Przejdź do treści

„Jak przytyć?”, czyli rozterki chudzielca

"Jak przytyć?", czyli rozterki chudzielca
Ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pielęgiarka - W czepku urodzona
„Drodzy Państwo – oto jestem. Magister pielęgniarstwa, który pracuje przy łóżku chorego”. Na profilu W czepku urodzona pojawiły się ważne słowa
Wierząc w teorie pseudonukowe, niszczysz sobie zdrowie. Optyczka wymienia najpopularniejsze z teorii, przez które można popsuć sobie wzrok
Samobadanie piersi / istock
Pani Fizjoterapeutka o samobadaniu piersi: „Nagle wyczułam jakąś twardawą grudkę. Znajdowała się bezpośrednio pod prawą piersią. Mogłam ją nieco przesunąć, nic mnie nie bolało…”
Maść ichtiolowa (ichtiol) – na co i jak stosować?
Maść ichtiolowa (ichtiol) – na co i jak stosować?
Termometr
„Gorączka jest korzystna, pomaga zwalczać infekcje” – pisze lek. Dawid Ciemięga. Co dzieje się w organizmie przy podwyższonej temperaturze?

Wiele szczupłych osób ciężko pracuje, by choć odrobinę przybrać na wadze. Rozbudowa muskulatury idzie im jednak bardzo opornie. Co może być tego przyczyną?

Chcecie przybrać na wadze? Odpowiedź na pytanie, jak to zrobić, teoretycznie jest dość prosta. Musicie ciężko trenować i mieć tzw. nadwyżkę kaloryczną. Jednak te dwie, wydawałoby się, proste zasady nie zawsze przynoszą zaplanowany efekt. Z tematem borykają się tzw. ektomorficy, czyli osoby bardzo szczupłe, którym kochanego ciałka zdecydowanie brakuje.

Wiele osób o takiej budowie ciała wręcz marzy o dodatkowych kilogramach. Aby je zdobyć, robią więcej i więcej, a trening goni kolejny trening. Niestety, efektu takiego działania często nie widać. Co na to poradzić? Przyczyną stagnacji może być brak regeneracji lub zbyt krótki czas poświęcony na nią. Organizm bardzo jej potrzebuje.

Kiedy jesteście sfiksowani na dużej częstotliwości treningu, myśląc, że więcej znaczy lepiej, doprowadzacie organizm do przetrenowania i zamiast iść do przodu, cofacie się. Odpowiedni czas na regeneracjęe jest niezbędny, aby nastąpiła superkompensacja, czyli nadbudowa mięśni. Jednak taki proces, zwłaszcza u osób o szczupłym typie budowy, zachodzi bardzo wolno. Dlatego też zalecamy robić tydzień odpoczynku od ćwiczeń po każdym 10-tygodniowym cyklu treningowym. Spowoduje to regenerację układu mięśniowego oraz nerwowego. Dopiero po tym okresie ponownie ruszcie ze 100% intensywnością.

Kolejną kwestią jest odpowiednia liczba powtórzeń oraz ilość serii. Czołowi kulturyści zalecają bazowanie na ćwiczeniach wielostawowych (to takie, które angażują do pracy kilka grup mięśniowych jednocześnie). Wykonujcie je w 4-5 seriach po 4-8 powtórzeń. To właśnie ten schemat pobudza do pracy największą liczbę włókien mięśniowych. Ważna rada! Pamiętajcie, że intensywność i technika wykonywania ćwiczeń muszą iść ze sobą w parze.

Bardzo ważny jest także aspekt psychologiczny. Musicie uwierzyć, że się uda. Bądźcie w 100% skoncentrowani na każdym treningu, bo wiara w swoje działania napędza najlepiej.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Aminokwasy egzogenne i endogenne - Czym są i jaką rolę pełnią?

Aminokwasy egzogenne i endogenne – czym są i jaką rolę pełnią?

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

trening

Kardio vs. ciężary – co lepiej spala tłuszcz?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

sen

Ćwicz i… śpij dobrze!

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Na czym polega magnetoterapia?

Na czym polega magnetoterapia?

Elektrostymulacja - zabieg rehabilitacyjny, który może pozytywnie wpłynąć na naszą sylwetkę

Na czym polega elektrostymulacja i kiedy powinno się ją stosować?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Kobieta leży na hamaku

Regeneracja – zachowaj równowagę!

5 pomysłów na jednodniowy detoks

5 pomysłów na jednodniowy detoks. Co poleca Kasia Bem?

Kobieta opierająca się o barierkę

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Joga zbawiennie wpływa na funkcjonowanie ciała i umysłu. Zapewnia Kasia Bem

Twój mózg co jakiś czas potrzebuje odpoczynku i relaksu. Podpowiadamy, jak to zrobić

Marta Klowan

„Włosy są pamiętliwe i nie wybaczają błędów”. Marta Klowan o zasadach wiosennej pielęgnacji włosów

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Przyspiesz swoją regenerację

Przyspiesz swoją regenerację

Pompki na rękach vs. wyciskanie sztangi nad głowę

Pompki na rękach vs. wyciskanie sztangi nad głowę

Siłownia dla biegacza

Siłownia dla biegacza

Czy trenuję za słabo?

Czy trenuję za słabo?

5-dniowy poświąteczny plan treningowy

5-dniowy poświąteczny plan treningowy

Zimna kąpiel po treningu

Zimna kąpiel po treningu

"Rest day" jest OK

„Rest day” jest OK

Domowy trening siłowy - sztangielki

Domowy trening siłowy – sztangielki

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

„Każdy orgazm jest czymś pięknym, jednak ten rodzaj orgazmu jest wyjątkowy”. Seksuolożka o kobiecym wytrysku