Przejdź do treści

Jedzenie dla kształtów

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Filtry słoneczne hamują syntezę witaminy D? Ekspert Kosmetyczny: bzdura, bzdura, bzdura!
Unsplash.com
Czy dieta wegańska i dieta wegetariańska mogą nas ustrzec przed chorobami? Będziesz zaskoczona
Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy
Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy
Pizza z kurkami
Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!
wegańskie lody malinowo-porzeczkowe
Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Kobiety! Jesteśmy w stanie zrobić naprawdę sporo, żeby wyglądać dobrze na zewnątrz. Brwi, rzęsy, paznokcie, włosy, makijaż… Dlaczego więc karmimy nasze ciała śmieciowym jedzeniem i nie potrafimy znaleźć w sobie motywacji, by zacząć się ruszać?

Gdy do zbiornika paliwa (niech będzie – do tego samochodowego) wsypiemy cukier, silnik zostanie zniszczony. Nie zaskoczę was, kiedy powiem, że kiedy nalejemy do niego wysokooktanowego paliwa, samochód będzie działał lepiej i dłużej. Z ludzkim ciałem jest podobnie. Im lepszej jakości jedzenie mu dostarczymy, tym lepiej, a także dłużej będzie funkcjonowało w zdrowiu, bez dokonywania „kosztownych napraw”. Na co więc zwrócić uwagę? Na dobrze dobrane makroskładniki: białka, węglowodany i tłuszcze. Dostarczają one energii niezbędnej do życia. Dobrze dobrane napędzają metabolizm.

Poszczególne makroskładniki odgrywają ważną rolę w kształtowaniu sylwetki. Pomagają spalić oporny tłuszczyk na pośladkach, udach, brzuchu czy ramionach. Do polecanych białek możemy zaliczyć: indyka, ryby, wieprzowinę lub wołowinę, jaja. Jeśli mowa o tłuszczu, to warto wymienić: awokado, oliwę z oliwek, orzechy, masło migdałowe, nasiona, olej kokosowy.

Węglowodany? Najlepiej złożone w postaci ziemniaków (odpowiednio przyrządzonych, np. pieczonych), ryżu, kasz czy warzyw oraz owoców.

To, co zdecydowanie nie służy figurze, to wszystkie produkty przetworzone – cukier, sód, alkohol.

Warto pamiętać też o błonniku, którego spożywamy zdecydowanie za mało, a który w odpowiedniej ilości pomaga w trawieniu, a nawet spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Oczywiście przy tym wszystkim należy pamiętać o złotych zasadach:
1) jeść systematycznie,
2) starać się robić równe odstępy czasu między posiłkami,
3) pić dużo wody i unikać innych napojów (zwłaszcza tych słodzonych),
4) starać się jeść jak najwięcej warzyw – zwłaszcza tych zielonych,
5) nie kombinować! Im dania są prostsze, tym lepsze!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Pani Łuska: zaakceptowałam łuszczycę, żeby mi się lepiej żyło

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

Zainteresują cię również:

Fot: Unsplash

9 zalet chleba, których nie doceniamy

Kobieta trzyma tacę z orzechami

Migdały czy fistaszki – które orzechy są zdrowsze?

Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem

Dopadł cię energetyczny zjazd? Poznaj 6 produktów, z którymi wygrasz ze zmęczeniem

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Kobieta zerka na trzy babeczki i zastanawia się, którą zjeść

Jesteś uzależniona od cukru? Sprawdź to!

Zdrowe panierki – chrupiąca przyjemność

Domowa ricotta – jak ją zrobić? Potrzeba naprawdę niewiele

Śniadaniowa miska zdrowia

Śniadaniowa miska zdrowia – bogactwo witamin na początek dnia

Wegański zamiennik jajka zrobiony z fasoli podbił USA. Teraz pojawi się w Europie. Spróbujesz?

Kokosowe ciasto jaglane

Tłuszcz cię usypia

Risotto z dyni i szałwii

Wegańska tarta kakaowa ze śliwkami

Superkanapki z batata

Smoothie bowl ze śliwkami

Ziarnko do ziarnka, czyli słowo o ekspandowaniu

Ciastka z sezonowymi owocami

Ciasteczka owsiane czekośliwka

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy