Przejdź do treści

Jedz w trybie slow

Jedz w trybie slow
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington

Jedzenie w biegu jest niezdrowe. Badania naukowe udowodniły, że osoby spożywające swoje posiłki wolniej, nie tylko lepiej przyswajają składniki odżywcze, ale również dłużej czują się najedzone. Opłaca się zwolnić!

Sygnał nasycenia trafia do mózgu dopiero po 15-20 minutach od rozpoczęcia posiłku. Wiele dzisiejszych badań skupia się na obserwowaniu konsekwencji szybkiego jedzenia. Szacuje się, że osoby, które się spieszą, są trzy razy bardziej narażone na nadwagę niż osoby jedzące wolniej.

Na szybką przekąskę najlepiej wybrać sałatki bez śmietanowych sosów, rybę, kurczaka lub postawić na świeże warzywa. Lepiej zrezygnować z barów serwujących kuchnię orientalną (kebab, szybkie dania azjatyckie). Większość z serwowanych tam dań jest bardzo tłusta, ciężkostrawna i słona. Słodkie i tłuste przekąski zawierają dużo cukru. Jego nadmierna ilość ma negatywny wpływ na działanie wszystkich narządów. Glukoza początkowo jest magazynowana w wątrobie w postaci glikogenu, a jej nadmiar zostaje zwracany do krwi w formie kwasów tłuszczowych, które zostają przeniesione do każdej części ciała i magazynowane w najmniej pożądanych przez nas miejscach. Przekąski tego typu nie dostarczają organizmowi tego, czego naprawdę potrzebuje, a my czujemy się syci tylko przez chwilę. To samo dotyczy gazowanych napojów, które nie są ani zdrowe, ani niskokaloryczne. Niewiele wspólnego mają z owocami i niesłodzonymi sokami. Ich spożycie sprawia, że przybieramy na wadze, a organizm nie otrzymuje niezbędnej dawki witamin i minerałów.

Aby jeść wolniej, starajcie się starannie przeżuwać pokarm, dokładnie go rozdrabniając. W trakcie posiłków wskazane jest również odkładanie sztućców oraz robienie drobnych przerw podczas jedzenia. Dobra rada i chyba przemawiająca do rozsądku – postarajcie się upodobnić do Włochów, którzy są mistrzami w celebrowaniu posiłków. Cieszcie się jedzeniem i postawcie na slow!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!