Przejdź do treści

6 sposobów jak oswoić się z siłownią

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Styczeń – jak co roku siłownie pękają w szwach. Kto jest wystarczająco zmotywowany, a kto się wyłamie? I co właściwie powinniście zrobić, by wytrwać?

Motywacją może być wszystko. Każdy ma bowiem swoje własne cele. Cyferki na wadze, pozbycie się cellulitu, nadwagi, oponki czy wreszcie wyrzeźbienie ciała. Czasem bywa nią potrzeba wzmocnienia mięśni i poprawa kondycji, a czasem zadbanie o zdrowie. Jednak, aby silne postanowienia miały szansę realizacji, muszą być one wykonywanie systematycznie! Mało tego, aby nie okazały się słomianym zapałem, niezbędnym warunkiem jest także to, aby sprawiały przyjemność. Tak – dobrze czytacie, pot zalewający oczy i ból mięśni (choć brzmi nieco masochistycznie) powinny sprawiać radość. I naprawdę jest to możliwe!

Poradnik szczęśliwego fit maniaka:

1) Znajdź klub po drodze. To bardzo ważne, by klub czy siłownia był albo blisko twojego miejsca zamieszkania albo pracy. Nie oszukujmy się – znacznie ułatwia to dotarcie na czas na zajęcia. Konieczność dotarcia na drugi koniec miasta potrafi skutecznie zniechęcić.

2) Ustal porę dnia. Czas na trening dostosuj do siebie i swojego planu dnia. Działanie wbrew przyzwyczajeniom i organizmowi nie sprawdzi się na dłuższą metę.

3) Wybierz zajęcia i poziom. Jeśli wybierasz siłownię, polecamy skonsultować się z trenerem i dobrać odpowiedni plan do twoich celów. Trener pokaże także, jak działają poszczególne urządzenia i jak wykonywać ćwiczenia bezpiecznie. Jeśli wolisz zajęcia grupowe, dobierz je koniecznie do swojego temperamentu i upodobań.

4) Dbaj o różnorodność.  Jeśli ćwiczysz 3 lub 4 razy w tygodniu, postaraj się zapisać na 2 różne typy zajęć. Dzięki temu nie wpadniesz w nudę i rutynę. Możesz także wybrać program zajęć, który bazuje na różnorodności.

5) Znajdź swojego guru. Charyzmatyczny trener to jest to! Osoba prowadząca zajęcia powinna zarażać optymizmem i miłością do sportu. Pod kierunkiem takiej osoby ćwiczy się chętniej i zwyczajnie przyjemniej.

6) Dobrze wybierz salę ćwiczeń. To, w jakich warunkach trenujesz, jest bardzo ważne. Jeśli więc wybierasz klub pod domem i jest to niewyględna i niegrzesząca świeżym zapachem siłownia, odpuść sobie. Ćwiczenia w przestronnej, jasnej sali są dużo przyjemniejsze. Schludna szatnia, karimaty i sprawny sprzęt, a nawet miła recepcja – to wszystko ma znaczenie.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Joanna Horodyńska

Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi

Keira Knightley

Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Justyna Markowska

Pięć posiłków dziennie? Psychodietetyk obala ten mit

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Agnieszka Hyży

Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku

Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”

dwie kobiety korzystające ze smartfonów

Diagnoza w kieszeni. Smartfon pomoże wykryć zaburzenia neurologiczne

Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria

Anja Rubik przekazuje 1000 książek „#SEXEDPL” do polskich szkół

Ewa Chodakowska

Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi

Lizi Jackson-Barrett

Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie

Tadeusz Witwicki

Rekonstrukcja piersi. Jak wygląda zabieg oraz jakie są największe obawy? Rozmawiamy z chirurgiem plastycznym