózgu
Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych
Jurek Owsiak i Aleksander Baron
Polacy w walce z hejtem. Jurek Owsiak organizuje „grupę wsparcia”, Tomson i Baron ambasadorami kampanii społecznej #JestNasWięcej
Wskaźniki śmiertelności z powodu nowotworów maleją. „Jesteśmy w stanie wyleczyć ok. 60 proc. przypadków” – mówi onkolog

Sumiennie realizujecie założone cele treningowe aż do momentu, kiedy zaczynają się święta? Czas, w którym zasiadacie do stołu, rządzi się swoimi prawami. Rodzina czasem nie rozumie, że nie jadacie niektórych produktów i macie swoje zasady żywieniowe. Łamiecie się. Jak to wszystko zorganizować, żeby zjeść, ale nie przytyć?

Oto kilka zasad:

Bądźcie  świadomi tego, co jecie

Jeżeli odżywiacie się prawidłowo, macie pewną wiedzę na temat odżywiania. Wiecie, co wasz organizm dobrze toleruje, a po czym pojawiają się problemy. Serio – lepiej odmówić sobie przysłowiowego pieroga, niż cierpieć na dolegliwości jelitowe przez kilka kolejnych godzin. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wykonanie tej samej potrawy na produkcie lepszej jakości. Zamiast z mąki pszennej, namówcie rodziców i bliskich, aby skorzystali z mąki gryczanej, ziemniaczanej lub ryżowej. Zamiast cukru można wykorzystać ksylitol, erytrytol lub swojski miód.

Uwaga na ciasta

Nawet je zrobione w stylu fit zawierają trochę kilokalorii. Wraz z całą gamą świątecznych potraw mogą dodać kilka kilogramów. Chcecie zjeść ciastko? Zróbcie to. Ale naprawdę nie ma powodu, by nakładać na talerz od razu 6 kawałków. Jedzcie mniejsze porcje w kilkugodzinnych odstępach czasowych.

Hanna Stolińska-Fiedorowicz z sokiem

Nie zmieniajcie nastawienia

Tłumaczenie, że są święta i możecie jeść do woli, jest dość prymitywne. To zgubne myślenie. Zjecie dużo (nawet jeśli ze smakiem), a potem pojawi się niestrawność, czucie ciężkości, a po paru dniach nagle tracicie motywację do działania. Trudno potem wracać na właściwe tory.

Regularne ćwiczenia

Pozwalacie sobie na pyszności? Wykonajcie w zamian trening! Nie namawiamy was na wychodzenie do klubu fitness, ale na szybki i intensywny set treningowy w domowych warunkach. Dzięki niemu poczujecie się lepiej fizycznie i psychicznie, a wasz metabolizm będzie cały czas na wysokich obrotach.

Przykładowe treningi:

1. Trening kardio

2. Trening na mięśnie brzucha

3. Trening interwałowy

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

świąteczne potrawy na stole wigilijnym

Co zrobić z resztkami jedzenia po świętach?

Mandarynki całe i obrane na stole

5 przysmaków, którymi możesz się objadać w święta

4 patenty na odpoczynek w święta

Jak wyglądają idealne święta? Ten film rozbawi cię do łez

Błyskawiczny makowiec z bakaliami

Jak nie pokłócić się w czasie świąt?

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Odpowiedzi na niewygodne pytania przy stole wigilijnym. Co radzi Bartosz Gajda z kabaretu Łowcy.B?

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Hanna Stolińska-Fiedorowicz z sokiem

Hanna Stolińska-Fiedorowicz: warto odejść od tradycji nakazującej zjedzenie 12 potraw wigilijnych

Świąteczne ciasteczka cynamonowe

Świąteczny barszcz na szybko

Marta Frej dla Hello Zdrowie: Święta!

Czerwona gwiazda betlejemska w czerwonej doniczce stoi na stole przykrytym wikliną, w tle drewaniana ściana

Gwiazda betlejemska – może wywołać alergię

Zastawiony stół na wigilię

6 świątecznych grzechów za stołem

Choinka drewniana

18 pomysłów na alternatywną choinkę DIY. Drzewka przyjazne środowisku

10 patentów na zdrowe święta

Owsiane pralinki

Owsiane pralinki – na święta idealne

ojciec z dzieckiem ubierają choinkę, mama leży na kanapie

Choinka – co z nią zrobić po świętach?

Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna

Przesilenie wiosenne zmęczenie

Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić

szklanka wody

Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne