Przejdź do treści

Jedzenie z zegarkiem w ręku

Jedzenie z zegarkiem w ręku
Ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?

To jedno z przykazań głównych szczupłej sylwetki. Nie ma co się łudzić – nie jecie regularnie? Nie spodziewajcie się cudów.

Modele fitness, kulturyści i inni sportowcy, którzy dbają dość restrykcyjnie o swój wygląd, wiedzą o tym doskonale – regularne jedzenie to podstawa. Nie myśl, że skoro nie jesteś sportowcem, to ciebie to nie dotyczy. No chyba że nie zależy ci ani na zdrowiu ani na zgrabnej sylwetce. Dlaczego tylu sportowców nie zamieniłoby tej strategii na żadną inną? Bo dzięki niej przyśpieszacie metabolizm, a przynajmniej go regulujecie, co już jest szalenie ważną kwestią. Zmniejszacie uczucie głodu, a mięśnie szybciej się regenerują. Dostarczacie paliwa i energii, a dzięki temu organizm uczy się, że nie musi w stanach „głodu” odkładać tkanki tłuszczowej. Poza tym znika uczucie zmęczenia. Spożywanie regularnych posiłków, zawierających białko, błonnik, zdrowe tłuszcze i naturalne produkty węglowodanowe, które wolno uwalniają energię, stabilizuje się poziom cukru we krwi i zapobiega gwałtownym jego wzrostom i spadkom.

Dodatkowy plus? Zmniejsza się uczucie głodu, więc łatwiej kontrolować zachcianki i napady łakomstwa. Nawet jeśli żołądek domaga się jedzenia, łatwiej sobie wytłumaczyć, że do kolejnego posiłku została tylko godzina.

Koniec końców jedzenie z zegarkiem w ręku sprawia, że kształtujecie dobre nawyki i rozsądne podejście do żywności i redukcji tłuszczu. Warto myśleć o jedzeniu jak o paliwie napędowym, dzięki któremu macie więcej „poweru”, cieszycie się świetnym samopoczuciem i świetną sylwetką.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!