Przejdź do treści

Jak się ubrać, biegając zimą?

Jak się ubrać, biegając zimą?
Jak się ubrać, biegając zimą? Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka bawiąca się zabawkami w pokoju
Pół miliona na dziecko. Wyniki raportu „Ile kosztuje dziecko w Polsce?”
para leży w łóżku z białą pościelą i rozmawia
Stres jest największym zabójcą libido
Kobieta smarująca twarz kremem w łazience
Niedobór witamin widać na skórze. Dietetyk radzi, jak zadbać o odpowiednie odżywienie
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo

Biegacie zimą? Duszne sale siłowni i bieżnie nie przekonują was, nawet kiedy za oknem –15? Świetnie, pamiętajcie jednak o odpowiednim stroju!

Jeśli zima wam nie straszna i pomimo mrozu nie wyobrażacie sobie dnia bez przebieżki, powinniście zaopatrzyć się w strój, który ochroni przed śniegiem, marznącym deszczem, zimnem oraz mało przyjemnym wiatrem, który wieje prosto w twarz… Nie ma co jednak zagrzebywać się w puchacze i polary. Nie chodzi przecież o to, żebyście byli mokrzy zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz ubrania.

Przy takich temperaturach, jakie mamy aktualnie, czyli więcej niż -10, nie zapomnijcie o koszulce termicznej z długim rękawem i wysokim kołnierzem. Będzie trzymała ciepło. My nie jesteśmy zwolennikami zimowych biegów, ale przyjaciele biegacze polecają biegi w kurtce wiatrówce albo kurtce technicznej z krótkim rękawem. Do zestawu nada się cienki polar, grubsza czapka i koniecznie coś na szyję. Oczywiście obowiązkowe rękawiczki i zimowe legginsy (najlepiej z wiatroszczelnym materiałem). No i stopy. Niezależnie od tego, gdzie biegacie, warto postawić na buty terenowe z materiałem, który mniej niż inne przepuszcza powietrze. Obowiązkowo załóżcie także ciepłe skarpetki.

Podobno za parę dni na chwilę mróz ma zelżeć, a wtedy buty możecie zamienić na zwykłe, jeśli jednak w takich biega wam się lepiej.

Nie są to złote rady. Sami musicie przetestować, w czym biega wam się najwygodniej. Jeśli czujecie, że zaczyna was lekko rozkładać przeziębienie, ale mimo to nie zamierzacie rezygnować z biegu, wychodząc na zewnątrz, zabierzcie ze sobą chustkę chroniącą drogi oddechowe. Nie radzimy jednak biec wówczas długich dystansów.

Jeśli zima nie zachęca was do biegów na zewnątrz, pamiętajcie, że to świetny okres na wzmacnianie mięśni nóg na siłowni. Zresztą nie tylko mięśni nóg. Treningi zawsze warto dobierać kompleksowo.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa